Hop til indhold
  • 0

Firmware reset


Marlau
 Share

Spørgsmål

Skal have lavet et firmware reset på min controller da jeg har mistet brugerprofiler og kan ikke oprette nye, strøm og batteri har været af men hjalp ikke og blev anbefalet i en anden tråd at firmware resette, Jeg har læst lidt fra andre tråde men kan ikke helt blive klog på hvilken rækkefølge/hvordan og hvilken version firmware loader jeg skal bruge.

Og hvilken firmware anbefaler i jeg ender på? nuværende er 2.7.144, Der er en hw 6.1 fra 2010 og den kører med openhab ved siden af.

Kan læse at nogen kører firmware 2.8.4 på hw 6.1 kører det stadigvæk fint?

På forhånd tak

Vh Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvilken firmware der er nødvendig kommer an på om der er features den du har behov for. 2.7.144 kan være udmærket og nok hvis den virker fint og du ikke mangler understøttelse for f.eks. fugt sensor.

Problemt i de ældre firmware er primært java certifikat relateret. Så hvis du vil være uptodate, kan man med lidt snilde loade den firmware der passer til hw6.2 og dermed komme uden om java problemerne. 

Mht reset firmware så kan du “nøjes” med bruger reset hvis det er pga glemt password. Hvis der er blevet ændret på ip/netværksindstillingerne og man ikke kan huske det, kan man benytte netværks reset. Begge bevarer det kørende program/projekt.

Og endelig er der den helt store der resetter alt, også det kørende program/projekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars,

1000 tak for dit svar, Jeg har ikke savnet noget ved 2.7.114 og den har været rimelig stabil, jeg har en pc som jeg kun bruger til ihc og har heller ikke haft problemer med java, men jeg er alligevel fristet til at prøve nyeste version. (har tidligere brugt ihc app og den skulle vist komme til at virke igen )Min nuværende projektfil, passer den også til 2.8.4? Jeg skal køre med en nyere Visual version ikke?

Jeg har ikke glemt mit password, den har fjernet alle brugere også admin, og kan ikke få lov til at oprette nye... men måske jeg skulle prøve bruger reset først og se om jeg er heldig.

De reset firmware filer, virker de til alle firmwareloader versioner?

På forhånd tak,

Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Marlau skrev:

jeg beholder 2.7.114 indtil videre på min controller.

Kan jeg godt lide. “If it aint brokke - dont fix it”.

Så er er du (eller har indtil nu) været tilfreds med controlleren og featurene, og der ikke er noget “must have” i de nye builds så er der ikke nogen grund til opdatering. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok