Hop til indhold
  • 0

Begrænset kontakt til controller


SilverLine
 Share

Spørgsmål

Hej Forum....

 

Så blev det min tur til at opleve problemer med min ihc controller

Visual 2
Hw 6.1
xx.xx.199 fw

Jeg har altid hft et problem ved skift fra sommer / vinter tid, hvor en genstart plejer at virke på problemet.

Men efter jeg har genstartet kan jeg pludselig ikke connecte til min controller mere, hverken over Lan eller USB forbindelse...

Af detaljer kan nævnes, at jeg bruger ihc-captain, og jeg har en idé om at det er det som på en eller anden måde har fået knudret kommunikationen med controlleren, da den var forbundet hertil (blinkede hurtigt) da jeg genstartede

Jeg genstartede min controller via menuen i IHC-CAPTAIN

Min router tildeler ikke mere en ip adresse til controlleren, og jeg kan som sagt ikke connecte til den via usb.

Hvad der virker
I Ihc visual programmet, kan jeg fint connecte til controlleren via usb, og hente/uploade program
Firmware flasheren connector også fint, og jeg har prøvet at genflashe firmwaren som var succesfuld, men det ændrede ikke noget

 

Jeg har prøvet et utal af genstart, og fjerne strøm mm. Det ændre ikke noget :-(

Link til kommentar
Del på andre sites

16 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Prøv at tage netværks kablet fra når du genstarter controlleren næstegang og genstart ved at tage strømmen i mindst 10 sek. Når controlleren er kommet gennem genstart, kan du prøve at connected med USB, og efterfølgende tilsluttet net kablet igen, og connected med LAN. Hvis du ikke får forbindelse på USB, så prøv "ping USB" fra en command prompt. Det vil give dig en idee om der overhovedet er USB forbindelse, eller problemet er noget andet.

Når du skriver du ikke kan få forbindelser, er det så via Visual eller browser?

I øvrigt tildeler routeren ingen IP til IHC controlleren. IHC understøtter ikke DHCP. Man sætter derfor en fast IP på IHC contolleren og denne IP bør ligge uden for DHCP scopet. Alt efter din router kan du se IP addressen i routerens ARP tabel.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 minutter siden, Lars1 skrev:

Prøv at tage netværks kablet fra når du genstarter controlleren næstegang og genstart ved at tage strømmen i mindst 10 sek. Når controlleren er kommet gennem genstart, kan du prøve at connected med USB, og efterfølgende tilsluttet net kablet igen, og connected med LAN. Hvis du ikke får forbindelse på USB, så prøv "ping USB" fra en command prompt. Det vil give dig en idee om der overhovedet er USB forbindelse, eller problemet er noget andet.

Når du skriver du ikke kan få forbindelser, er det så via Visual eller browser?

I øvrigt tildeler routeren ingen IP til IHC controlleren. IHC understøtter ikke DHCP. Man sætter derfor en fast IP på IHC contolleren og denne IP bør ligge uden for DHCP scopet. Alt efter din router kan du se IP addressen i routerens ARP tabel.

Hej Lars...

Ja, jeg har selvfølgelig fast IP adresse på den, men den svare ikke på den adresse mere, og den fremgår heller ikke under forbundne devices i min router mere.
Via visual kan jeg godt forbinde via USB, og f.eks. hente programmet ned. Men browser kan jeg ikke mere (hverken Lan eller USB)
De ting du skriver jeg skal prøve ved opstart, er testet af uden held desværre :-(
Jeg har også prøvet med Java starteren fra LKs side....

Når jeg connecter med usb kabel, kommer den velkendte "windows usb lyd"... kigger jeg under Enhedshåndtering, fremgår den også rigtigt. Det sjove er når jeg så prøver at connecte via Java starteren, går der 2sec, og så får jeg igen windows usb lyden, for når noget mislykkedes. Får dog ikke nogen fejlmeddelelses popup
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg får dette svar, når jeg pingèr usb

 

 

Pinging usb [10.18.93.2] with 32 bytes of data:
Reply from 10.18.93.2: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 10.18.93.2: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 10.18.93.2: bytes=32 time<1ms TTL=64
Reply from 10.18.93.2: bytes=32 time<1ms TTL=64

Ping statistics for 10.18.93.2:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Average = 0ms

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Din ping test viser at der er netværks forbindelse via USB. Prøv det samme via netværket også.

Når Visual virker via USB, så er der liv i controlleren, og fejlen ligger sandsynligvis i browser security. Hvad sker der når du skriver http://usb i en browser. Bemærk det må ikke være https: IHC controlleren understøtter kun http: for web forsiden.

Kan Visual connecte via netværket?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
30 minutter siden, Lars1 skrev:

Din ping test viser at der er netværks forbindelse via USB. Prøv det samme via netværket også.

Når Visual virker via USB, så er der liv i controlleren, og fejlen ligger sandsynligvis i browser security. Hvad sker der når du skriver http://usb i en browser. Bemærk det må ikke være https: IHC controlleren understøtter kun http: for web forsiden.

Kan Visual connecte via netværket?

Prøvede lige med visual... Visual kan forbinde både via USB samt Lan, og hente program uden problemer.

Men prøver jeg fra en browser, kan jeg hverken komme i forbindelse med den via Ip (den dukker op i min routers liste igen, med dens sædvanlige ip adresse) eller Usb.

Prøver jeg java starter, får jeg den velkendte windows lyd, når noget mislykkedes, både ved Ip og Usb.... Det er mærkeligt, for jeg har aldrig haft problemer med at forbinde til den. Og ville gerne kunne komme til administrator, så jeg kan se hvad der sker, og styrer over nettet igen :-(

 

Jeg har prøvet fra browser over netværk fra både windows og mac, begge har før min genstartet virket uden problemer, og har kunne åbne web siden. Men ikke mere :-/

 

 

Ping Lan

 

C:\Users\Mr B>ping 192.168.176.3

Pinging 192.168.176.3 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.176.3: bytes=32 time=175ms TTL=64
Reply from 192.168.176.3: bytes=32 time=3ms TTL=64
Reply from 192.168.176.3: bytes=32 time=9ms TTL=64
Reply from 192.168.176.3: bytes=32 time=2ms TTL=64

Ping statistics for 192.168.176.3:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 2ms, Maximum = 175ms, Average = 47ms

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

At den først dukker op i routeren nu kan skyldes at routeren ikke ser den før man har forsøgt at connected til den via LAN.

Når visual virker via både LAN og USB, så er det højst sandsynligt et browser problem. Får du ikke controllerens webforside når du skriver controllerens IP i en browser URL?

Du kan også prøve "telnet <controller IP> 80" i en command prompt. Det er tekst baseret webbrowsing, men virker kun hvis du har telnet installeret hvilket ikke længere er default. Hvis du får en blank skærm, er alt ok. Hvis du får connection refused køre controlleren's webforside ikke længere på port 80. Det problem kan Bjarne's reset firmware løse.

Hvis du skriver "get index.html" i den blanke skærm vil du få HTML koden for controllerens webforside.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nope, den vil ikke åbne webinterfacet. 

Og ind til igår, har det virket både fra min Mac og windåse...

Jeg minder lige om igen, at det er efter jeg har genstartet controlleren direkte fra ihc-captain gui'en...

 

Jeg må prøve med den reset firmware i morgen, når det er lyst og vi kan undvære lys hvis det skulle drille. 

Den reset firmware, laver den ip til default 192.168.1.3?

For min router kører 192.168.176.xxx. For hvis det ikke afhjælper problemet, kan jeg jo stadig ikke komme på webinterfacet og ændre til korrekt ip. 

Eller er det noget med at vha. Et crossed lan kabel direkte mellem computer og controller, på samme subnet ville jeg have en mulighed for at tilgå den ? Forudsat at jeg kan komme på det webinterface. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

UPDATE.

Hvis andre kommer til at stå i ligende problem...

Efter der blev snakket om at det måske var forkert port, prøvede jeg for sjovt med 8080 efter ip adressen, og wupti så var der hul igennem. 

Som sagt lavede jeg genstart af ihc controlleren gennem IHC CAPTAIN, om der er en bug den vej, skal jeg ikke gører mig klog på, men efterfølgende er min webport ihvertfald blevet ændret til 8080 i stedet for den alm. 80. Jeg ændrede den så tilbage til 80 igen under netværksopsætning, og nu virker webinterfacet igen som normalt, således at når ip adressen tastes ind i browseren, eller der skrives usb med usb kabel forbundet, dukker guièn op som normalt.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Super at du fik gang i den. 

Man skal også huske at V2 controlleren skal genstartes ved ændringer i netværk inden de træder i kraft. 

Netværks indstillingerne kan du tilgå fra usb så lan behøver ikke virke. 

Jeg kunne heller ikke tilgå via usb. Først da jeg tilfældigvis fandt den på webportal 8080 via LAN, og via den vej kunne komme ind i dens netværksopsætning og ændre tilbage til 80 igen, kunne jeg komme på via usb igen. 

 

Så det er mig lidt en gåde hvordan det er blevet ændret af sig selv, eneste mulighed jeg kan se , er at det er noget ihc captain har gjort. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 minutter siden, SilverLine skrev:

Jeg kunne heller ikke tilgå via usb. Først da jeg tilfældigvis fandt den på webportal 8080 via LAN, og via den vej kunne komme ind i dens netværksopsætning og ændre tilbage til 80 igen, kunne jeg komme på via usb igen. 

 

Så det er mig lidt en gåde hvordan det er blevet ændret af sig selv, eneste mulighed jeg kan se , er at det er noget ihc captain har gjort. 

USB og LAN køre på samme porte, så hvis LAN er flyttet til 8080, så skal man skriver http://usb:8080 for at få fat på webinterfacet via USB.

IHC Captain kan ikke ændre web porten. Det kan kun gøres via adminview, og jeg har aldrig før hørt om at controlleren ændre web port af sig selv under en genstart. I'øvrigt kan man heller ikke genstarte controlleren via IHC Captain såvidt jeg ved. Når du trykker på restart i IHC Captain er det IHC Captain du genstarter. Ikke IHC controlleren.

Både Visual, IHC Captain og LK's app's bruger alle HTTPS porten (443), så mit bedste gæt er at du på et eller andet tidspunk har ændret HTTP porten til 8080. Browser vil ofte huske din URL, så når du engang har tastet det ind i browseren, så dukker det automatisk op når du taster det fremover.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 minutter siden, Lars1 skrev:

I'øvrigt kan man heller ikke genstarte controlleren via IHC Captain såvidt jeg ved.

Jo man kan, i nyere versioner af IHC Captain kan du genstarte controlleren. Du kan rent faktisk konfigurere den fuldstændig.
Jeg synes jeg mindes noget om, at du i igår skrev til Bjarne, at du brugte en ældre version af IHC Captain :)
59616653_ihcCaptain.thumb.png.cd25cc06a1037f13eea3c05f58072dc9.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok