Hop til indhold
  • 0

Flere wireless modtagere


qwall2000
 Share

Spørgsmål

Hejsa,

Jeg har brug for 4 wireless tryk, som skal kunne styre 4 eksterne lysdæmpere.

Jeg havde håbet at der fandtes et tryk med 4 knapper, og så et modtagermodul som kunne håntere disse 4 tryk (lysdæmperene sidder i en tavle på loftet) - er det muligt?

På forhånd tak for hjælpen.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Umiddelbart lyder det som et oplagt IHC "Stand alone" anlæg med IHC wireless tryk og IHC wireless lysdæmper - brug Ø80 modellen da den er klart bedst til LED pærer.

Med "Stand alone" skal der bruges 2 tryk (både venstre og højre side af en tangent på et tryk) til hver lysdæmper. Hvis dette ikke ønskes skal der en IHC controller på.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 hours ago, Henning Pedersen said:

Umiddelbart lyder det som et oplagt IHC "Stand alone" anlæg med IHC wireless tryk og IHC wireless lysdæmper - brug Ø80 modellen da den er klart bedst til LED pærer.

Med "Stand alone" skal der bruges 2 tryk (både venstre og højre side af en tangent på et tryk) til hver lysdæmper. Hvis dette ikke ønskes skal der en IHC controller på.

Hej Henning,

Tak for dit svar.

Jeg har nok ikke formuleret mig korrekt.

Kan man med en 1-moduls wireless afbryder, med 4 slutte, styre 4 lystændinger som IKKE er ø80 lampeudtag? Jeg har planer om at sætte 4 lysdæmpere, som er kipbetjent, i en tavle på loftet. Tænker det vil være lidt overkill/spild af penge at sætte 4 ø80 lampeudtag inde i en tavle. Er dette muligt?

Altså kan man få en IHC Wireless batteritryk 4 slutte til at sende seperate kip tryk til én samlet modtager. Der findes en LK IHC Wireless Relæ for indbygning, Output, 1 relæ. Jeg har brug for en med 4 relæer.

Håber mit spørgsmål giver mening.

På forhånd tak for hjælpen.

20190603_152552.thumb.jpg.17a22216c0c3e65a7bcca076208ffb15.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

LK IHC wireless tryk virker kun med andre LK wireless enheder.

Ø80 lampe udtag findes både som relæ og dimmer, og kan direkte erstatte de normale Ø80 lampeudtag.

Man kan ikke med et 4 taste LK IHC wireless tryk styre 4 dimmer. Det skyldes at LK ikke længere supporter one touch på standalone wireless dimmer. Det kræver derfor 2 taster pr. LK IHC wireless dimmer.

Hvis du går via en LK IHC controller er det en helt anden sag. Her programer du selv hvad der skal ske når du trykker på de enkelte taster og du kan via trejdeparts produkter kommuniker med andre wireless produkter end LK's.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 6/3/2019 at 4:39 PM, Lars1 said:

LK IHC wireless tryk virker kun med andre LK wireless enheder.

Ø80 lampe udtag findes både som relæ og dimmer, og kan direkte erstatte de normale Ø80 lampeudtag.

Man kan ikke med et 4 taste LK IHC wireless tryk styre 4 dimmer. Det skyldes at LK ikke længere supporter one touch på standalone wireless dimmer. Det kræver derfor 2 taster pr. LK IHC wireless dimmer.

Hvis du går via en LK IHC controller er det en helt anden sag. Her programer du selv hvad der skal ske når du trykker på de enkelte taster og du kan via trejdeparts produkter kommuniker med andre wireless produkter end LK's.

Hej Lars,

Tak for svar.

Hvilke tredieparts produkter kunne det være?

Kan en IHC controller kommunikere med en 4 slutte wireless afbryder som one touch?

Vh Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, qwall2000 skrev:

Hej Lars,

Tak for svar.

Hvilke tredieparts produkter kunne det være?

Kan en IHC controller kommunikere med en 4 slutte wireless afbryder som one touch?

Vh Morten

Trejdepart produkter kan være IHC Captain, OpenHab, Domotics, IHC bridge etc. De er alle software produkter. De fleste er freeware og kan kan køre på en Raspberry PI.

En IHC controller kan kommuniker med op til 64 LK IHC wireless enheder, og kan have op til 128 fortråede indgange og 128 fortråede udgange. En controller koster mellem 5-10.000 kr. alt efter hvor du køber den. Dertil skal du nok bruge 1 8 ports output modul til din installation. Det koster mellem 300-1000 kr. Alt sammenhæng mellem ind og udgange er 100% programmer bar. Du kan downloade Visual softwaren på LK web site. Softwaren bruges til at programmer controlleren. Dette gøres offline og program afviklingen kan simuleres uden adgang til controlleren. Når du installer softwaren får du også adgang til LK's IHC dokumentation som i detaljer beskriver hvad du kan med produktet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok