Hop til indhold
  • 0

Info/control panel


Astronaut
 Share

Spørgsmål

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
  • 0
On 11/22/2019 at 11:01 AM, Kandersen said:

Men de er pænt dyre, så der skal virkelig være tungtvejende argumenter for det, efter min mening. 

Ja og de er ofte på en meget gammel version af Android. Det er ikke nødvendigvis et stort problem (tanken er at køre på et meget beskyttet net), men det piner mig at betale mange penge for en dims når nu det burde være meget billigere end en tablet med batteri.

 

On 11/22/2019 at 11:04 AM, Mikkel Skovgaard said:

Du kan bygge en med rpi4 og touchscreen

Det er også min plan. Men sådan en fætter ender nemt med at fylde en del. En moderne tablet er 5-7mm tyk. En RPI med touchscreen i en kasse er 5-6 cm ... ikke helt så elegant. Det ender nok den vej, blot med en RPI3 sådan at der ikke er problemer med varme. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
54 minutter siden, Astronaut skrev:

men det piner mig at betale mange penge for en dims når nu det burde være meget billigere end en tablet med batteri.

Helt enig. Jeg forstår det heller ikke. Men jeg tror det har noget med udbud & efterspørgsel at gøre. 

55 minutter siden, Astronaut skrev:

Men sådan en fætter ender nemt med at fylde en del. En moderne tablet er 5-7mm tyk. En RPI med touchscreen i en kasse er 5-6 cm ... ikke helt så elegant. Det ender nok den vej, blot med en RPI3 sådan at der ikke er problemer med varme. 

Det er svært at "mase" en Rpi ned til 5-7mm :) Men der findes altså rimelige løsninger som ser relativ godt ud, hvis man altså kan leve med nogle få cm "kasse". 
Jeg går selv med tankerne om at splitte en 24" skærm/TV ad, og tage selve indmaden/skærmen ud, skrue den i en ramme, og så montere en RPI i forbindelse med den. Hvis man har mulighed for det, så kan man evt hakke et hul i væggen, hvor en tilpas dåse inkl Rpi/kabler kan være i. Det eneste der pt forhindre det for mig er, at den løsning jeg har i tankerne, der er Rpi3B+ ikke god nok, (Linux browser op imod openhab med habpanel). Og jeg har ikke besluttet mig for, om jeg vil bruge min Odroid C2 eller indkøbe en ny Rpi4 til formålet.

Se evt denne video, og forstil dig man fjerne hele rammen så man kun har indmaden. 

 
Der findes også mere "smarte" løsninger, som desværre involvere Magic Mirror, som ikke er formålet med det du efterlyser. Men metoden kan være med til at give nogle ideér. 


Alternativ er at trække et langt HDMI kabel (og evt. strøm) som trækkes til et andet sted, hvor Rpién(PC)/strøm er placeret, (fx på loftet). 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis eller frontend applikationen passer kunne man jo også bare anvende en IPad. De koster ikke alverden mere, slet ikke en lidt ældre hvis det bare er til “display” og Remote control. Der findes finde rammer til indbygning/vægmontage med indbygget stik som man kan strømføde igennem. Ethernet er så ikke en mulighed, men det var vel også mest tænkt som en PSU mulighed (går jeg ud fra).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Lars Jacobsen skrev:

Hvis eller frontend applikationen passer kunne man jo også bare anvende en IPad. De koster ikke alverden mere, slet ikke en lidt ældre hvis det bare er til “display” og Remote control. Der findes finde rammer til indbygning/vægmontage med indbygget stik som man kan strømføde igennem. Ethernet er så ikke en mulighed, men det var vel også mest tænkt som en PSU mulighed (går jeg ud fra).

Jeg mangler endnu at finde en 24" iPad  (eller 32", når/hvis det lykkes mig at få integreret video overvågning) :D
Du har for sin vis ret. Problemet er bare, at iPad (og en del andre tablets) er vanvittig langsomme til mit formål, (Jeg har allerede en ældre iPad som jeg også tester med). 
Og hvis det skal være en rigtig god og hurtig tablet, tja så er prisen igen derefter. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
23 hours ago, Lars Jacobsen said:

Hvis eller frontend applikationen passer kunne man jo også bare anvende en IPad. De koster ikke alverden mere, slet ikke en lidt ældre hvis det bare er til “display” og Remote control. Der findes finde rammer til indbygning/vægmontage med indbygget stik som man kan strømføde igennem. Ethernet er så ikke en mulighed, men det var vel også mest tænkt som en PSU mulighed (går jeg ud fra).

Jeg er ikke glad for at have et batteri siddende på væggen der konstant bliver opladet. Der burde ikke ske noget ... men ...

Så hellere en Raspberry Pi. Den kan også PoE.

 

18 hours ago, Kandersen said:

Jeg mangler endnu at finde en 24" iPad  (eller 32", når/hvis det lykkes mig at få integreret video overvågning) :D

iJeg skal bare bruge en på 7". Den skal ikke fylde for meget i rummet.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok