Hop til indhold
  • 0

Nyt huskøb


DTJ
 Share

Spørgsmål

Hej Forum: 

jeg har købt hus fra midt 90: 

Den tidligere ejer vedlagde ikke en plan over installationen. (Han er ikke kontaktbar)

hvordan kommer jeg igang? Jeg vil gerne lære min installation at kende, og selv kunne programmere den på sigt. Jeg kan forstå at den kører på et gammelt DOS. Kan jeg købe et stik fra 9 polet til usb, og få det til at snakke sammen med en nyere bærbar? Skal der er ihc-program til?

vil tro mit ihc hedder:

ihc controller

RS 232

ihc i/o interface

120B 1200

 

Håber at i kan hjælpe mig igang

VH Daniel

 

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

120B1200 er en IHC term controller. Det er den helt gamle. Du kan finde SW etc. her https://www.lk.dk/mit-lk/ihc-software Der er også links til de kabler og adaptor som du skal bruge, om end de kan købes LANGT billigere andre stedder.

Hvis du vil opgrader din installation, behøver du kun at købe en ny controller. Alle IO modulerne er kompatible med den nye controller, men programmet kan ikke overføres. Det skal laves fra grunden på ny, men det vil være en klar fordel at have det gamle program når du skal lave det nye.

Prøv også at søge på IHC Term her på boardet. Der er flere tråde om samme situation som din.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 15/5/2019 at 07:12 , Lars1 skrev:

120B1200 er en IHC term controller. Det er den helt gamle. Du kan finde SW etc. her https://www.lk.dk/mit-lk/ihc-software Der er også links til de kabler og adaptor som du skal bruge, om end de kan købes LANGT billigere andre stedder.

Hvis du vil opgrader din installation, behøver du kun at købe en ny controller. Alle IO modulerne er kompatible med den nye controller, men programmet kan ikke overføres. Det skal laves fra grunden på ny, men det vil være en klar fordel at have det gamle program når du skal lave det nye.

Prøv også at søge på IHC Term her på boardet. Der er flere tråde om samme situation som din.

Tak for svaret Lars. Nu lykkedes det så at skaffe det gamle DOS PROGRAM. Jeg har været forbundet til min controller, og vil gerne hente programmeringen ned på min computer. Den spørger efter drev og fil? Hvordan kommer jeg videre?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 minutter siden, DTJ skrev:

Tak for svaret Lars. Nu lykkedes det så at skaffe det gamle DOS PROGRAM. Jeg har været forbundet til min controller, og vil gerne hente programmeringen ned på min computer. Den spørger efter drev og fil? Hvordan kommer jeg videre?

Jeg vil gætter på at drev og fil er der hvor du vil gemme programmet på din PC, men det er nok 20 år siden jeg sidste havde en TermIHC controller mellem hænderne så jeg er ikke sikker.

Prøv at læse den villedning som  du finder under hjælp i det software du har installeret

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok