Hop til indhold
  • 0

IHC genstarter og IHC-bridge sender notifikationer


Helmaaar
 Share

Spørgsmål

Hej,

Jeg har et problem med at min IHC er begyndt at genstarte og samtidig sender IHC-bridge så notifikationer ud via Pushover på de udgange jeg har til at trigge notifikationer. Det sker hver nat ved midnat, men også en gang i mellem på andre tidspunkter. Er der andre der har set den type problemer?

 

PS. Genstarterne af IHC er først startet efter jeg har sat IHC-bridge op.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1

Ikke planlagt genstart af IHC er et kendt problem, og det er somregl netværks kommunikation som trikker det, hvilket er årsagen til at du først ser det nu hvor du har sat IHC bridge op. Du vil sandsynligvis have haft samme problem med IHC Captain, OpenHab etc. etc. etc.

Grunden til genstarten er ofte dårlig programering. Der findes flere tråde her på boardet med gode råd til hvordan man ryder op i sit program, og dermed reducer de ikke planlagte genstarts. Jeg er selv gået fra ugentlige genstart til 6-12 mdr. mellem ikke planlagte genstart, ved at gennemgå mit program og rettet alt dårlig programmering og fjerne program stumper, som alligevel ikke blev brugt

Grunden til at IHC bridge sender notifikationer, er sandsynligvis dårlig programering, hvor power up sekvensen i IHC controlleren gør at de udgange du monitorer med IHC bridge ændre status. Jeg kender dog ikke IHC bridge, så jeg kan ikke sige om problemet er at den er kodet til at sende notifikationer, når IHC controlleren genstarter.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen,

Det viser sig at min controller var defekt. Den er nu udskiftet med en ny V3. Genstarterne er forsvundet.

Men alle automatiseringer (Pushover) kører stadig hver dag ved midnat.Dvs. jeg får f.eks. besked om at alarmen er slået fra (eller til, hvis vi ikke er hjemme ved midnat). Alle automatiseringer bliver åbenbart lige trigget ved midnat.

Er der andre der har samme problem?

image.png.769f29b76205dc3ea6b18323ac72c190.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Helmaaar skrev:

Hej igen,

Det viser sig at min controller var defekt. Den er nu udskiftet med en ny V3. Genstarterne er forsvundet.

Men alle automatiseringer (Pushover) kører stadig hver dag ved midnat.Dvs. jeg får f.eks. besked om at alarmen er slået fra (eller til, hvis vi ikke er hjemme ved midnat). Alle automatiseringer bliver åbenbart lige trigget ved midnat.

Er der andre der har samme problem?

image.png.769f29b76205dc3ea6b18323ac72c190.png

Det kan ikke være IHC Bridge der genstarter der?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok