Hop til indhold
  • 0

IHCStarter - undgå "java" :)


Mikkel Skovgaard
 Share

Spørgsmål

IHCStarter er en løsning for dem der er træt af kæmpe med JAVA versioner og indstillinger for at kunne tilgå deres IHC controller - læs mere på: http://jemi.dk/ihc/starter/

Herunder er den historiske sektion.

 

Versioner

 

2.8.6
  • Programmet er nu 100% 64bit(x64) - bruger du Windows i en 32 bit version så kontakt mig
  • Løst en fejl hvor programmet kunne gå i loop når det søgte efter alternative porte
  • Tilføjet FAQ omkring manglende USB drivere
  • Skiftet til en anden JAVA distrubtion fra Eclipse Foundation - det betyder rent praktisk at programmet fylder en del mindre både i download og installeret.
2.8.2
  • Forbedret håndtering af USB forbindelse
2.8.1
  • Problem med store skærmopløsninger som gjorde at knapperne i bunden forsvandt er nu løst
  • Forsøger at finde web porten hvis der ikke er forbindelse på port 80 - til dem der har ændret i web port men glemt til hvad  - hvis alt fejler så forbind din controller med USB
  • Forbedret fejlhåndtering af gamle Windows versioner
2.7.3
  • Automatisk check af nye version af IHCStarter ved opstart - kan frakobles under indstillinger
2.7.2
  • Løst endnu et problem med mapper med mellemrum i
  • Interne forbedringer i "build system"
2.7
  • Løst problem med mapper med mellemrum i
  • Optimering af pladsforbrug
2.6
  • Løst problemer med V3 controller firmware - du skal derfor ikke pille i din generelle java.security
  • Komprimeret og forbedret afvikling af programmer
2.5
  • Helt omskrevet brugerflade og al logik er gennemgået
  • Tilføjet mulighed for at flytte vinduet
  • Opdelt indstilling og redigering af controllere i to separate områder
  • Tilføjet mulighed for at hente vis projektfilen hvis muligt
  • Tilføjet "Undersøg IHC Controller firmware ved start af programmer" under indstillinger, som automatisk vil kontrollere firmwaren versionen på IHC Controlleren imod den sidste set af IHCStarter. Det er til jer der hele tiden får ny firmware fra LK
  • Forbedret start af portable/standalone - tak til Steffen
  • Forbedret fejl dialog med henvisning til hjemmesiden og Vis logfil" mulighed
  • Ny IHCStarter.exe som er mindre og skulle virker på flere Windows versioner
  • Kontrol om succesfuld opstart af services efter start
2.2
  • Windows installer og IHCStarter.exe er nu begge "signed" og det burde give lidt færre advarsler i Windows
2.1
  • Windows installer mulighed tilføjet - der findes stadig en portable version (zip) - burde løse Windows 10 problemer med mere
2.0
  • Langt bedre brugerflade
  • Understøttelse af https://jemi.dk/docs
  • Kontrol af usikre adgangskoder
  • Mulighed for at have gemme indstillinger for flere controllere
  • Forbedret cache af data
1.8
  • Den opdager nu automatisk ny firmware på controlleren og opdatere derfor sig selv - så HVER gang LK kommer med nye fede features så kommer de automatisk med over (Tak til Peter Dall)
  • Understøtter nu controllere med firmware versioner under 2.8.1 - tak til Lars1 og Lars Jacobsen på IHC-User.dk for deres altid store indsats med java eventyr - teknisk info: ved firmare under 2.8.1 benytter den TLS1.0
1.2
  • Bedre brugerflade
1.0
  • Grundlæggende funktionalitet til at hente og starte via vbs

ORIGINAL INDLÆG - LÆS HJEMMESIDEN https://jemi.dk/ihc/starter/ FOR NYESTE VEJLEDNING (nedenstående er her kun af historiske/nostaligske grunde :))

Hej - jeg har her i weekenden geninstalleret min laptop og blev så træt af at kæmpe med at få Java og alt det til at virke - og efterhånden er det KUN IHCs ting der kræver det så jeg tænkte man måtte kunne gøre det lidt nemmere. Så jeg har rodet lidt med at lave et lille script der henter tingene fra IHC Controlleren og laver genveje til det - det kræver ikke at man installere java. Det er tænkt som en måde at køre IHC som en "portable" - man kan have det på en USB stick også smide det i de fleste nyere windows pc'er og få fat IHC Controlleren. Dermed kan man tilgå: IHC Administrator, IHC SceneDesign, IHC SceneView og IHC ServiceView uden at installere java - kræver kun man kender IHC controllerens IP.

Jeg har KUN testet det på min 6.2 controller med 2.8.4 softwaren på - ved ikke om det virker på ældre eller andre controller - men det kan helt klart ikke ødelægge noget af :)

Derfor vil jeg gerne have nogen til at teste så hent gerne http://jemi.dk/ihc/files/IHCStarter.zip

  1. Pak zip filen ud med mapperne - der skulle gerne være en IHCStarter mappe og indeni skal man køre "install.vbs" filen
  2. Indtast IP adressen (og evt. speciel port du har opsat din IHC Controller til at køre web delen på, f.eks. 192.168.1.10:8888)
  3. Vælg om du vil have genveje på skrivebordet
  4. Hvis du har valgt ja i 3. så er der nu genveje på skrivebordet til de ting din controller understøtter
  5. Der er altid genveje i samme mappe som du køer "install.vbs" - der kommer et "script" til hver service der på controlleren f.eks. "Administrator.vbs" 

Lige nu er der ingen smart måde at installere det på pc'en på permanent - men altså hvis man ønsker det kan man flytte "IHCStarter" mappen alle steder hen også kører "install.vbs" igen - så burde det selv flytte med og opdatere alting.

Bemærk at software indeholder JAVA fra Oracle men det må gerne frit deles så vidt jeg kan læse mig frem og jeg har tilladt mig at bruge LKs ikon fra deres Google app for at genveje ikke ligner noget fra MySpace dagene selvom jeg ikke er noget grafisk geni.

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Funger perfekt, Mikkel. Inkl genvejen på skrivebordet!

En enkelt, meget lille detalje. Det er som om fonten er en del anderledes end hvis man starter det samme via "det sædvanlige".  Fonten er mere grov i det. Men det er så absolut til at leve med, hvis alternativet er, at man skal slås med java. 

Ps. er testet på min controller HW 6.2 med FW 2.8.4 og windows 10, pro.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Kandersen skrev:

Funger perfekt, Mikkel. Inkl genvejen på skrivebordet!

En enkelt, meget lille detalje. Det er som om fonten er en del anderledes end hvis man starter det samme via "det sædvanlige".  Fonten er mere grov i det. Men det er så absolut til at leve med, hvis alternativet er, at man skal slås med java. 

Ps. er testet på min controller HW 6.2 med FW 2.8.4 og windows 10, pro.

Mystisk

Måske du kører en meget høj opløsning etc

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Mystisk

Måske du kører en meget høj opløsning etc

Naah, kun 2K og 4K. Venter lidt endnu med 8K :-)
Det er samme opløsning, når jeg bruger LK´s java programmer. Skal prøve at lave to screenshots i aften. Bare husk, det er en meget lille detalje, og bestemt ikke noget jeg ikke kan leve med. Det er nok mest af alt vanen som spiller ind her. 

Anyway - Kom til at tænke på, om du har tænkt dig at lave USB support også? Der er jo en del som slås med, at de heller ikke kan få forbindelse via USB. I så fald vil du have klaret alles problemer, som LK ikke har formået.   

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
29 minutter siden, Kandersen skrev:

Naah, kun 2K og 4K. Venter lidt endnu med 8K :-)
Det er samme opløsning, når jeg bruger LK´s java programmer. Skal prøve at lave to screenshots i aften. Bare husk, det er en meget lille detalje, og bestemt ikke noget jeg ikke kan leve med. Det er nok mest af alt vanen som spiller ind her. 

Anyway - Kom til at tænke på, om du har tænkt dig at lave USB support også? Der er jo en del som slås med, at de heller ikke kan få forbindelse via USB. I så fald vil du have klaret alles problemer, som LK ikke har formået.   

Den burde faktisk have USB support allerede men har ikke testet det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Kandersen skrev:

Hvad skriver man så i stedet for IP:port adresse? Jeg formoder den skal vide hvilken USB port controlleren er forbundet til?

du skriver vel bare http://USB - sådan virker det mig bekendt med IHC - USB driveren er jo bare et "lokalt netværkskort" mener jeg

Prøv at skriv ping usb i en cmd :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hmm det var egentlig den løsning jeg ikke håbede på. Det er jo lidt underligt, at man skal installere en USB (netkort) driver, i et OS, der allerede har en USB driver. Og helt generelt, jo mindre "ekstra unødig" software man kan undgå at skulle installere, jo mere simpelt er det, og jo flere kan "være med". 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
21 minutter siden, Kandersen skrev:

Hmm det var egentlig den løsning jeg ikke håbede på. Det er jo lidt underligt, at man skal installere en USB (netkort) driver, i et OS, der allerede har en USB driver. Og helt generelt, jo mindre "ekstra unødig" software man kan undgå at skulle installere, jo mere simpelt er det, og jo flere kan "være med". 

Det er sådan deres løsning er det kan jeg ikke lige lave om. Når du indsætter USB vil den jo også have en driver.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 timer siden, Henrik Gundertofte skrev:

Hej

Jeg har lige testet det på en visual 3 controller, harware version 7.1, software version 3.3.7.

IHC administrator virker fint, men i serviceview kommer der kun tomme vinduer frem - intet under installation eller funktioner.

Mvh Henrik  

Mystisk. Det burde være det helt samme 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 21.11.2019 at 23:29 , Henrik Gundertofte skrev:

Hej

Jeg har lige testet det på en visual 3 controller, harware version 7.1, software version 3.3.7.

IHC administrator virker fint, men i serviceview kommer der kun tomme vinduer frem - intet under installation eller funktioner.

Mvh Henrik  

Det er nu løst i den nye version jeg lige har smidt op.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

hej, Fantastisk program :-) 
jeg har visual 2 og firmware 2.7.144 og jeg skrev http:usb ved opstarten.
Jeg kommer fint ind, men admin står fast og jeg kan ikke få lov at ændre til to tomme felter som bruges ved USB-logon. Hvordan kommer jeg udover dette?

Jeg har overtaget huset med denne IHC installation for et år siden, ejeren kender ikke IP adressen og har heller ingen backup af systemet.
Så jeg vil gerne have lavet en backup af systemet :-)

mvh

Kim 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

FANTASTISK PROGRAM
Jeg er da kommet i forbindelse med vieweren ny, men men :-)

Jeg har HW 6.1 og firmware 2.7.144 det virkede fint med at skrive http:/usb. Dog kan jeg ikke få lov at lave admin og user til "blanke", kan I hjælpe med dette.

Jeg har overtaget et hus hvor ejeren ikke kender IP og ej heller nogle koder, han mener dog det hele var default.

Jeg vil rigtig gerne ind og have lavet en backup af systemet !!

pft og super godt gået med programmet, hold op hvor har jeg kæmpet med JAVA!!

mvh

Kim

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 18.11.2019 at 16:54 , Mikkel Skovgaard skrev:

Hej - jeg har her i weekenden geninstalleret min laptop og blev så træt af at kæmpe med at få Java og alt det til at virke - og efterhånden er det KUN IHCs ting der kræver det så jeg tænkte man måtte kunne gøre det lidt nemmere. Så jeg har rodet lidt med at lave et lille script der henter tingene fra IHC Controlleren og laver genveje til det - det kræver ikke at man installere java. Det er tænkt som en måde at køre IHC som en "portable" - man kan have det på en USB stick også smide det i de fleste nyere windows pc'er og få fat IHC Controlleren. Dermed kan man tilgå: IHC Administrator, IHC SceneDesign, IHC SceneView og IHC ServiceView uden at installere java - kræver kun man kender IHC controllerens IP.

Jeg har KUN testet det på min 6.2 controller med 2.8.4 softwaren på - ved ikke om det virker på ældre eller andre controller - men det kan helt klart ikke ødelægge noget af :)

Derfor vil jeg gerne have nogen til at teste så hent gerne http://jemi.dk/ihc/files/IHCStarter.zip

  1. Pak zip filen ud med mapperne - der skulle gerne være en IHCStarter mappe og indeni skal man køre "install.vbs" filen
  2. Indtast IP adressen (og evt. speciel port du har opsat din IHC Controller til at køre web delen på, f.eks. 192.168.1.10:8888)
  3. Vælg om du vil have genveje på skrivebordet
  4. Hvis du har valgt ja i 3. så er der nu genveje på skrivebordet til de ting din controller understøtter
  5. Der er altid genveje i samme mappe som du køer "install.vbs" - der kommer et "script" til hver service der på controlleren f.eks. "Administrator.vbs" 

Lige nu er der ingen smart måde at installere det på pc'en på permanent - men altså hvis man ønsker det kan man flytte "IHCStarter" mappen alle steder hen også kører "install.vbs" igen - så burde det selv flytte med og opdatere alting.

Bemærk at software indeholder JAVA fra Oracle men det må gerne frit deles så vidt jeg kan læse mig frem og jeg har tilladt mig at bruge LKs ikon fra deres Google app for at genveje ikke ligner noget fra MySpace dagene selvom jeg ikke er noget grafisk geni.

Hej, det virker perfekt på controller visual2, HW 6.1 og FW 2.7.220, kørt fra en windows PC med nyeste  opdateringer! Endnu nemmere end den java starter jeg til nu har anvendt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Der er nu en ny version ude:

  • Filen er nu en .exe for at undgå problemer med folk der ikke kan pakke zip filer ud
  • Den opdager nu automatisk ny firmware på controlleren og opdatere derfor sig selv - så HVER gang LK kommer med nye fede features så kommer de automatisk med over (Tak til Peter Dall)
  • Understøtter nu controllere med firmware versioner under 2.8.1 - tak til Lars1 og Lars Jacobsen på IHC-User.dk for deres altid store indsats med java eventyr - teknisk info: ved firmare under 2.8.1 benytter den TLS1.0
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok