Hop til indhold
  • 0

Æ, Ø og Å driller i mit LK Visual


Tejs Rasmussen_782
 Share

Spørgsmål

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Mikkel, tak for svar.

Det er dog hele Visual applikationen som har problemer med Æ, Ø og Å og det er den .vis fil som ligger i en helt frisk Visual installation som jeg viser i mit screenshot.
Der måtte derfor være noget andet galt da der intet andet er gjort på maskinen end at installere Windows og dernæst LK IHC Visual.

Jeg skiftede derfor sprog fra Engelsk til Dansk på Windows 10 installationen. Det hjalp. Nu vises det hele korrekt :-)

 

Screenshot 2019-11-17 at 16.20.01.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
43 minutter siden, Tejs Rasmussen_782 skrev:

Hej Mikkel, tak for svar.

Det er dog hele Visual applikationen som har problemer med Æ, Ø og Å og det er den .vis fil som ligger i en helt frisk Visual installation som jeg viser i mit screenshot.
Der måtte derfor være noget andet galt da der intet andet er gjort på maskinen end at installere Windows og dernæst LK IHC Visual.

Jeg skiftede derfor sprog fra Engelsk til Dansk på Windows 10 installationen. Det hjalp. Nu vises det hele korrekt :-)

 

Screenshot 2019-11-17 at 16.20.01.png

Ja men indsæt var godt nok på det første screenshot 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 timer siden, Tejs Rasmussen_782 skrev:

Ja, det er rigtigt. Det var vist lidt et mix. Når jeg indsatte blokke, var menuerne også forkerte.

Det kan godt fixes :)

Control Panel\Clock and Region - > "Change date, time and number formats" > Administrative tab -> "Change system locale" sæt til dansk

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 18.11.2019 at 16:53 , Mikkel Skovgaard skrev:

Det kan godt fixes :)

Control Panel\Clock and Region - > "Change date, time and number formats" > Administrative tab -> "Change system locale" sæt til dansk

Hej Mikkel, det virker desværre ikke for mig. Jeg køre Windows 10. Selv om jeg ændre til Danish (Denmark), så kan den fortsat ikke vise Æ, Ø og Å. Har du andre forslag? Jeg vil helst ikke køre Windows på dansk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 minutter siden, Soxiz skrev:

Hej Mikkel, det virker desværre ikke for mig. Jeg køre Windows 10. Selv om jeg ændre til Danish (Denmark), så kan den fortsat ikke vise Æ, Ø og Å. Har du andre forslag? Jeg vil helst ikke køre Windows på dansk.

Jeg har fuldstændig samme (modrettet) problem på min win10. Visual har fucket mit program op, så alle steder hvor æ,ø, å er brugt, der har den indsat "underlige tegn", altså i selv vis programmet.. 
Jeg har måtte installere en ny Visual på en anden maskine. Og så er der ingen problemet. Så problemet er altså opstået på een eller anden måde i win10 og dets tegnsæt, som åbenbart går direkte over i Visual programmet. :wacko:
Hvis nogen kender en xml editor der kan rette sådan noget automatisk, så er jeg yderst lydhør. Pt har jeg fået rettet alle fbérne, manuelt. Men alle produkter med øæå i, dem kan jeg kun rette ved at fjerne dem, og så tilføje dem igen, hvilket er noget frygteligt bras, da alle henvisningerne så også ryger :angry:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Soxiz skrev:

@Kandersen, jeg fulgte den her, og så virker det.

Det står den så vidt jeg husker allerede til, og har stået sådan hele tiden :wacko:

 

EDIT - Tjekkede det igen, og ganske rigtig, den står til Dansk som den altid har gjort. 
(I øvrig er LK´s vejledning ikke korrekt på opdaterede win10. Microsoft har været så flinke at rykke rundt på bla dette).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej,

Jeg har samme problem - min .vis fil indeholder ÆØÅ, men når jeg sender til controlleren, bliver tegnene ikke vist korrekt.

Jeg har forsøgt at skifte til dansk region i Windows 10. "chcp" viser "Active code page: 850", mod tidligere "437".

Jeg har også forsøgt at afinstallere Visual og installere igen bagefter skift til dansk region. Stadig intet held.

Fandt man nogensinde en løsning på dette problem?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Zilent skrev:

Hej,

Jeg har samme problem - min .vis fil indeholder ÆØÅ, men når jeg sender til controlleren, bliver tegnene ikke vist korrekt.

Jeg har forsøgt at skifte til dansk region i Windows 10. "chcp" viser "Active code page: 850", mod tidligere "437".

Jeg har også forsøgt at afinstallere Visual og installere igen bagefter skift til dansk region. Stadig intet held.

Fandt man nogensinde en løsning på dette problem?

Det kan nemt convertes ved at åbne filen i text editor også skifte tegnsættet

Du kan også sende filen til mig så kan jeg fixe det for dig meget hurtigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok