Hop til indhold
  • 0

WebSceneView ... hvordan?


Astronaut
 Share

Spørgsmål

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
23 hours ago, Lars Jacobsen said:

Har du læst manualen /vejledningen ?

(Den bliver installeret sammen med visual og liger i start menuen på din PC.)

Ja, jeg har læst vejledningen. Jeg kan uden problemer komme ind i SceneDesign hvor jeg kan designe skærmbilleder der kan ses i SceneView (som er et Java program). Men som jeg forstår det skulle det også være muligt at komme ind i WebSceneDesign.

Når jeg tilgår controllerens webside er der kun:

  • LK IHC Administrator
  • LK IHC ServiceView
  • LK IHC SceneVIew
  • LK IHC SceneDesign
  • Onlinerapporter

På min PC er installeret:

  • LK IHC FirmwareLoader
  • LK IHC SceneDesign (virker kun til USB)
  • LK IHC Visual 3.04.53.03
  • (og så nogle websider)

Jeg har læst dokumentationen som siger noget om at SceneDesign skulle kunne lave websider, men jeg kan ikke finde nogen funktionalitet til det.

Så lige nu kan jeg ikke komme videre.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv at checke rettigheder i LK IHC Administrator. Det bør være et punkt på IHC controllerens web forside som hedder LK IHC WebSceneView, men det kan disables i rettigheder i LK IHC administrator.

Derudover mener jeg at SceneView og WebSceneView begge bruger designet fra SceneDesign. Forskellen på de 2 view's er om de bruger Java eller ej, men det er muligt du ikke kan se web delen i designeren hvis det er disablet i adminview.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 hours ago, Lars1 said:

Prøv at checke rettigheder i LK IHC Administrator. Det bør være et punkt på IHC controllerens web forside som hedder LK IHC WebSceneView, men det kan disables i rettigheder i LK IHC administrator.

Derudover mener jeg at SceneView og WebSceneView begge bruger designet fra SceneDesign. Forskellen på de 2 view's er om de bruger Java eller ej, men det er muligt du ikke kan se web delen i designeren hvis det er disablet i adminview.

Jeg kan ikke finde noget spor af WebSceneView i administratoren. Jeg har følgende:

image.png.859e0d5a9454ef50b3cfae470a8c0423.png

 

Controlleren er sat op for et par måneder siden. Der er ikke adgang til controlleren fra internettet men controlleren kan selv få fat i internettet. Jeg har nu opdateret den til sidste nye firmware (3.3.21):

image.png.8846b112b56fbef09437c6e4fb0cf703.png

 

Har jeg fat det gale sted? Jeg har kørt IHC i 15 år men det her er første gang med en Visual 3 controller (min gamle controller er en Visual 1 controller med RS232 programmering).

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Har lige tjekket min 3er, her er der ingen problemer med web..., men kører også med 3.3.7.

Ved ikke om web... er fjernet siden.

Det er måske et langskud, men hvordan installerede du Visual i sin tid. Har du evt. fravalgt web... uden måske at ville det. Du kan jo prøve at geninstallere som installatør.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nu ved jeg ikke hvad dine forventninger er til WebSceneView, men det er altså bare en MEGET amputeret udgave af SceneView, som man kunne bruge til sådan en gammel PDA computer. Hvis du vil tilgå din controller på hjemmelavet grafisk brugerflade fra en PC over internettet, er det SceneView man bruger og IKKE WebSceneView (navnet snyder).

I dag kan jeg nærmest ikke se, hvad man skal bruge WebSceneView til, når man nu har IHCTablet til iPad.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 hours ago, Henning Pedersen said:

Det er måske et langskud, men hvordan installerede du Visual i sin tid. Har du evt. fravalgt web... uden måske at ville det. Du kan jo prøve at geninstallere som installatør.

 

Jeg downloadede Visual fra LK's hjemmeside. Jeg har i øvrigt installeret det på flere computere med samme resultat. Men min umiddelbare opfattelse af hvordan controlleren virker, så er det også alt sammen noget der kommer fra controlleren. Når man starter SceneDesign op på den lokale PC, så henter den hele programmet fra controlleren. Så jeg ville forvente at det lå i firmwaren til controlleren.

 

2 hours ago, TorbenSørensen said:

Nu ved jeg ikke hvad dine forventninger er til WebSceneView, men det er altså bare en MEGET amputeret udgave af SceneView, som man kunne bruge til sådan en gammel PDA computer. Hvis du vil tilgå din controller på hjemmelavet grafisk brugerflade fra en PC over internettet, er det SceneView man bruger og IKKE WebSceneView (navnet snyder).

I dag kan jeg nærmest ikke se, hvad man skal bruge WebSceneView til, når man nu har IHCTablet til iPad.

 

Mine forventninger er ikke så store, men lige nu har jeg kun LK's latterlige Android app som meget lidt kan. Sceneview lider under at det kræver Java og bruger en teknologi som ikke opdateres mere (JNLP). Jeg har pt. hverken iPad eller iPhone så jeg kan ikke bruge IHCTablet til noget. Det ville være en smule kedeligt at skulle købe en iPad blot til dette formål.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Astronaut skrev:

Det ville være en smule kedeligt at skulle købe en iPad blot til dette formål. 

Måske, men du kunne jo være heldig at finde en god brugt, jeg har bl.a. en ældre model 2 som jeg ikke bruger mere.

Til inspiration så har jeg lavet denne iPad løsning til en kunde.

https://drive.google.com/file/d/1Vf2U2PgWr1Sr-HQn955SZXzJo32aL-A7/view?usp=sharing

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Websceneview ligger kun i controlleren. Det kan bruges uden at installer noget som helst. Det samme gælder design delen.

Imiddelbart vil jeg tro at websceneview er fjernet fra Visual 3 controlleren. I Visual 2 er det et særskilt punkt på rettigheds menuen.

Websceneview giver IMHO mening når man ikke vil smidde penge efter LK's app og alligevel gerne vil kunne styre IHC fra en smartphone eller ipad.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg læste i går i  beskrivelsen til applikationen IHCDroid at websceneview er fjernet i Visual 3 controlleren fra og med firmware version 3.3.9. Jeg kan ikke finde nogen firmware changelog så jeg kan ikke konfirmere dette. Dette på trods af at LK beskriver WebSceneView i manualen.

 

On 4/14/2019 at 8:26 PM, Henning Pedersen said:

Til inspiration så har jeg lavet denne iPad løsning til en kunde.

https://drive.google.com/file/d/1Vf2U2PgWr1Sr-HQn955SZXzJo32aL-A7/view?usp=sharing

 

Det ser flot ud men er sikkert også dyrt. Jeg vil også gerne have noget jeg selv kan konfigurere uden at skulle involvere andre.

 

15 hours ago, Lars1 said:

Websceneview ligger kun i controlleren. Det kan bruges uden at installer noget som helst. Det samme gælder design delen.

Imiddelbart vil jeg tro at websceneview er fjernet fra Visual 3 controlleren. I Visual 2 er det et særskilt punkt på rettigheds menuen.

Websceneview giver IMHO mening når man ikke vil smidde penge efter LK's app og alligevel gerne vil kunne styre IHC fra en smartphone eller ipad.

 

Jeg tror jeg ender med at leve med LK's latterlige app indtil videre - jeg skal have fundet ud af begrænsningerne i appen. Det kan være at jeg efter sommeren giver mig i kast med at kode noget nyt selv til Android. Jeg skal også have set om IHCCaptain e.lign. kan gøre noget af det jeg gerne vil. Måske kunne man endda udvide systemer som IHCCaptain med et App interface sådan at det fungerede mere flydende for små devices. Vi får se. Lige nu har jeg 15 års IHC Visual 1 erfaring og 2 måneders IHC Visual 3 erfaringer som skal omsættes til noget fornuftigt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Astronaut skrev:

Jeg læste i går i  beskrivelsen til applikationen IHCDroid at websceneview er fjernet i Visual 3 controlleren fra og med firmware version 3.3.9.

Det passer meget fint med at jeg har den på 3.3.7, og at den er væk på de seneste opdateringer.

1 time siden, Astronaut skrev:

Det ser flot ud men er sikkert også dyrt. Jeg vil også gerne have noget jeg selv kan konfigurere uden at skulle involvere andre.

Jeg skal selvfølgelig have noget for at lave arbejdet, filmen var dog mere delt for at give dig en ide om alle mulighederne med iPad. Prøv at søge på IHCTablet, så kommer der flere film.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 hours ago, Henning Pedersen said:

Jeg skal selvfølgelig have noget for at lave arbejdet, filmen var dog mere delt for at give dig en ide om alle mulighederne med iPad. Prøv at søge på IHCTablet, så kommer der flere film.

 

Selvfølgeligt. Jeg får også penge for mit arbejde. Men jeg tænker også over hvad jeg bruger dem til og det er svært at retfærdiggøre at bruge mange penge på noget som for mit vedkommende mest er legetøj. Det er naturligvis anderledes for andre. Men som sagt, jeg synes det er flot lavet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 16.4.2019 at 11:54 , Astronaut skrev:

Jeg læste i går i  beskrivelsen til applikationen IHCDroid at websceneview er fjernet i Visual 3 controlleren fra og med firmware version 3.3.9. Jeg kan ikke finde nogen firmware changelog så jeg kan ikke konfirmere dette. Dette på trods af at LK beskriver WebSceneView i manualen.

 

 

Det ser flot ud men er sikkert også dyrt. Jeg vil også gerne have noget jeg selv kan konfigurere uden at skulle involvere andre.

 

 

Jeg tror jeg ender med at leve med LK's latterlige app indtil videre - jeg skal have fundet ud af begrænsningerne i appen. Det kan være at jeg efter sommeren giver mig i kast med at kode noget nyt selv til Android. Jeg skal også have set om IHCCaptain e.lign. kan gøre noget af det jeg gerne vil. Måske kunne man endda udvide systemer som IHCCaptain med et App interface sådan at det fungerede mere flydende for små devices. Vi får se. Lige nu har jeg 15 års IHC Visual 1 erfaring og 2 måneders IHC Visual 3 erfaringer som skal omsættes til noget fornuftigt.

IHC captain har en fuld responsive brugerflade som virker på både Android og Apple mobiler og tablets. Du kan i den nyeste version lave dine egne "views"

En af grundene til jeg lavede var netop de samme frustrationer du har. Og dengang var LK om muligt endnu mere umulige at forstå

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok