Hop til indhold
  • 0

prebsi
 Share

Spørgsmål

Min IHC er visual 1.32. Men er ikke sikker på mit problem er IHC relateret. Lad mig høre Jeres mening: 

Problemet er nogle halogenlamper i loftet stuen (se vedhæftede foto). 
Den består af 6 halogenspots, som kan lysdæmpes - når de virker.
Det som sker hver gang man prøver at tænde dem, er følgende: Først ingen reaktion. De tænder ikke. Dernæst ca. 10 minutter senere kan man prøve igen, og nu tænder
de, men de kan ikke dæmpes. Det er bare tænd/sluk. DERNÆST - hvis man prøver ca. 10 minutter senere igen, så tænder de OG nu virker lysdæmpningen.

Så disse 3 trin med en pause imellem er nødvendige, før det hele virker som det skal.
Næste dag er det forfra - først ingen tænding overhovedet, så tænd/sluk, og så endelig virker også lysdæmpningen.

Så det er faktisk temmelig forudsigeligt - men irriterende alligevel.

Jeg har ikke ændret min IHC programmering i mange år, så kan ikke tro det er der, den er gal. Er det så mon transformeren, det er galt med, tror I? 
Eller måske lysdæmperen? Eller noget helt tredje?

Jeg har flere lysdæmpere i min tavle - men er ikke sikker på om jeg selv tør give mig i lag med at bytte om på to af dem, for at se om det flytter problemet samtidig - det ville jo ellers afsløre, hvis det er lysdæmperen det er galt med.

Men måske nogen her har oplevet noget lignende - eller i øvrigt har forslag til min videre fremfærd for at løse problemet?

 

20190521_171742.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
13 minutter siden, prebsi skrev:

Ok, så jeg må prøve at skifte lysdæmperen med én af de andre dæmpere i tavlen - det vil jo afsløre det umiddelbart. Men som sagt- ved ikke om jeg selv bare kan gøre det. 
Bor i Vipperød, nær Holbæk.

Det var også sådan jeg ville gribe det an. 

Man skal bare vide hvad man gør når man skal skifte den, det er elektrikerarbejde :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok