Hop til indhold
  • 0

Tænd for lysdæmer med timer


KlausV
 Share

Spørgsmål

Hej Alle,

Jeg er ny i forum og ny IHC bruger/programmør. 

Jeg har en lysdæmper i soveværelset som virker fint fra en af de 4 kontakter, men jeg vil også gerne bruge en ledig kontakt til at tænde lyset med timer til at slukke lyset automatisk.

Ud over der som elektrikeren har programmeret, har jeg forsøgt  med det indrammet i rødt, men det virker ikke.

Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak.

Mvh

Klaus

IHC.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du skal bruge enten scenarier: Træk Scenarie Tænd over på lysdæmperens scenarie/regulering og vælg hvilken lysstyrke du vil have den skal tænde på. Og træk så scenarie sluk over samme sted og vælg 0% lysstyrke.

Eller træk On Puls op på Reguler op på lysdæmper funktionsblokken , og træk Off puls op på Reguler ned på lysdæmper funktionsblokken. Lysdæmperen vil så tænde på det niveau den havde sidst, ligesom den gør når du tænder almindeligt.

Det er styrings mæssigt det bedste at kun 1 blok er forbundet til lysdæmperen, men begge disse to muligheder bør fungere fint.

Og slet selvfølgelig det link du har lavet fra udgangen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Klaus

Velkommen til IHC-user.dk

Hvis ikke det var fordi lampen var tændt på 100% så ville du have set at dit program øgede lysstyrken i 10 sekunder.

Indgangen på lysdæmperen virker sådan: Kort signal = Tænd lampe, langt signal = regulerer lysniveauet op.

Du bør gøre sådan:

  1. Slet din forbindelse igen
  2. Lav en ny fra Scenarie Tænd til scenarie/regulering med værdien 100%
  3. Lav en ny fra Scenarie Sluk til scenarie/regulering med værdien 0%

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

 

9 minutter siden, Allan Nissen skrev:

Eller træk On Puls op på Reguler op på lysdæmper funktionsblokken , og træk Off puls op på Reguler ned på lysdæmper funktionsblokken. Lysdæmperen vil så tænde på det niveau den havde sidst, ligesom den gør når du tænder almindeligt.

Allan har ret - sådan bør du gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 timer siden, Allan Nissen skrev:

Du skal bruge enten scenarier: Træk Scenarie Tænd over på lysdæmperens scenarie/regulering og vælg hvilken lysstyrke du vil have den skal tænde på. Og træk så scenarie sluk over samme sted og vælg 0% lysstyrke.

Eller træk On Puls op på Reguler op på lysdæmper funktionsblokken , og træk Off puls op på Reguler ned på lysdæmper funktionsblokken. Lysdæmperen vil så tænde på det niveau den havde sidst, ligesom den gør når du tænder almindeligt.

Det er styrings mæssigt det bedste at kun 1 blok er forbundet til lysdæmperen, men begge disse to muligheder bør fungere fint.

Og slet selvfølgelig det link du har lavet fra udgangen

Mange tak for hjælpen. Jeg brugte dit andet forslag og det virker fint.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok