Hop til indhold
  • 0

Pirsensor


Momse2767
 Share

Spørgsmål

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Momse2767

Velkommen til IHC user

Der er flere muligheder. Det kan være dit program der er forkert, men det kan også være noget fysisk, f.eks. at lyset i gangen påvirker dit skumringsniveau som så slukker lyset, hvorefter det igen bliver mørkt og lyset tændes, for igen at blive slukket osv.

Men det kan også være din PIR der er defekt.

Prøv at lægge dit program op, så kan vi hurtigt få afklaret om det hardware eller software fejl.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 15/11/2019 at 12:59 , Henning Pedersen skrev:

Hej Momse2767

Velkommen til IHC user

Der er flere muligheder. Det kan være dit program der er forkert, men det kan også være noget fysisk, f.eks. at lyset i gangen påvirker dit skumringsniveau som så slukker lyset, hvorefter det igen bliver mørkt og lyset tændes, for igen at blive slukket osv.

Men det kan også være din PIR der er defekt.

Prøv at lægge dit program op, så kan vi hurtigt få afklaret om det hardware eller software fejl.

Kan eventuelt også være pir-en bare skal neddrosles, det er der en FB der kan. Det løste det hos mig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg vil undre mig hvis det er mit program da det har virket i 10-11 år ( Mit hus er 14 år ) og pludselig driller pir efter mørkets frembrud. Det skal så tilføjes at jeg for 4-5 år siden fik ny controller, og så har mit IHC kørt uden nogle problemer overhovedet indtil for nyligt hvor som skrevet pir driller, samt huset i løbet af en dag kan lave sådanne blink at alt tændte lys slukker og tænder indenfor 1 sek.. lige efter det slukker/tænder kan man ikke tænde/slukke på kontakter så look a like at controller lukker ned et par min.. ---underligt og ligesom at min controller er i stykker igen igen... Den er jo hammerdyr at udskifte NB. Har intet imod at lægge mit program op men hvordan gør jeg ! 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis du ikke har ændret noget i programmet de sidste 4-5 år, og ikke har skiftet til f.eks. LED pærer eller andet, så prøv at skifte PIR sensoren.

Hvis du har problemer i hele huset, så prøv at lægge et tomt projekt i din controller, genstart den og læg det oprindelige projekt i igen.

Du skal selvfølgelig sikre dig, at du har en kopi af programmet inden du lægger et tomt projekt i controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok