Hop til indhold
  • 0

Controller genstarter.


Ulle
 Share

Spørgsmål

Ved denne har været oppe MANGE gange før, men Controller genstart.

Er i mange der har pludselig genstart, eller genstart ved IHC Tablet når det startes op?

Ja / Nej ?

Nogen der har haft problemet og fået det væk uden at skifte hardware?

Jeg har to controllere i mit system og begge genstarter og de har samme data.

Her er data på den ene controller som genstarter oftest:
Produktionsdato: 16-06-2007
Software version: 2.8.4
Hardware version: 6.1
IO version: 0.0.20
RF version: 1.00.j

 IHC Software: Version 2.8.6

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er ikke kun IHC Tablet som kan trikke en genstart. Alle former for netværks kommunikation kan gøre dette. Jeg ser det sommetider på min HW 6.1 controller, men jeg er efterhånden oppe på over 180 dage mellem 2 crash. Det har jeg opnået ved at gå mit program i gennem og sikre mig at jeg ikke har produkter fysisk forbundet til controlleren uden at der også er en FB linket og omvendt. Dette er specielt et problem for temp. sensor og andre produkter som generer meget traffik på indgangene.

Derudover har jeg fjernet så mange tæller, timer etc. som muligt, og ændret programmet så nedtælling bliver stoppet i de situationer hvor en timer som går i 0 alligevel ikke vil medføre nogen ændring, som f.eks. hvis man slukker lyset manuelt før en timer løber ud og slukker lyset

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 timer siden, Ulle skrev:

 

Er i mange der har pludselig genstart, eller genstart ved IHC Tablet når det startes op?

Har ikke IHC Tablet.

Ja / Nej ?

Nogen der har haft problemet og fået det væk uden at skifte hardware?

Jeg havde daglige genstarter ,

JA , rydde op i programmet ,som Lars også er inde på.

 

Jeg har to controllere i mit system og begge genstarter og de har samme data.

Her er data på den ene controller som genstarter oftest:
Produktionsdato: 16-06-2007
Software version: 2.8.4
Hardware version: 6.1
IO version: 0.0.20
RF version: 1.00.j

 IHC Software: Version 2.8.6

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu der snakkes timere, kom jeg til at tænke på:

Er det antallet af brugte timere, eller timere der tæller konstant og ikke stoppes når de ikke er i brug som Lars1 bla beskriver, eller en kombi som sløver controller?

Hvis man fx har en LED til at blinke i et status tryk, så er det to timere der kører. Når den ikke skal blinke mere stoppes timere, det er klart det bedste. Men hvad nu hvis man brugte tid? Fx klokken og LED blinker med 1 sek, hvad suger mest på controller, to timere eller tidspunkter tror i ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Timerne er ikke de værste, men det er en kombination af antallet, og hvor meget de køre. Ideen med aktuel tid +1 sek. tror jeg vil koste flere resourcer grundet den tumpet måde som LK fanger tids events på. Bortset fra det, så tror jeg faktisk ikke at det kan lade sig gøre. Såvidt jeg husker understøtter LK IHC ikke at man sætter en variable=aktuel tid, og lægger 1 sek. til.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

 

4 timer siden, Ulle skrev:

Hvad tror i at der tager mest ressourcer, timer eller tidspunkter?
Både som at 'fylde' i programmet og tvinge til genstart af Controller, afviklet eller ikke afvikles.

image.png.1d358a7152e9f791067b727b4e59cfd2.png

 

 

Timere.

Tidspunkter er jo faste referencer ifht systemtiden/uret. I modsætning til timere der er “individuelle” ure der skal “tælle” og. vedligeholdes - udover system tiden/uret.

men bortset fra det så tror jeg ikke de i sig selv er et problem. Har individuelle timere (tællere) på ALLE mine loft/lampeudtag/spots, i min gamle hw. 6.1 controller. 

Tror mere det “stresser” controlleren mere med interrupts fra ikke konfigurerede indgange som. f.eks. en fysisk monteret Temperatur sensor.

At der logisk er indsat et 4 tast tryk i programmet der ikke fysisk er tilkoblet/konfigureret til nogen inputs i programmet vil jeg ikke mene skulle give anledning til problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok