Hop til indhold
  • 0

Installationshjælp til Visual 3.0 controller søges


VagnP
 Share

Spørgsmål

Kan nogen anbefale en ekspert som kan hjælpe mig lidt i Høje Taastrup?

Jeg har købt en IHC Visual 3.0 controller, som jeg gerne vil have udskiftet med den eksisterende 2.0, herunder opsætning til styring via iPhone osv.

Derudover har jeg behov for lidt fejlsøgning på mit garagelys scenarie.

Pft.

Vagn

Link til kommentar
Del på andre sites

18 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Selvom det job du beskriver kræver en autorisation, tror jeg de fleste af os her på boardet selv er istand til at udføre det, og derfor ikke har nogle elektriker kontrakter som vi kan anbefale.

Enhver elektriker som skriver noget om IHC på deres website bør være istand til at udføre det job du har beskrevet. Udskiftningen af controlleren og Iphone opsætning bør kunne klares på et par timer. Du kan iøvrigt få din Iphone til at virke med den Visual 2 controller hvis du opgrader firmwaren til seneste HW 6.2 version. Der findes flere tråde om emnet har på boardet, incl. workarounds til at få HW 6.2 firmware installeret på en HW 6.1 controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars,

Tak for input. Jeg er desværre selv en håbløs amatør, men jeg ser om jeg kan finde en IHC elektriker i lokalområdet.

Nu har jeg allerede anskaffet mig en Visual 3 controller, så det vil være rart at få den installeret.

Jeg har desværre haft 3 elektrikere på nu, som ikke har kunnet få mit garagelys-scenarie til at virke, så derfor søger jeg en som ved hvad IHC er for en størrelse.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Udskiftning af en Visual 2 controller til en Visual 3 bør enhver IHC elektriker kunne klare. Det en 1-1 ombytning. Alle ledninger passer i samme terminaler, og programet kan direkte overføres. Eneste udfordring er at alle wireless enheder skal genlinkes og evt. touch dimmer funktions blokke erstattes med de nye 2 tast dimmer funktions blokke.

Såfremt at den fysiske installation er i orden er jeg sikkert på at Henning eller en anden kode haj her på boardet kan fikse dit garagelys scenarie for dig. Enhver elektriker, incl. ikke IHC elektriker burde være i stand til at verificer at den fysiske installation er i orden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Henning,

Mange tak fordi du vil hjælpe mig. Jeg er nu overbevist om at det er hardwaren der er fejl på. Jeg vedlægger programmet.

Jeg har allerede skiftet et output 24 modul, hvilket fik alarmtastaturet til at virke igen. Jeg tror der skete en skade/kortslutning, da der kom fugt i det tidligere alarmtastatur.

Jeg har også udskiftet skumringsrelæet, men det ændrede desværre ikke på, at garage lys scenariet fortsat ikke virker (jeg kan kun tænde det manuelt fra en knap i stuen).

Hvis du kan sige mig hvilket modul jeg skal kigge på, som måske kan være defekt, vil jeg være meget taknemmelig.

Mange hilsner

Vagn

2019-03-19.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
20 timer siden, VagnP skrev:

Mange tak fordi du vil hjælpe mig. Jeg er nu overbevist om at det er hardwaren der er fejl på. Jeg vedlægger programmet.

Jeg har allerede skiftet et output 24 modul, hvilket fik alarmtastaturet til at virke igen. Jeg tror der skete en skade/kortslutning, da der kom fugt i det tidligere alarmtastatur.

Jeg har også udskiftet skumringsrelæet, men det ændrede desværre ikke på, at garage lys scenariet fortsat ikke virker (jeg kan kun tænde det manuelt fra en knap i stuen).

Jeg har aldrig hørt om at fugt i et alarm tastatur kan brænde et LK IHC output modul af, så den forklaring tror jeg ikke så meget på. De fejl jeg ofte ser er løse eller knækkede ledninger. LK IHC ledninger er ikke særlige tykke, og hvis man ikke passer på under afisolering risiker man nemt at de knækker under montage uden man opdager det.

Har du prøvet at checke hvad der sker i serviceview når dit garage lys skal tænde/slukke? Det kan være noget så banalt som et flag som står anderledes end du forventer. I serviceview kan du også manuelt ændre på status på ind og udgange, hvilket hjælper meget under fejlsøgning i den fysiske installation.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars,

Tak for din kommentar. Du har ret, det var sådan set ikke i selve tastaturet der var kommet fugt i, men i samlingerne af ledningerne bagved, hvorved der opstod noget kortslutning. I min jagt på at finde løsningen, købte jeg et nyt kodetastatur... så altså lidt spild af penge.

En elektriker jeg havde forbi, kunne blot konstatere, at et af de 8 terminaler på 24V outputmodulet var dødt, og da der ikke var flere ledige terminaler, købte jeg så et nyt og det fik alarmtastaturet til at virke igen (det var den hvide leder som skal have signal til at skifte ml rød/grøn diode-lys).

Jeg har prøvet alt jeg kan ift. serviceview, men mine evner rækker desværre ikke til at forstå hvad der er årsagen til at mit garagescenarie ikke virker. Jeg tænkte om det måske et et 24v inputmodul der er gået en indgangs-terminal på.

Det er derfor jeg håber jeg kunne finde en elektriker som kan forstå det hele bedre end jeg selv kan.

Mvh. Vagn

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Når du påvirker et tryk laver du en kortslutning mellem en input indgang og 0V. Eftersom indgangene også bruges til røg alarmer, skal sikring etc. hvor indgangen konstant er kortsluttet er det ikke muligt at brænde en indgang af ved at kortslutte den. En 24V udgang derimod kan max holde til 500mA, og en standard LK IHC strømforsyning kan levere 3A ved 24V, så her er det teknisk muligt at brænde en udgang af, selvom jeg har aldrig har hørt om det før.

Vedr. dit garage lys. Hvad er det som ikke virker og hvad virker?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Lars1 skrev:

 En 24V udgang derimod kan max holde til 500mA, og en standard LK IHC strømforsyning kan levere 3A ved 24V, så her er det teknisk muligt at brænde en udgang af, selvom jeg har aldrig har hørt om det før.

Jeg har nu også en enkelt eller 2 der ikke virker efter lidt forsøg med røgalarmer og lign. 

Mener også der her på sitet har været anvisninger på hvorledes man reparerer dem og med hvilke komponenter, så helt ualmindeligt kan det ikke være.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Lige en tilbagemelding på denne sag. Jeg har nu haft en elektriker på sagen og målt efter.

Problemet med garagelyset fungerede ikke fordi en leder var knækket og lå løst bagved input modulet.

Der har vist været for mange ryk som har fået lederen til at knække, det er den brun/hvide leder på nr 14.

Så blot en lille ting der først til stor frustration.

Men nu fungerer det igen.

IMG-8206.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
18 minutter siden, VagnP skrev:

Ja, jeg ville ønske jeg havde evner til at vide hvad jeg skulle lede efter, men jeg har desværre ikke selv evnerne.

 

Det er helt okay. Men man kunne nok have guidet dig igennem forudsat du har Service viewer.
Næste gang (som forhåbentlig aldrig sker), så prøver vi det først :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok