Hop til indhold
  • 0

IHC Controller 3.0 genstarter


mak73
 Share

Spørgsmål

24 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det kan du nok ikke. Det skal du ihverttilfælde ikke gøre dig alt for store forhåbninger om, jvfr. de tråde der har været om lignende situationer. Her har controlleren (eller SD kortet) været defekt og krævet en udskiftning/ombytning.

Men du kan jo prøve om du kan ligge et tomt projekt i den. Evt. forsøge med reser  firmwaren du kan finde her på sitet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Øv... :(

Den genstarter hele tiden så firmware loader kan ikke forbinde til den (via USB). Den har kunnet forbinde en gang så jeg har uploaded CTR.RESTORE.FACTORY.DEFAULT.fwf. Jeg har håbet at det må hjelpe. Men den bare genstarter hurtigere nu så firmware loader kan ikke forbinde mere. Men jeg er ikke sikkert hvis CTR.RESTORE.FACTORY.DEFAULT.fwf loading var OK. Det var lidt for hurtigt. Men firmware loader har sagt OK.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Du må ikke formaterer kortet i FAT16! - det er formatteret, men i et Linux format som Windows ikke kan læse. Det første LK support vil spørge dig om er om du har haft det i en PC og så syntes de ikke det er deres problem, da det jo tydeligvis er derfor controlleren ikke virker ;)

Jeg har haft samme problem som dig, og der var eneste mulighed et controller-byt. Virker åndssvagt da det sikkert kunne løses med at flashe SD-kortet med et image. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så det er EXT3 format. OK. Jeg formatter ikke det. Tak for forklaring.

 Mit problem er at jeg har købt min controller på DBA... Kan jeg kontakte LK at byte det? Det synes jeg ikke... Det er helt frustrerende iser hvis der er kun problem med SD kortet.
Men det ser ud at sælger ville gerne at hjælpe (jeg er ikke sikkert hvis han kan). Alligevel han siger at jeg kan sende controlleren tilbage og så kigger han på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen,

Så...Detsamme problem er sket igen :(

Sælgeren har ombyttet controller og det var OK, da jeg har modtaget den. Det var i april, men jeg installerede den ikke dengang. Bare tjekket, at den virker godt. 
For to uger siden besluttede jeg, at det er tid til at installere den. Så jeg startede med firmwareopdatering. Derefter programmerede jeg den, og derefter prøvede jeg at forbinde det igen til et andet WiFi-netværk. På en eller anden grund kunne den ikke klare det (selvom den så alle netværk). Jeg beslutede at genstarte den (fra Administrartor-appen), og det var slutningen. Controlleren genstarter, den når det punkt, når dioden blinker 10-13 gange, og derefter genstarter den igen, og igen og igen ... Så ... controlleren gik i stykke, indenfør jeg installerede den på et eltavle.
Desværre kan ikke (vil ikke?) sælgeren ombytte den igen.
Hvis nogen her kan hjælpe mig med at rette eller ombytte den, vil jeg være meget værdsat. Controlleren er og ser ud som helt ny. Den er faktisk fra 2019 og næsten ubrugt.
Helt ærligt vil jeg ikke bruge V3 mere. Jeg havde ikke problemer med V1 og V2. Men V3 er komplet katastrofe. Jeg vil bare slippe af med det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, mak73 skrev:

Desværre kan ikke (vil ikke sælgeren) ombytte den igen.

Vil ikke? Hvis det er almen forbrugerkøb, så har du 2 års reklamationsret, hvad enten sælger vil det eller ej.. 
Sådan som du forklarer det, så kan jeg ikke se du har gjort noget galt. Kan controllere ikke håndtere det, (hvilket det efterhånden tyder på V3 controlleren ikke kan), så er der tale om en mangel. Denne mangel skal udbedres af sælger, ellers kan du vælg at hæve købet. Vil sælger heller ikke det, så er der desværre kun een vej, og det er via forbrugerklagenævnet. 

Samtidig vil jeg gerne slå et slag for, at sælger som disse bør nævnes ved navn i disse tilfælde. Der er ingen grund til at andre forbrugeren ramler ind i lign problemer. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 minutter siden, mak73 skrev:

Jeg har købt den på DBA. Sælger har ombyttet den en gang men nu siger han at han har tabt en LK kontakt :(

LK bytter ikke direkte. Det skal gå via en forhandler eller elektriker. Du skal bare have kviteringen fra sælger, så kan du selv oprette en reklamations sag der hvor han købte controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 minutes ago, Lars1 said:

LK bytter ikke direkte. Det skal gå via en forhandler eller elektriker. Du skal bare have kviteringen fra sælger, så kan du selv oprette en reklamations sag der hvor han købte controlleren.

Jeg har ikke en kvittering desværre. Jeg kan spørger sælgeren men jeg tror ikke at han har den.

10 minutes ago, Kandersen said:

Jeg tror dog jeg vil prøve at gå efter LK. Evt en anden som har kontakt til LK. Jeg synes der tegner sig et billede af, at V3 simpelthen har en meget stor og generel fejl. 

Det ville være dejligt, hvis nogen kunne nå LK med dette problem. Tusind tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 minutter siden, mak73 skrev:
38 minutter siden, Kandersen skrev:

Jeg tror dog jeg vil prøve at gå efter LK. Evt en anden som har kontakt til LK. Jeg synes der tegner sig et billede af, at V3 simpelthen har en meget stor og generel fejl. 

Det ville være dejligt, hvis nogen kunne nå LK med dette problem. Tusind tak.

Ahh sorry, dumt formuleret af mig. Der skulle have stået "Jeg tror dog jeg ville have gået efter LK, hvis det var mig".
Jeg kan ikke gøre det. Dels er jeg ikke authoriseret elektiker, og dernæst har jeg ikke en defekt V3. Men der burde simpelthen være nogen med forbindelse til LK, som kan tage den her debat med dem. Godt nok har jeg ikke de store forventinger til LK, når det kommer til deres struktur/metoder og deres tekniske snilde. Men jeg kan simpelthen ikke forestille mig, at de synes de her problemer skal eksistere uden for deres domæne. 
Hvis det bare var enkelte sager, så kunne jeg forstå det. Men der er tydeligvis nogle problemer med V3 controllerne som LK af alle, burde være interesseret i at få "fjernet" fra markedet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Kandersen skrev:

Men der burde simpelthen være nogen med forbindelse til LK, som kan tage den her debat med dem.

Jeg er ret sikker på at div. grosister og installatør allerede har haft den dialog med LK flere gange. Det er jo ikke gratis for dem at bytte en større mængde IHC controller og alle de defekte controller går 100% sikkert tilbage til LK for ombytning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
17 minutter siden, mak73 skrev:

Jeg har ikke en kvittering desværre. Jeg kan spørger sælgeren men jeg tror ikke at han har den.

Det ville være dejligt, hvis nogen kunne nå LK med dette problem. Tusind tak.

Jeg er bange for at du må have fat i en elektriker hvis du vil have controlleren byttet og ikke har kvittering/ved hvor den er købt. LK supporter ikke slutbrugerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 minutter siden, Lars1 skrev:

Jeg er ret sikker på at div. grosister og installatør allerede har haft den dialog med LK flere gange. Det er jo ikke gratis for dem at bytte en større mængde IHC controller og alle de defekte controller går 100% sikkert tilbage til LK for ombytning.

Ja, men jeg mener for dem der ikke køber via en grossist og installatører.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Lige nu, Kandersen skrev:

Ja, men jeg mener for dem der ikke køber via en grossist og installatører.

LK sælger kun til grosister, som så sælger videre til webshops og installatør. Så i sidste ende køber alle via en grosist.

Når det kommer til support, så supporter LK grosister og installatør. Alle andre må gå via en af de 2 kanaler hvis de vil have hjælp fra LK.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 minutter siden, Lars1 skrev:

LK sælger kun til grosister, som så sælger videre til webshops og installatør. Så i sidste ende køber alle via en grosist.

Når det kommer til support, så supporter LK grosister og installatør. Alle andre må gå via en af de 2 kanaler hvis de vil have hjælp fra LK.

Ja, men i det her tilfælde er det jo et køb via en fra DBA (som nok nærmere betegnes som privat salg). 
Men det ændre jo ikke ved, at V3 controlleren har en fejl, uanset hvordan den er forhandlet. Og det er det jeg mener der burde være "nogen" til at tage den videre til LK. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Kandersen skrev:

Ja, men i det her tilfælde er det jo et køb via en fra DBA (som nok nærmere betegnes som privat salg).

Selv om det er et privat salg, så har sælger jo købt controlleren et sted, og det er ikke direkte hos LK.

3 minutter siden, Kandersen skrev:

Men det ændre jo ikke ved, at V3 controlleren har en fejl, uanset hvordan den er forhandlet. Og det er det jeg mener der burde være "nogen" til at tage den videre til LK. 

Hvis sælger ikke har en kvitering kan man henvende sig til en elektriker, som kan hjælpe med at få den ombyttet. Elektrikeren gør det næppe gratis, men det er vilkårne når man ikke gemmer sine kviteringer, eller sørger for at få en kopi når man køber privat. Kviteringen er også den eneste garanti du har for at det ikke er en stjålet controller du køber.

Det er samme vilkår som hvis man har købt controlleren af en elektriker eller webshop, som efterfølgende lukker forretningen inden garantien er udløbet. Det er ganske alm. købelovs regler.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Faktisk har hver V3-controller et unikt serienummer, så det skal ikke være super svært at spore den - hvornår, hvor og til hvem blev den solgt, hvis det virkelig er vigtigt for at yde en support. Stjålet den eller ej?... Hvis den er stjålet, skal politi og / eller forsikringsselskab vide det. Hvis den ikke rapporteres, stjæles den ikke (officielt) :).
Uanset hvad, er dette kun en teoretisk diskussion. Jeg er virkelig i tvivl om, at LK vil ændre deres ikke særlig kundevenlige forretningsmodel.
OK. Jeg vil prøve at kontakte nogle elektrikere. (Kan du foreslå nogen i Hørsholm-området?). Måske vil nogen hjælpe.
Tak for råd.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, mak73 skrev:

Uanset hvad, er dette kun en teoretisk diskussion. Jeg er virkelig i tvivl om, at LK vil ændre deres ikke særlig kundevenlige forretningsmodel.

Enig. Så længe der tilsyneladende er gennemgående problemer med produktet, så bør rep. eller returnering være en form sag, hvad enten det er LK selv eller en installatør der foretager det. 

 

10 timer siden, mak73 skrev:

Jeg vil prøve at kontakte nogle elektrikere. (Kan du foreslå nogen i Hørsholm-området?). Måske vil nogen hjælpe.

Desværre kender jeg ikke nogen elektrikere i det område. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, mak73 skrev:

Faktisk har hver V3-controller et unikt serienummer, så det skal ikke være super svært at spore den - hvornår, hvor og til hvem blev den solgt, hvis det virkelig er vigtigt for at yde en support. Stjålet den eller ej?... Hvis den er stjålet, skal politi og / eller forsikringsselskab vide det. Hvis den ikke rapporteres, stjæles den ikke (officielt) :).

Serie nr. registreres sjældent når udstyr som f.eks en LK IHC Controller sælges hvad enten dette er fra en grosist til en elektriker eller web shop eller til slut brugeren. Bortset fra det, så er købeloven ret klar. Serie nr. kan ikke alene bruges til at afgøre om der er garanti på et produkt. Det er salgs datoen som sætter start datoen for garantien.

11 timer siden, mak73 skrev:

Uanset hvad, er dette kun en teoretisk diskussion. Jeg er virkelig i tvivl om, at LK vil ændre deres ikke særlig kundevenlige forretningsmodel.

Jeg tvivler. Da visual 2 blev lanceret fulgte der et registrerings kort med så man kunne registrere controlleren hos LK, og man kunne også ringe direkte til LK hvis man havde problemer. Begge dele er gået fløjten med Visual 3 såvidt jeg ved.

11 timer siden, mak73 skrev:

OK. Jeg vil prøve at kontakte nogle elektrikere. (Kan du foreslå nogen i Hørsholm-området?). Måske vil nogen hjælpe.

Bor selv i området, men ham jeg brugte tidligere har lukket forretningen og jeg har ikke haft brug for hjælp siden. Men prøv at kigge på deres websites. Hvis de skriver noget om LK IHC bør der være en god chance.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 hours ago, Lars1 said:

Serie nr. registreres sjældent når udstyr som f.eks en LK IHC Controller sælges hvad enten dette er fra en grosist til en elektriker eller web shop eller til slut brugeren. Bortset fra det, så er købeloven ret klar. Serie nr. kan ikke alene bruges til at afgøre om der er garanti på et produkt. Det er salgs datoen som sætter start datoen for garantien.

Fra serienummeret er det let at forstå, hvornår varen blev fremstillet. Hvis den kun er 6 måneder gammel, og garantien antages at være 2 år for eks. betyder det virkelig noget, hvornår det blev solgt? ..
Jeg er ikke meget bekendt med alle detaljer om købeloven, men jeg synes, at det er normal praksis, at hvis salgsdatoen er ukendt (en køber mistede en kvittering - det sker, ikke?), tages produktionsdatoen i betragtning.

12 hours ago, Lars1 said:

Bor selv i området, men ham jeg brugte tidligere har lukket forretningen og jeg har ikke haft brug for hjælp siden. Men prøv at kigge på deres websites. Hvis de skriver noget om LK IHC bør der være en god chance.

Jeg startede med en, men han svarer ikke. Vil prøve en anden.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, mak73 skrev:

og garantien antages at være 2 år for eks. betyder det virkelig noget, hvornår det blev solgt? ..

For lige at få det principielle fast.
Det hedder reklamationsret, ikke garanti. Der kan godt være garanti, men så er det noget ekstra ordinært, som er beskrevet meget tydeligt, og skal tilbyde mere end reklamationsret gør.
Principielt betyder købsdatoen altid noget, da det er fra den dato som reklamationsrettet træder i kraft, (hvis det er købt på nettet, (fjernsalg), så er det fra den dag man modtager varen). 

Men i lige det her tilfælde, der mener jeg næppe der kan være den store tvivl, da produktet rent faktisk først lige har rundet 2 år på markedet. Oven i det, så er der efterhånden kommer så mange sager frem, så man må formode at V3 controlleren ganske enkelt har en generel mangel (produktionsfejl). Og så er købsdatoen ikke længere relevant. Man kan faktisk reklamere over et produkt som er mere end 2 år, hvis man fx kan fremvise en produktionsfejl som først viser sig efter længeres tids brug. Men det er meget sjældent set. 

Anyway.. 
Dilemmaet her er, at LK som producent tilsyneladende er MEGET lukket og overlader det til installatørerne/forhandlerne, som åbentlyst ikke rigtig reagere på noget, (fx stopper med salg af et produkt som muligvis har en generel produktionsfejl). Jeg synes det er dybt bekymrende. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok