Hop til indhold
  • 0

sol op/ned FB


Ren+e
 Share

Spørgsmål

jeg kan ikke får den til at slukke om morgen (den tænder kl.6) men skal slukke ved solopgang (idag 6.07)

skal man ændre i offset?

og hvad sker der senere på sommeren når solen står op før kl 6 ? kan den så selv finde ud af at den ikke skal tænde?

(den tænder fint når den skal-når solen går ned)

 

image.png

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Nu ved jeg ikke lige hvodan dine fb der skal styres men måske skal du benytte puls udgange fra Sol op/ned istedet for de stående udgange.

mht tidspunkter, tjek lige din controllere tid, om den er skiftet til sommertid.

og i øvrigt så er tiderne lagt ind efter almanakken, og skifter/justeres 2 gange pr.  måned (d. 1. og d. 15.) Så den “passer” aldrig 100%, men vil følge nogenlunde med de faktiske forhold. Og ja så kan man lave offset, alt efter om vi er på Bornholm elller i Blåvand. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
16 minutter siden, Ren+e skrev:

ok tak fir svar - det vil jeg prøve.

Hvad sker der senere på sommeren når solen står op før kl 6 ? kan den så selv finde ud af at den ikke skal tænde?

 

Nej ikke umiddelbart for det er jo direkte modsat af meningen med FB’n. Den tænder jo netop når solen står op.

Hvis du “bare” vil bruge den til sluk, og altid vil tænde kl. 06 så bruger du bare en alm. Ur FB til tænd.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
37 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Nej ikke umiddelbart for det er jo direkte modsat af meningen med FB’n. Den tænder jo netop når solen står op.

Hvis du “bare” vil bruge den til sluk, og altid vil tænde kl. 06 så bruger du bare en alm. Ur FB til tænd.

hej.. tak for svar

jeg vil nu mene den skulle forblive slukket når solen er stået op om morgen.

jeg har skrevet med torben via mail systemet her -- han skriver 

Fb. burde tage højde for om solen er stået op, så den ikke tænder hvis dit tændtidspunkt er senere end solopgang.

jeg må lige afprøve det (og så med puls funktionen) 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja det er faktisk også det jeg mener. Den giver signal når solen går ned (og tænder i dit tilfælde) og når solen så står op (uanset tidspunkt) ja så giver den signal igen (som så skal slukke i dit tilfælde).

Så hvis solen står op kl. 05 ja så slukkes der. Ønsker du et fast sluktidspunkt f.eks. Kl. 06. er det du skal bruge et ur istedet for. 

Når det bliver vinter igen og det er mørkt indtil kl 09. Ja så holder den lampen tændt indtil solen er stået op. Her vil det alligevel ikke være nok/smart med et ur der slukker kl 06.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok