Hop til indhold
  • 0

Trådløs PIR


Hoeberg
 Share

Spørgsmål

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Philihs Hue har lavet nogle OK udendørs sensorer med et universalt beslag.

Men jeg ved ikke om @Mikkel Skovgaard har nået at lave integration til dem i IHC-Captain? (Et stort ønske fra undertegnede :)).

Ellers skal man bruge noget OpenHab eller Home Assist ell. lign.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Philihs Hue har lavet nogle OK udendørs sensorer med et universalt beslag.

Men jeg ved ikke om @Mikkel Skovgaard har nået at lave integration til dem i IHC-Captain? (Et stort ønske fra undertegnede :)).

Ellers skal man bruge noget OpenHab eller Home Assist ell. lign.

Det har han desværre ikke endnu - jeg roder stadig med at lave input delen til IHC Captain :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Philihs Hue har lavet nogle OK udendørs sensorer med et universalt beslag.

Jeg har ikke prøvet de der udendørs Hue sensorer. Men de skal være betydelig bedre end deres indendørs, for det er simpelthen noget bras, efter min mening. 

Den bedste trådløse løsning, (efter min mening) er noget 3. part ala openhab + z-wave og så en god z-wave PIR. Problemet med dem er bare, at det er begrænset hvor mange udendørs sensorer der findes. Jeg bruger dem en indendørs (Neo CoolCam) som nu har siddet udendørs (under udhæng) i lidt over 1 år. Den funger fint, så længe batteriet ikke er ved at løbe tør for strøm, for så begynder den desværre at lave en hulens masse fejlmeldinger. 

Btw.. En lille sidenote ang. 3.part og LK/IHC. 
Har set LK har arrangeret et webinar omkring IHC d. 12 december, hvor de bla kommer ind på 3.part løsninger (Home Assistant). Jeg "kom til" at tilmelde mig, mest af alt fordi det er interessant at LK nu ligefrem vil informere omkring muligheden for at bruge 3.part løsninger sammen med IHC.. Noget de ellers tidligere har decideret advaret imod og ikke har ville supportere. Men hvad.. man har jo et standpunkt til man tager et nyt, var der engang en der sagde :)   

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Burde du også :D 
Faktisk, så mener jeg IHC captain burde være mere relevant end Home Assistant (eller openhab for den sags skyld), hvis man skal snakke 3.part, som vel at mærke er rigtig nemt at have med at gøre sammen med IHC.  Både openhab/home Assistant kræver en relativ stor indlæringsprocess, selv for simple funktioner. Hvor IHC Captain omvendt er nærmest plug&play. 
Men det er klart, det kommer helt an på, hvad LK´s tanker er med at bruge Home Assistant som eksempel. Hvis ikke det er funktioner som ligger ud over IHC Captain, så syns jeg det er ærgerligt, hvis det ikke bliver fremhævet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Det har han desværre ikke endnu - jeg roder stadig med at lave input delen til IHC Captain :)

Ahh ja, det er selvfølgelig rigtigt at der skal være en input side i captainen.
Men det giver så også nogle flere muligheder for Hue tryk og alverdens Zigbee enheder.

Laver du selv bridge delen, eller skal man stadig bruge Hue bridge? Ikke at det betyder det store, men alligevel lækkert nok at den ikke skal stå og tygge strøm hvis det er.

Det bliver cool, så kan man også bruge 3. parts trådløse sensorer, temperatursensorer, vindueskontakter osv osv.

Jeg har ikke haft overskud til at sætte mig ind i OpenHab og Home Assist. Jeg mangler noget mere simpelt opsætningsmæssigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Kandersen skrev:

Jeg har ikke prøvet de der udendørs Hue sensorer. Men de skal være betydelig bedre end deres indendørs, for det er simpelthen noget bras, efter min mening. 

Den bedste trådløse løsning, (efter min mening) er noget 3. part ala openhab + z-wave og så en god z-wave PIR. Problemet med dem er bare, at det er begrænset hvor mange udendørs sensorer der findes. Jeg bruger dem en indendørs (Neo CoolCam) som nu har siddet udendørs (under udhæng) i lidt over 1 år. Den funger fint, så længe batteriet ikke er ved at løbe tør for strøm, for så begynder den desværre at lave en hulens masse fejlmeldinger. 

Btw.. En lille sidenote ang. 3.part og LK/IHC. 
Har set LK har arrangeret et webinar omkring IHC d. 12 december, hvor de bla kommer ind på 3.part løsninger (Home Assistant). Jeg "kom til" at tilmelde mig, mest af alt fordi det er interessant at LK nu ligefrem vil informere omkring muligheden for at bruge 3.part løsninger sammen med IHC.. Noget de ellers tidligere har decideret advaret imod og ikke har ville supportere. Men hvad.. man har jo et standpunkt til man tager et nyt, var der engang en der sagde :)   

Jeg har også tilmeldt mig til begge seminarer. Jeg tænkte også at de var på vej i seng med fjenden, nu de skrev at de ville tale om integration med en Raspberry Pi :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Men det giver så også nogle flere muligheder for Hue tryk og alverdens Zigbee enheder.

Med Hue vil det stadigvæk være begrænset. Hue gatewayén er ikke en "universal" gateway, som bare napper alt Zigbee. Tværtimod er den stærkt begrænset. 
Derimod er Samsungs Smart Things hub en del mere "åben". Så er en decideret Zigbee controller nok at foretrække. Men kodningen for Zigbee er ikke helt så nemt. 

 

11 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Det bliver cool, så kan man også bruge 3. parts trådløse sensorer, temperatursensorer, vindueskontakter osv osv.

Det er så den del der ikke kommer til at ske med en Philips Hue gateway. Den er for låst, og jeg tvivler kraftigt på, at Philips har interesse i at ændre det. 

 

11 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg har ikke haft overskud til at sætte mig ind i OpenHab og Home Assist. Jeg mangler noget mere simpelt opsætningsmæssigt.

Pjat, openhab er uhyre simpelt :lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg tænkte også at de var på vej i seng med fjenden, nu de skrev at de ville tale om integration med en Raspberry Pi :D

Mja, set med de positive øjne, så synes jeg da det er rigtig interessant. Jeg synes bare det stinker lidt, at de ligesom lukrerer på andres værker. Og så vil jeg gerne se, hvordan de "æder" deres ord i sig, i forhold til hvad de tidligere har givet udtryk for :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok