Hop til indhold
  • 0

Simulation af brandspjældsmotor Nilan Comfort 302


Carioca
 Share

Spørgsmål

Min Nilan Comfort 302 har siddet i en døgninstitution, hvor den var installeret med et brandspjæld. Nu vil jeg have anlægget til at køre i mit hus, og jeg har ikke noget brandspjæld, men CTS602-styringsprintet er programmeret til at tjekke tilstedeværelsen af en Belimo spjældmotor: https://belimo.dk/produkter/blf230-t . Måske man kunne simulere tilstedeværelsen af denne motor? Og hvordan?

Da spjældmotoren ikke findes, slukker anlægget efter 120 sek. fuldstændigt efter sikkerhedsanvisningerne. Jeg har pt. sat en lus i indgangene til spjældmotoren, men det hjælper ikke. Har talt med Nilan i dag om det.

image.thumb.png.f522e7518ed4a32235dd369b993a2f2c.png

Alternativt kunne man selv omprogrammere printet, men jeg har ikke adgang til de rigtige programmer. Min enhed er med USB-stik, så det burde ikke være raketvidenskab, men Nilan havde ikke lyst til at hjælpe mig nærmere en løsning, udover at kontakte en af deres underleverandører, hvad jeg måske også vil gøre.

Måske er der nogen her, der har en god idé?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
13 timer siden, Carioca skrev:

Den ene af de her 8-pins connectors er defekt i hul nr. 3 - altså det her hul (der sidder et eller andet i klemme, som jeg ikke kan få ud, eller også er der noget, der har vendt sig forkert derinde...?):

 

Prøv om du kan skrue skruen ind. Det ser ud som om den er kommet for langt ud, og dermed ikke har fat i pladen som trykker på ledningen. Ved at skrue skruen ind igen, kan du måske få pladen til at løsne sig, mens du vrikker i ledningen (uden at hive den ud, medmindre den skal ud selvfølgelig). 
Mht til om du kan købe en connector tilsvarende, så vil jeg tro det er muligt. Måske på https://dk.rs-online.com/web/ når nu Aldi ikke gider forhandle det som alle efterspørger :-) Men jeg har ingen ide om, hvad kategori man skal lede under. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok