Hop til indhold
  • 0

løsning på at kunne lave en ekstra tænding på et 3 leder kabel


Martin G.
 Share

Spørgsmål

Hej gutter : -)

Findes der en billig og god løsning på at kunne lave en ekstra tænding på et 3 leder kabel

Jeg har lave en ekstra terrasse og fået sat nye lamper op : -)(ikke ekstra kabel)

Der sidder en box på være murer, så der kunne godt være plads til en modtager : -)

Tænker også det er noget der skal kunne reagerer rimelighurtigt for der ville ikke være konstant strøm.

Jeg har lavet en tegning : -)


Hilsen Martin

Link.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1
2 timer siden, Martin G. skrev:

Jeg har lave en ekstra terrasse og fået sat nye lamper op : -)(ikke ekstra kabel)

Hvis man sætter lamper op, men ikke har kabel, så tænker jeg man er ovre i noget med batteri og/eller solceller. Trådløs strøm er vist endnu en fremtidssag. 
(Sagt på en anden måde - Jeg forstår ikke helt, hvad det er du vil ud fra din tegning).  

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ideen er sådan set god nok. 
Du kører er 3 ledet kabel rundt alle steder hvor der er behov for strøm. Det kunne så vidt have været en fast fase men er så koblet på en 230V udgang så det kan afbrydes Remote.

Alle steder hvor du så vil have individuelle lampetændinger, stikkontakter osv, montere du et wireless udtag/dimmer og kan på den måde i VISUAL lave alt det on/off styring osv du har lyst til. 

feks. denne
https://www.elvvs.dk/p/lk-ihc-wireless-output-relae-for-indbygning-525b0002-84915/?gclid=EAIaIQobChMI4L_75pX55QIVAuJ3Ch182A0qEAQYASABEgKzTvD_BwE

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
33 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Ideen er sådan set god nok. 
Du kører er 3 ledet kabel rundt alle steder hvor der er behov for strøm. Det kunne så vidt have været en fast fase men er så koblet på en 230V udgang så det kan afbrydes Remote.

Alle steder hvor du så vil have individuelle lampetændinger, stikkontakter osv, montere du et wireless udtag/dimmer og kan på den måde i VISUAL lave alt det on/off styring osv du har lyst til. 

feks. denne
https://www.elvvs.dk/p/lk-ihc-wireless-output-relae-for-indbygning-525b0002-84915/?gclid=EAIaIQobChMI4L_75pX55QIVAuJ3Ch182A0qEAQYASABEgKzTvD_BwE

 

 

Det er jo ikke sikkert der er rækkevidde på wireless til det. Derudover så tåler wireless komponenter meget dårligt kulden om vinteren, er min erfaring.

Jeg vil foreslå ihccaptain og philips hue, da de mig bekendt forlænger rækkevidden mesh-agtigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Allan Nissen skrev:

Det er jo ikke sikkert der er rækkevidde på wireless til det. Derudover så tåler wireless komponenter meget dårligt kulden om vinteren, er min erfaring.

Jeg vil foreslå ihccaptain og philips hue, da de mig bekendt forlænger rækkevidden mesh-agtigt.

Afstand og rækkevidde, tjaa, er man uheldig at controlleren er stik modsat Teresserne så ja måske. Ellers kan det fint række op til 40 meter her hjemme hos mig. (Tryk i postkassen ved vejen)

Og wireless hue komponenter tåler fint kulden om vinteren ?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

https://www.harald-nyborg.dk/p4860/install-kabel-3x1-5-50m-750v

OK jeg kan have misforstået hvis det var en Joke, for et 3 leders kabel er måske ikke det samme som et kabel med 3 ledere (fase, nul og jord). Menes der 3 faser i samme kable,så findes det også, så heder det bare 5 ledere. (Igen de 2 er nul og jord).

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok