Hop til indhold
  • 0

Ombytning af Hw7.1 controller


Allan Nissen
 Share

Spørgsmål

Ikke et spørgsmål men info vedr ombytning af Hw7.1 controller

 

Min controller har været ustabil siden jeg lagde fw 3.3.21. Det viste sig ved at hver anden/tredie uge stoppede den med at reagere på input. Hver gang har jeg taget strømmen i et minuts tid og den har så bootet op igen og kørt videre.

Men i mandags prøvede jeg i stedet at trykke genstart. Denne gang kom den ikke op igen, men stod og rebootede konstant.

Jeg kunne kun få kontakt til controlleren via firmware loaderen igennem ethernet, ikke usb, ikke visual, ikke administrator/serviceview.

Prøvede nogen gange at tage strømmen og trykke på den røde reset knap, men det hjalp intet.

Fandt en reset firmware i download sektionen og lagde den på, og så kunne jeg ikke længere tilgå den via netværk heller, hvilket giver mening hvis netværks indstillingerne er blevet overskrevet. Dvs ingen forbindelse overhovedet. Kunne se på OK led`en at den stadig kørte en kontinuerlig reboot.

Skrev til Greenline og de ombyttede med det samme, og modtog så en ny i dag. Den nye havde fw 3.3.7 installeret så den er nok ikke helt frisk fra samlebåndet.

Jeg var spændt på at bruge gendan fra SD kort funktionen. Det fungerede rigtig fint og program samt alle wireless enheder kom frem, linket til controlleren.

Fik konfigureret administrator mht til brugere og netværk og til sidst installeret fw 3.3.18, i stedet for .21. Den har i hvert fald for mig kørt upåklageligt tidligere.

Trods alt positivt at man kan komme i gang igen inden for 15-20 minutter, uden at skulle kæmpe med linkning af wireless enheder eller lede efter den backup man måske har glemt at lave.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Allan,

Hvis du kigger lidt i forum vil du se, at du ikke er den eneste, der har haft problemer med den nye controller.

Min controller døde i januar. Efter at have ventet 3 måneder på svar fra LK fik jeg af elvvs.dk tilbudt enten en ny controller eller at få pengene tilbage. Jeg valgte at tage imod pengene. Heldigvis havde jeg stadig den gamle controller!

Jeg er ikke sådan rigtigt imponeret af LKs produkter eller service, så jeg kigger lidt på alternative løsninger...

Mvh Tommy

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 minutter siden, Tomme skrev:

Hvis du kigger lidt i forum vil du se, at du ikke er den eneste, der har haft problemer med den nye controller.

Det er jeg udmærket klar over. Men langt de fleste, dig selv inklusive, glemmer at følge op på deres tråde omkring disse problemer.

Derfor synes jeg det var på sin plads at videregive lidt info til andre som kommer til at stå i samme situation.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok