Hop til indhold
  • 0

IHC nørd


Klaus  Saabye
 Share

Spørgsmål

Jeg har gennem en periode ikke kunnet få forbindelse til min controller via Visual. Controlleren er en Visual 2 - HW 6.1, indtil i dag med firmware 2.7.199. Efter at have læst om andres lignende udfordringer her på forum, besluttede jeg mig til at opdatere firmwaren til 2.7.220. Efter  nogle ganges forsøg lykkedes det. Det gav dog stadig ikke adgang til controlleren via Visual. Efter opdateringen er det hele låst! jeg kan ikke få kontakt til controlleren hverken via USB eller Visual, og hvad værre er jeg kan hverken tænde eller slukke lys. Hvordan får jeg hul igennem og bragt den til at virke! 

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Du har selvfølgelig prøvet trikket med at tage strømmen incl. batteri backup's i 10 sek?

Hvis du har trejdeparts produkter som IHC Captain, open hab etc. så stop dem.

Firmware 2.7.220 er ikke en særlig god firmware. Den giver flere problemer end den løser. Opgrader til 2.8.4. Det kan offecielt ikke lade sig gøre, men vi er flere som har gjort det med success, og der er flere tråde her på boardet som beskriver hvordan det gøres.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars

Tak for svar. Jeg har ingen 3parts produkter. Jeg prøver at slukke det hele i morgen når det er lyst - vil nødig have at det hele går i sort. Jag skal jo have hul igennem til controlleren for at lægge en anden firmware ind men det kan være det lykkes ved at tage strømmen på det hele. Vender tilbage med status i morgen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars

Tusinde tak for dit hurtige svar i går. Jeg slukkede for strømmen her til morgen og har nu forbindelse til controlleren igen. Det er første gang siden installationen i 2011 at jeg har oplevet bøvl af nogen art, så jeg anede ikke at man blot skulle tage strømmen for at komme tilbage. Nu skal jeg så blot enten tilbage til 2.7.199 eller opgradere til 2.8.4. Så vidt jeg har forstået er wireless dæmper ikke mere en option i 2.8.4. Hvad skal man så anvende for at få dem til at virke?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Klaus Saabye skrev:

Hej Lars

Tusinde tak for dit hurtige svar i går. Jeg slukkede for strømmen her til morgen og har nu forbindelse til controlleren igen. Det er første gang siden installationen i 2011 at jeg har oplevet bøvl af nogen art, så jeg anede ikke at man blot skulle tage strømmen for at komme tilbage. Nu skal jeg så blot enten tilbage til 2.7.199 eller opgradere til 2.8.4. Så vidt jeg har forstået er wireless dæmper ikke mere en option i 2.8.4. Hvad skal man så anvende for at få dem til at virke?

Alt som virker i 2.7.199 virker på samme måde i 2.8.4. Det der er ændret ved wireless dæmp, er metoden som man dæmper på (onetouch versus 2 tast), men denne ændring skete reelt tilbage omkring 2.6.x såvidt jeg husker, og begge metoder er supporteret i alle 2.x.x firmware versioner. Det er først i Visual 3 at support for onetouch er fjernet fra firmwaren, men du kan ikke lægge en Visual 3 firmware på en HW 6.1 controller, så det bør ikke give dig problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
21 timer siden, Lars1 skrev:

Alt som virker i 2.7.199 virker på samme måde i 2.8.4. Det der er ændret ved wireless dæmp, er metoden som man dæmper på (onetouch versus 2 tast), men denne ændring skete reelt tilbage omkring 2.6.x såvidt jeg husker, og begge metoder er supporteret i alle 2.x.x firmware versioner. Det er først i Visual 3 at support for onetouch er fjernet fra firmwaren, men du kan ikke lægge en Visual 3 firmware på en HW 6.1 controller, så det bør ikke give dig problemer.

Nu har jeg prøvet at lægge 2.8.4 op med 1-3-3 loaderen uden held. Jeg får beskeden at versionen ikke kan loades da det er en HW6.1 controller. Er der nogen måde at komme uden om det på?

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok