Hop til indhold

Eksisterende 7254 LK PIR Sensor med Wireless lysdæmper kombi 250 W UNI 1 modul, LK


Recommended Posts

Her har fra tidligere installationer en 7254 LK PIR siddene, som, i dag styrer lyset i badeværelse, gang med mere som har almindelige LH Fuga Dimmere siddene til at dimme lyset. Nu vil jeg gerne upgradere mine dimmere til en IHC wireless trådløs kombi dimmer, da jeg gerne vil have mulighed for at programmere automatisk nat lys, så man ikke bliver blændet, når man skal op om natten. Men når PIR'en slukker lyset, så slukker den også for Kombidimmeren og dermed også for muligheden for at regulere den. Det vil sige at den tænder på det niveau den var sat til tidligere, eller det som er lang ind i linket.

Er der en Wireless dims, som jeg kan bruge til at sætte på PIR'en, således at den kan give impuls til kombi dimmeren om at tænde ? eller er der en anden smart måde man kan gøre det på ?

Hilsen

Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Kombi dimmeren skal have fast fase, ellers vil du aldrig få det til at virke.

Jeg kender ikke den PIR du har, men den kan sandsynligvis forbindes til en 230V indgang på et IHC 230V input modul, eller du kan sætte et overdragelse relæ imellem hvis du ikke har noget 230V input modul.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Lars,

PIR'en her ikke nogen forbindelse til IHC. Det blev laver før der kom IHC i huset og jeg ville gerne undgå at skulle fræse kabler fra PIR og hele vejen ud til EL skabet hvor IHC'en befinder sig.

Tænker om der findes et trådløst relæ, der kan give impuls til Kombienheden via Visual 3 Controleren om at den skal tænde lyset.

Hilsen

Jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Der findes trådløse relæer til LK IHC, men det du har brug for er en trådløs indgang, og det findes der mig bekendt ikke, og efter LK har lukket det gamle online katalog, er det umuligt at finde deres produkter.

Du er ikke så heldig at installationen er lavet med rør, så du kan trække et par ekstra ledninger?

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Jan Bjerre Aagesen skrev:

@Lars. Jeg havde også kigget på det wireless input. Men det vil kun virke hvis den kan håndtere et input på 230v da PIRen er af den traditionelle type. Mine dæmpere bliver IHC kombi dæmpere så jeg skal bare have noget der kan tænde den når den traditionelle PIR giver strøm. 

Som jeg skrev tidligere, så skal kombi dimmeren have fast fase for at virke. Du skal derfor på en eller anden måde have ændret din installation, så PIR'en aktiver en indgang på IHC controlleren og denne indgang tænder så lyset, på den lysstyrke du ønsker, via en funktions block i IHC controlleren og den wireless dimmer. Det kan bl.a. lade sig gøre som Lars Jacobsen beskriver.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok