Hop til indhold
  • 0

Firmware opdatering


ahog
 Share

Spørgsmål

18 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
19 timer siden, ahog skrev:

Er der stadig problemer med døde controllere (Visual 3) når man prøver at opdatere FW? Jeg er på 3.3.9 og ved ikke helt om jeg tør... 

Er der en changelog et sted hvor man kan se ændringer for alle versioner?

Pas - hos mig har den sidste nye kørt upåklageligt siden den blev lagt på. 3.3.21 hedder den. 59 dage uden problemer. 

Mener de første HW. Versioner hed 7.0-nu kalder man dem 7.1, men jeg er ikke sikker på de første hed 7.0 ?

Måske var der en fejl i de første? Jeg havde besvær med at få min byttet UB den gang - nu mener jeg bare de bytter dem.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så må vi håbe du har en backup af SD kortet, for det er sikker derfor. Det er ihverttilfælde det som kan udledes som problemet ved de øvrige der oplevede det samme. (Med reference til anden tråd om netop SD kort).

Og så alligevel. For så burde en frisk jomfruelig formatering (eller et nyt SD kort)  jo hjælpe, men det gør det nok ikke :wacko:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har en backup af kortet. Har opgivet at vente nu og taget strømmen - men stadig ingen liv. Kan se at SD kortet har fået skrevet lidt fil. Controlleren dukker godt nok op som et USB device og kan pinges fra min pc via USB men ingen kontakt via firmware loader - er spændt på om den er helt død

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
53 minutter siden, Jørgen Møllegaard skrev:

Godt det er en avanceret IHC mand som dig det sker for denne gang ( jeg er ikke skadefro ), så fejlbetjening er udelukket.

Der har været så mange gisninger om hvorfor der er problemer med HW 7. Er det 7.0 eller 7.1 du har?

Venligst hold os underrettet.

 

Jeg har faktisk ikke tjekket om den 7.0 eller 7.1 - jeg havde jo faktisk en plan om den skulle erstatte min gamle v2 controller.

Har skrevet til LK :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Jeg har faktisk ikke tjekket om den 7.0 eller 7.1 - jeg havde jo faktisk en plan om den skulle erstatte min gamle v2 controller.

Har skrevet til LK :)

Men hvad er din controllers status? Formoder ikke du fik liv i controlleren, heller ikke med din backup, siden du måtte skrive til LK, eller??
I en anden tråd skrev du forleden, at controlleren fint kunne starte uden SD kortet i?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Kandersen skrev:

Men hvad er din controllers status? Formoder ikke du fik liv i controlleren, heller ikke med din backup, siden du måtte skrive til LK, eller??
I en anden tråd skrev du forleden, at controlleren fint kunne starte uden SD kortet i?

Den er helt død - uanset om der er SD kort eller ej i. Den har altid kunne starte uden SD kort hos mig men det var naturligvis i da jeg opdaterede og det deres originale SD kort. Jeg har ikke hørt fra LK endnu

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Dem der har haft held med at få en ombytning eller bare "hul igennem" til LK - hvad har i gjort?

Min blev byttet UB af min lokale leverandør. Troede i begyndelsen det var mig, der havde lavet en fejl, så bad en god ven om kvalificeret hjælp. Outcome: Kontrolleren død.

Den gang ville LK ikke bytte dem. Troede jeg var en enlig svale med problemer i HW 7, men der er mange andre kan jeg se. Og heldigvis ser det ud til de bytter nu.

Vi får vel aldrig at vide hvad problemet var. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

ja jeg har jo bare fået min så jeg har ikke rigtig en forhandler :)

Som jeg skrev. Som udgangs punkt skal man henvende sig hos forhandleren. Hvis denne ikke eksister længere kan man henvende sig til producenten, som dog er berettiget til at henvise til en anden part som håndter reklamationer på deres vegne.

Og vedr. LK. Den eneste effektive måde at kontakte dem på er ved at ringe, eller hvis du kender en elektriker som kan kontakte dem for dig. De svare desværre sjældent på henvendelser fra private. Det er meget bedre hvis man kan bruge et firmanavn.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Er der mon andre end @Jørgen Møllegaard der alene har gode erfaringer med at opdatere Visual 3 kontrollere til FW 3.3.21?

Jeg har en HW7.1 på FW 03.03.18 som sådan set køre ganske upåklageligt. To af grundene til at jeg opdaterede fra Visual 2 til Visual 3 var den annoncerede helligdagsfunktion og S0 indgangen, så det var en noget slukøret konstatering at jeg måtte undlade brugen af begge funktioner, i det helligdagsfunktionen ikke virker, og S0 indgangen nulstillede aktuelle værdier ved genstart - begge dele noget LK hævder er løst med FW 3.3.21.

Og kald mig bare pivet - men med udgangspunkt i de erfaringer flere har delt her, er jeg lidt i tvivl om jeg tør opdatere. :wacko:

 Hilsner Ole.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok