Hop til indhold
  • 0

Wireless - Natdrift


Peter Holm Larsen
 Share

Spørgsmål

Hvad gør jeg galt, Jeg har en magnetkontrakt, der når den er sluttet skule medføre at min wireless lampeudtag går i nattedrift - og dermed medføre, at når man trykket på trykstedet, så tænder den kun lyset på lavt niveau. ...

Men lyset tænder på 75% selv om magnetkontakten er sluttet - hvad gør jeg galt?

99KuxRa.png

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Umiddelbart ser det rigtigt ud. Har kun testet i Visual og det virker hos mig.

Det kunne tyde på at controlleren har nogle gamle programstumper som driller.

Prøv at lægge et tomt projekt i controlleren og genstart den inden du lægger programmet ned igen.

OBS: Du skal lige være opmærksom på at produktet "Magnetkontakt" er NC, altså sluttet. MEN selv om indgangen dermed er ON er den OFF internt i funktionsblokken indtil du har skiftet udgangen på produktet. Marker den i serviceview og tryk kortvarigt på mellemrumstasten.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Peter Holm Larsen skrev:

Men hvis jeg lægger et tomt projekt i controlleren, forsvinder al programmeringen ikke dermed og alle stikkontakter går i off? Så intet kan programmeres over wifi?

 

Ehh, vil det sige, hvis IHC controlleren af een eller anden årsag går i udu, så ryger dine stikkontakter også? Det lyder ikke specielt hensigtsmæssigt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Problemet er jo at når strømmen ryger så falder relæerne, så det du tænker på Kandersen virker ikke her på “styrede” stikkontakter.

Man kan vælge hvordan Visual skal stille status som default (On/Off), men det kræver jo controlleren er online med de enkelte moduler. 
Det er kun et 400V bistabil relæ der kan blive “hængende” hvis strømmen ryger. Alm. 230V output moduler afbryder. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, det er så vilkårene man må leve med hvis man har IHC styrede stikkontakter.  (Ps det er alle mine i hele huset, undtagen et par udtag hvor køl/frys er på)

Faktisk er det ikke anderledes end med lampeudtagene, de slukker også hvis controlleren er “i udu”. Så der kan være meget mørkt i et teknikrum, på loftet, eller hvor tavlen nu sidder.

Men som Henning skriver så slæber de fleste en bærbar med hen til tavlen/controlleren, og de plejer nu at kunne køre på batteri så det er jo ikke den store katastrofe.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok