Hop til indhold
  • 0

Kan ikke skifte NTP server i 3.3.21


Astronaut
 Share

Spørgsmål

Jeg har en Visual 3 controller der kører den nye 3.3.21 firmware. I forbindelse med omlægning af netværket fik jeg behov for at opdatere NTP (tidsserver) opsætningen. Desværre synes den nyeste firmware ikke at acceptere nogen som helst tidsserver (inkl. schneiders egen pool). Det virkede fint med foregående version og controlleren kunne også opdatere tid med 3.3.21 efter opgradering. Men da jeg forsøgte at ændre settings får jeg besked om at serveren ikke kan få fat i tidsserveren uanset hvilken server jeg vælger. Af samme grund vil den ikke acceptere ændringen. Jeg forsøgte at skifte til manuelt tidsinput og det virker, men nu kan jeg ikke skifte tilbage.

 

Jeg har testet at der er forbindelse til de forskellige tidsservere. Er der nogen der har oplevet samme problem? Er der nogen der har skiftet tidsserver under 3.3.21?

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
11 timer siden, Astronaut skrev:

Jeg har en Visual 3 controller der kører den nye 3.3.21 firmware. I forbindelse med omlægning af netværket fik jeg behov for at opdatere NTP (tidsserver) opsætningen. Desværre synes den nyeste firmware ikke at acceptere nogen som helst tidsserver (inkl. schneiders egen pool). Det virkede fint med foregående version og controlleren kunne også opdatere tid med 3.3.21 efter opgradering. Men da jeg forsøgte at ændre settings får jeg besked om at serveren ikke kan få fat i tidsserveren uanset hvilken server jeg vælger. Af samme grund vil den ikke acceptere ændringen. Jeg forsøgte at skifte til manuelt tidsinput og det virker, men nu kan jeg ikke skifte tilbage.

 

Jeg har testet at der er forbindelse til de forskellige tidsservere. Er der nogen der har oplevet samme problem? Er der nogen der har skiftet tidsserver under 3.3.21?

Kan du ikke bare nedgrader firmwaren, rette NTP og opgrader igen? Det er sikkert hurtigere en at vente på at LK får snøvlet sig sammen til at frigive en ny firmware, og med alle de fejl der pt. er i nyer firmware versioner fra LK, vil jeg være forsigtig med at opgrader medmindre den nye firmware retter en fejl jeg er ramt af.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 4/27/2019 at 10:57 AM, Lars1 said:

Kan du ikke bare nedgrader firmwaren, rette NTP og opgrader igen? Det er sikkert hurtigere en at vente på at LK får snøvlet sig sammen til at frigive en ny firmware, og med alle de fejl der pt. er i nyer firmware versioner fra LK, vil jeg være forsigtig med at opgrader medmindre den nye firmware retter en fejl jeg er ramt af.

 

Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg vil gøre. I første omgang handlede det mest om at være sikker på at det ikke var mig der gjorde noget forkert. Der har været flere historier om controllere der er gået i permanent "udu" ifbm. opgradering af firmware så jeg er også lidt forsigtig med at op eller nedgradere. I det hele taget må jeg erkende at skiftet fra en Visual 1 til Visual 3 controller har været en øjeåbner omkring manglende software kvalitet. Software kvaliteten hos LK er helt klart meget ringe - både UI, arkitektur, teknik og udførelse lader meget tilbage. Modsat den oprindelige visual controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har kun hørt om defekte controller i forbindelse med en bestemt firmware, og jeg mener ikke det er den seneste. Hvad der går galt er der vist aldring nogen som har fået et fornuftigt svar på fra LK. De har bare fået en ny controller.

LK's nyheder og produkt udvikling er diskuteret rigeligt i andre tråde, så den diskution vil jeg ikke starte her igen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 hours ago, Lars1 said:

Jeg har kun hørt om defekte controller i forbindelse med en bestemt firmware, og jeg mener ikke det er den seneste. Hvad der går galt er der vist aldring nogen som har fået et fornuftigt svar på fra LK. De har bare fået en ny controller.

Det er jeg glad for at høre. Men selv at skifte controller kan tage lang tid. Så jeg forsøger at være forsigtig. Åbenbart ikke forsigtig nok med seneste firmware.

 

4 hours ago, Mikkel Skovgaard said:

Det er ikke for at sælge min IHC captain løsning men har du prøvet at bruge den til at sætte indstillingen med?

Jeg synes din IHC captain løsning er excelent (selvom jeg gerne så den kunne endnu mere :D). Jeg har prøvet at sætte NTP server med IHC captain. Her er hvad jeg oplever:

  • Softwaren er temmelig strict omkring hvad den tillader. Den burde ikke have nogen krav til hostname. Fx. accepterer den ikke otto.er.et.naesehorn som NTP server. Min NTP server har et navn der ligner det mønster.
  • Selv når jeg blog vælger dk.pool.ntp.org, så bliver ændringen ikke gemt (selvom IHC captain siger data er gemt).
  • Når jeg forsøger at enable "Benyt tidsserver" sker det samme - ændringer bliver ikke gemt selvom IHC captain siger at de er gemt.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok