Hop til indhold
  • 0

Hjælp til program


VagnP
 Share

Spørgsmål

Hej,


Skulle der være en venlig sjæl, som kan se hvad der er galt med mit program (jeg har ikke selv lavet det).
Der er 2 "fejl":

1. Garagelys scenarie er styret af skumringsrelæ, dvs. lys skal være tændt svagt (2%) fra mørkets frembrud og frem til kl 23.00, men det skal lyse op (100%) i 1,5 min, når en PIR sensor aktiveres. Tilsvarende fra kl. 06.00 og til lysets frembrud, styret af skumringsrelæet.
Desværre, når en PIR har været aktiveret, opstår der 1,5 min efterfølgende med helt slukket lys, hvorefter det tænder svagt (2%) igen.

2. Alarm scenarie med vilkårligt lys i rum mv. er sat op til at være aktivt når alarmen er sluttet til og fra skumringsrelæet melder, at det er mørkt. Desværre afbrydes lys scenariet, når en PIR aktiveres.

Håber nogen kan se hvad der er galt.

På forhånd tak :-)

SW 2.7.220, HW 6.1

2019-08-14.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Et skud i tågen - Kan det være fordi dit udvendige lys påvirker dit skumringsrelæ til at tro, at der er blevet lyst, når der skrues op på 100%? Det kunne nemlig godt passe med, at lyset så slukker i 1 minuts tid, for derefter at tænde igen på de 2%, når skumringsrelæet så finder ud af at der er mørkt. Det vil også samtidigt stoppe hjemmesimulering, da det også er styret af skumring.

Det er nemt at tjekke det i serviceview (selvfølgelig når der er mørkt), ved at kigge om skumringsrelæet går OFF, når udv. lys tænder på 100%

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok