Hop til indhold
  • 0

Ekspert til gennemgang søges


Morten G. Christensen
 Share

Spørgsmål

Jeg har en IHC installation som egentlig har kørt upåklageligt i nogle år (Installeret i 2012).

Men nu kan jeg pludselig ikke Sende et opdateret projekt til controlleren.

Jeg har derfor behov for en ekspert der kan komme forbi (Fredericia), og hjælpe med at få systemet på højkant igen, med lidt få tilretninger. 

Nogen der kender en ekspert?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
22 timer siden, Morten G. Christensen skrev:

Jeg har en IHC installation som egentlig har kørt upåklageligt i nogle år (Installeret i 2012).

Men nu kan jeg pludselig ikke Sende et opdateret projekt til controlleren.

Jeg har derfor behov for en ekspert der kan komme forbi (Fredericia), og hjælpe med at få systemet på højkant igen, med lidt få tilretninger. 

Nogen der kender en ekspert?

 

Forudsat at du benytter den rigtige version Visual software til din firmware version, kan du sende et tomt projekt til controlleren og derefter det redigerede projekt. Det virker som regel. Evt genstart controlleren ved at fjerne strømmen og et evt backupbatteri først hvis det ikke er prøvet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 4.5.2019 at 22:52 , Bjarne Sørensen skrev:

Prøv at installere Visual 2.8.6 på en anden pc. 

Prøv med et andet usb-kabel. 

Kan du hente det nuværende projekt?

Kan du komme på administrator og Serviceview?

Hej Bjarne,

Har forsøgt med 2.8.6 på en anden pc.

Kan sagtens hente projekt, og også komme på administrator og serviceview.

Men jeg kan ikke sende et projekt - den melder kommunikationsfejl med det samme.

Der er på MITlk to forskellige udgaver af IHC visual 2 hardware - de bruger forskellig version af Visual. 

Kan det evt. være at det er forkert firmware i IHC controlleren? Kan jeg se et sted hvilken model af hardware jeg har så jeg ved hvilken firmware jeg skal bruge?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, Morten G. Christensen skrev:

Hej Bjarne,

Har forsøgt med 2.8.6 på en anden pc.

Kan sagtens hente projekt, og også komme på administrator og serviceview.

Men jeg kan ikke sende et projekt - den melder kommunikationsfejl med det samme.

Der er på MITlk to forskellige udgaver af IHC visual 2 hardware - de bruger forskellig version af Visual. 

Kan det evt. være at det er forkert firmware i IHC controlleren? Kan jeg se et sted hvilken model af hardware jeg har så jeg ved hvilken firmware jeg skal bruge?

Har du prøvet reset firmwaren?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Morten G. Christensen skrev:

Hej Bjarne,

Jeg kan ikke finde Factory Reset firmwaren til HW6.2, er den placeret et andet sted end download IHC Controller 2?

Jeg har den liggende her:

https://www.dropbox.com/s/rlhfpfjpedyhzko/reset_factory_default.zip?dl=0

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 8.5.2019 at 07:45 , Bjarne Sørensen skrev:

Har du prøvet reset firmwaren?

Hej Bjarne,

 

Jeg har prøvet at opdatere firmwaren til "Factory Reset Firmware". Det resulterede i at jeg ikke kunne få kontakt med controlleren igennem IHC Visual.

Derfor opdaterede jeg med Firmware 2.8.6 igen.  Nu kan jeg ikke forbinde med IHC Visual - Den skriver IHC controller fundet - Forbindelse ikke tilladt.

Jeg kan ikke tænde eller slukke lys/kontakter m.m.

Så gode råd hvordan jeg får liv i det igen, er meget velkomne..... 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
31 minutter siden, Morten G. Christensen skrev:

Derfor opdaterede jeg med Firmware 2.8.6 igen.  Nu kan jeg ikke forbinde med IHC Visual - Den skriver IHC controller fundet - Forbindelse ikke tilladt.

Kan du forbinde med administrator via USB? For hvis du har reset den, så er brugernavn/password også reset. Og du skal derfor lave en ny for at få hul igennem via Visual. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 minutter siden, Morten G. Christensen skrev:

Jeg får samme fejl med USB - er der et standard brugernavn/password jeg skal bruge der?

Du skal kunne komme på administrator uden kode via USB. Kan du det?

Så skal du derinde oprette en ny bruger så kan du bruge den i Visual. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Du skal kunne komme på administrator uden kode via USB. Kan du det?

Så skal du derinde oprette en ny bruger så kan du bruge den i Visual. 

Perfekt - så lykkedes det og mit projekt blev uploadet. Mange tak for hurtig assistance.

Imorgen tester jeg lige Visual om jeg kan uploade via IP

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Efter nulstilling, så kan jeg nu hente og sende projekter igen. Tak for hjælpen!

Men min Visility skærm virker ikke mere. Den er gået helt i sort!.

Spørgsmålet er om det kan skyldes at funktionsblokke skal opdateres. Ved nulstillingen, som blev anbefalet, skal jeg så opdatere funktionsblokke igen?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok