Hop til indhold
  • 0

Udskifte controller


Nazir
 Share

Spørgsmål

Jeg har en visual 1 controller som jeg gerne vil opgraderer til enten 2 eller 3. Mit spørgsmål er, kan jeg selv som forbruger udskifte denne hvis jeg bare flytter ledningerne fra den gamle over i den nye? Eller kræver det noget kodning eller andet som gøre at det ikk er lige til at flytte? Er der andet som skal udskiftes ved en controller opgradering? 

7CA3452D-BB37-40ED-9526-F9B5DA5F1C5A.jpeg

5DE4D213-EE66-45FE-87EE-63001EBED008.jpeg

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lars 

tak for hurtigt svar, jeg har ikke kunne bruge min IHC Remote app på tlf efter ios Update til version 12, men fedt hvis Det kan virke igen efter en firmware Update. Vil du anbefale viewer eller gøre app’en det samme? Og findes der en nemt program som kan hjælpe med programmering af ihc? Jeg vil gerne slå min simulering fra . 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Start med at bruge resten af aftenen på at læse lidt indlæg her på sitet fra lign nye brugere. Desværre er guldkornene gemt rundt omkring. Der er ikke at “newbee” område. 

Og så går du eller på LK,s hjemmesider. Opretter en bruger og henter Visual softwaren, installere den og bruger tid på at læse “vildledningen” der bliver installeret sammen med programmet. 

Derefter kan du stille kvalificerede spørgsmål og få kompetente svar. Dumme spørgsmål findes ikke, men nogle af dem svare vi bare ja eller nej til og så er du ligevidt :P.

Derfor brug lidt tid på at finde ud af hvad du gerne vil og hvad systemet kan. Har du så ikke tiden eller evnerne mm så findes der hjælpsomme personer.

nå ja og jo ios app skulle virke hvis du får smidt nyeste firmware i controlleren - selvom LK siger man ikke kan. Søg lidt på sitet og du finder indlæg om hvordan.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen Lars

jeg har læst lidt på nettet omkring ihc Remote appen og det lader til at min controller som er hw version 6.1 ikke er understøttet, de nyere controller 2 ( fra 2012-2017) er understøtter. Findes der en work around eller skal jeg opgradere? Og så tilbage til mig oprindelig spørgsmål, kan jeg selv skifte controlleren ved bare at flytte ledningerne en ad gangen? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Indtil for et par år siden delte HW 6.1 og 6.2 firmware. Det er fortsat muligt at lægge HW 6.2 firmware i en HW 6.1 controller, men man skal bruge en af de gamle firmware loader. LK supporter ikke længere HW 6.1 så der er ingen hjælp at hente hos LK hvis det går galt, men til dato har jeg ikke hørt om et eneste tilfælde hvor det er gået galt. De gamle firmware loader kan du finde her på boardet. Det er også flere tråde her på boardet som beskriver hvordan man lægger seneste HW 6.2 firmware i en HW 6.1 controller.

Vedr. udskiftning af controller, så er det muligt at erstatte din nuværende controller med en HW 6.2 visual 2 controller eller en Visual 3 controller ved bare at flytte ledningerne og uploade programmet fra din nuværende controller. Men du får ikke meget ny funktionalitet, som du ikke også vil få ved bare at firmware opgrader din nuværende controller.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
59 minutter siden, Nazir skrev:

er det bedst at være på via USB

Mig bekendt kan du KUN opdatere via USB. Så om det er god, bedre eller bedst er vist ligegyldigt, da det er nødvendigt :D

Hvis ikke du har den rigtige firmwareloader, så ved jeg med næsten 110% sikkerhed, at @Bjarne Sørensen nærmest sidder klar i kulissen og kan hjælpe.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Kandersen skrev:

Mig bekendt kan du KUN opdatere via USB. Så om det er god, bedre eller bedst er vist ligegyldigt, da det er nødvendigt :D

Hvis ikke du har den rigtige firmwareloader, så ved jeg med næsten 110% sikkerhed, at @Bjarne Sørensen nærmest sidder klar i kulissen og kan hjælpe.

Korrekt, du skal bruge den firmwareloader der hedder 1.3.3.

På den generation controller kan du kun opdatere via USB. Kan loaderen ikke se controlleren, starter du loaderen og slukker controlleren (fjerner strømmen incl et evt eksternt batteri), sætter strømmen til igen og så burde den fange den.

Forudsat at du har installeret den rigtige Visual på din PC oc USB driverne er installeret korrekt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
21 timer siden, Nazir skrev:

Så er det lykkes mig at få loaded et nyt firmware på min visual controller 2 hw 6.1 og nu virker min app igen som jeg ellers havde opgivet.. Jeg takker mange gange for jeres hjælp @ Lars1Kandersen og Bjarne Sørenseni har lige sparet mig for en ny controller :-) 

Glæder mig at høre :)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok