Hop til indhold
  • 0

vil ikke slukke eller tænde og blinker


Camilla Lund
 Share

Spørgsmål

Hej 

jeg har netop købt en lejlighed med ihc og har fået sat lamper op, i loftet, men efter de er sat i er der blinkende stroboskoplys og de vi ikke slukke eller tænde, mit relæ er så begyndt at hyle som myg selv efter jeg selvfølgelig har taget pærerne ud igen.

 

Der er stikkontakter i huset forbundet med led pærer, de er hver opdelt i 4 kontakter med små illustrationer på og de fungerer udemærket med skrue ned funktion og "samsluk alle"

 

Men loftsudtag fungerer slet slet ikke de tænder og slukker selv og relæet hyler hvad gør man mon ? Jeg har søgt på elektrikere der kan komme ud men har ikke fundet en, ham der har været ude, kender ikke nok til systemet. Der er blevet foreslået at sætte de gammeldags elpærer i, men de sælges ikke længere og vil nok heller ikke løse hyletonen fra relæet da jeg allerede har taget pærerne ud igen og det ikke har hjulpet. Jeg sider med følgende spørgsmål. er det pærerne der er problemet, skal jeg måske have nyt system, kan en standart elektriker ordne det eller skal de kunne noget specielt - kan nogen anbefale mig hvad jeg skal gøre. 

 

Kh Camilla 

IMG_2724.JPG

IMG_2938.JPG

IMG_8179.JPG

IMG_9686.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Camilla.

Mig gæt er lyskilderne/pærerne. IHC er lidt kritisk med de nye LED typer og det er desværre ikke alle der kan anvendes.

Som alternativ til de gode gamle glødepærer, kan man du muligvis finde nogle E27 med halogen pærer indeni og prøve om der fortsat er problemer. Har set de har haft dem i netto og lign steder. Ellers må du gå til et byggemarked da de nok har størst udvalg, hvis det skal være her og nu. Alternativt en webshop, de har jo alt. 

Ellers kan du måske finde lidt hjælp på LK’s hjemmeside hvor du kan lede efter og finde en positiv liste over LED lyskilder der virker med IHC.

Jeg har ikke erfaring med alm. E27 lyskilder på mit IHC da det hele er loftmonterede GU10 spots.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Problemet er højst sandsynligt er at dine lampe udtag ikke er hardware version 2, men den ældre version 1.x. Såvidt jeg husker står der HW ver 2.0 eller noget i den stil under dækslet på de nyer lampe udtag. De gamle står der ofte ikke noget om HW version.

Halogen pære på min. 20W vil 99% sikkert løse problemet, men det er en stakket frist, da de også snart udgår, og så er der kun LED's tilbage. Den rigtige løsning er at få skiftet loft udtagene til den nye model. De kan dog ikke bare skiftes. De skal også linkes til dine tryk hvilket kan være lidt omstændigt. Enhver elektriker som skriver LK IHC på deres website bør kunne fortage udskiftningen.

Selv med nye loftudtag kan du fortsat opleve at LED's flimmer ved lav lysstyrke, dog ikke så slemt som ved de gamle loftudtag. Men du skulle ikke længere have summe lyden, samt du burde ikke have problemer med at tænde/slukke og reguler op/ned.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok