Hop til indhold
  • 0

Sluk alt funktion


Plindberg
 Share

Spørgsmål

Hej til jer alle

Søger lidt hjælp med min sluk alt funktion. Har fået hentet denne FB 1.1.02.a. Puls - KIP - On - Off

Når jeg kobler op, slukker alt lyset som er koblet som kip, men får slukke de wireless med dæmp. Hvad er det lige jeg skal gøre for at få det til at virke?

Her er min opsætning

 

På forhånd tak for hjælpen

 

Screen Shot 11-04-19 at 07.49 PM.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
2 minutter siden, Plindberg skrev:

Hej til jer alle

Søger lidt hjælp med min sluk alt funktion. Har fået hentet denne FB 1.1.02.a. Puls - KIP - On - Off

Når jeg kobler op, slukker alt lyset som er koblet som kip, men får slukke de wireless med dæmp. Hvad er det lige jeg skal gøre for at få det til at virke?

Her er min opsætning

 

På forhånd tak for hjælpen

 

Screen Shot 11-04-19 at 07.49 PM.PNG

Du har forbundet udgangen forkert. Du skal ikke forbinde direkte til lampeudtaget/stikkontakten, du skal i stedet forbinde til Sluk indgangen på de funktions blokke som styrer dine komponenter.

Upload dit program, hvis det ikke giver mening.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du skal forbinde udgangen til en indgang på den funktionsblok som styrer den givne lampe/stikkontakt.

1203646688_Slukalt1.JPG.63c731cb6a18e3cfb354e58cc5ca5a03.JPG

Du skal  under indstillinger i puls blokken ændre udgangs signal til kort puls

298299657_Slukalt2.JPG.dd1af8c7ff9a910b74f6c067c8c0faab.JPG

For en dimmer trækker du udgangen ind på Reguler scenarie ned. På en kip blok trækker du udgangen ind på Sluk.

 

Et udgangsprodukt (lampeudtag/dimmer/stikkontakt) i venstre side må som udgangspunkt kun være forbundet til EN funktionsblok i højre side.

Derfor skal du lade sluk alt blokken give signal til funktionsblokken og funktionsblokken slukker så udgangen.

 

Og så har du lavet noget mærkeligt med Dimmer tændt udgangen på den blok der, fungerer det som det skal?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej

Arbejder med "sluk alt" og er ikke sikker på jeg har fået fat i den lange ende, selvom jeg har læst tråden..

Ser det rigtigt ud? Sidder i sommerhuset og kan derfor ikke afprøve det IRL hjemme (og kan vist kun gøres i ServiceView)?

For "min" overskueligheds skyld har jeg lavet en LOKALITET "SLUK ALT" hvor jeg trækker tryk ind og laver output til de forskellige enheder der skal slukke. Er det en gangbar metode eller roder jeg mig ud konflikter?

Hvor er forskellen på FB 1.102 jeg bruger her og FB 4.1.16?

på forhånd tak/VH

Jesper

 

image.thumb.png.2989f8f5fa6c07f718c6702f89dbd165.png

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, jeswal skrev:

Hej

Arbejder med "sluk alt" og er ikke sikker på jeg har fået fat i den lange ende, selvom jeg har læst tråden..

Ser det rigtigt ud? Sidder i sommerhuset og kan derfor ikke afprøve det IRL hjemme (og kan vist kun gøres i ServiceView)?

For "min" overskueligheds skyld har jeg lavet en LOKALITET "SLUK ALT" hvor jeg trækker tryk ind og laver output til de forskellige enheder der skal slukke. Er det en gangbar metode eller roder jeg mig ud konflikter?

Hvor er forskellen på FB 1.102 jeg bruger her og FB 4.1.16?

på forhånd tak/VH

Jesper

 

image.thumb.png.2989f8f5fa6c07f718c6702f89dbd165.png

 

Du sender din Sluk Alt puls udgang ind på den funktionsblok som styrer dit lampeudtag. Dette er den mest stabile metode.

Og for overskuelighedens skyld er det også en god ide at have lokaliteten Sluk Alt som du har lavet til hoved sluk alt blokken.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja - du skal tilbage til den forrige doktrin fra LK - Udgange må gerne styres fra flere funktionsblokke. Hvilket er stik modsat den de ellers prædiker, og som Allan også henviser til.

Så nu skal fælles sluk, tænd, blink osv, uanset om det er på rum niveau, hele etager eller hele huset, have et fælles signal. Hvis f.eks. sluk signalet sendes til en ny funktionsblok og derfra videre til dæmperen, så fejler signalet. Der er simpelthen for meget trafik på 485 bussen. Hvis du har dæmperen så prøv med denne simple opstilling. 1 dæmper hvor begge kanaler bruges til hver sin tænding og et to tryk til kip af hver tænding. Tænd den ene tænding. Sluk den, og tænd umiddelbart derefter den anden. resultat = den der skulle slukkes bliver kun dæmpet og den der skulle tændes forbliver slukket. Dermed er dæmperen 100% uanvendelig i avancerede installationer som tilbyder kunderne bare nogle få nødvendige valgmuligheder som f.eks. om lyset i rummet skal slukkes ved godnat, tændes ved velkomstlys, blinke ved dørklokke osv.

Hvad det skylles ved jeg  ikke, men jeg tænker at den første dæmper sender "live" signal om det aktuelle lysniveau, og at dette "fylder" for meget, men det er kun mit gæt. Om det bliver rettet i en kommende opdatering vides ikke, men jeg håber meget at det sker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok