Hop til indhold
  • 0

Wireless delen og WEB delen død


Bjarne Sørensen
 Share

Spørgsmål

Nå så kom de wireless problemer nok også til mig :angry::angry::angry:

Visual 2 HW 6.2 FW 2.8.4

Hvad jeg oplever:

  • Min controller var underlig til morgen. Jeg tændte lyset i gangen (wireless Ø80 ver 2 dimmer) på tryk, da det ikke lige passer med tænd-tiderne om morgen på det virtuelle skumringsrelæ for tiden.
  • Nå men lyset tændte i gangen.
  • Da jeg ville tænde det i stuen (wireless Ø80 ver 2 dimmer) og køkkenet (relæudgang) reagerede tryk ikke, så jeg bandede over at controlleren var ved at genstarte.

Da vi skulle ud af døren var lyset tændt:

  • I et værelse (wireless Ø80 ver 2 dimmer)
  • I stuen (wireless Ø80 ver 2 dimmer)
  • I gangen(wireless Ø80 ver 2 dimmer) og
  • I badeværelset (wireless Ø80 ver 2 dimmer)

Hvad sker der:

  • Intet kunne slukkes.
  • Da vi slog alarmen til slukkede det heller ikke (via sluk-alt)
  • Da jeg så ville slukke det via IHC-Remote, connecter den men står bare og snurrer oppe ved 4G (iPhone) og opdaterer ikke I/O.
  • IHC-Captain vil heller ikke sende push-beskeder ved til-/frakobling af alarmen og heller ikke da vaskemaskinen var færdig.

Hvad nu?

  • Jeg er kommet hjem til et hus med lyset tændt de nævnte steder.
  • Wireless udtag kan stadig ikke tilgås.

Fejlfinding:

  • Jeg kan heller ikke komme på Administrator eller serviceview, heller ikke fra USB. Men alt fortrådet virker.
  • Jeg har taget netværksstikket ud og prøver via USB,. Controllerens forside kommer frem, jeg kan donwloade lava-filen til administartor osv, køre den men den får ikke fat i controlleren. Den skriver bare "Forbindelse til controlleren forsøges via USB, men den står bare og tænker og tænker.
  • Controllerens grønne LED blinker hurtigt selvom jeg ikke har forbundet noget til den.
  • Den blå wireless-LED på controlleren blinker når jeg aktiverer et wireless tryk, men controlleren afvikler ikke den tilhørende FB, (relæ til porten trækker ikke).
  • Jeg kan heller ikke få IHC-Captain til at forbinde. 
  • Firmwareloader kan forbinde og vise firmware version.
  • Information om controlleren, serie nr, HW version, ur etc kan ses fra Visual.
  • Ø80 dimmerne kan betjenes på knapperne 1&2.
  • Det hjælper ikke at tage strømmen til dimmerne. 

Hjælp

  • Jeg vil jo gerne fejlfinde på det, jeg er klar over hvis jeg genstarter controlleren virker alt igen, men så er det også umuligt at fejlsøge på det.
  • Hvad vil i foreslå jeg gør for at undersøge det nærmere?
  • Jeg har oplevet dette en enkelt gang i uge 5 da vi var på vej til Østrig og IHC-Tablet stoppede med at svare, der måtte jeg have min far forbi og genstarte controlleren (ikke så nemt igen når den kører på UPS). Der var huset ubeboet men jeg sad og rettede i noget layout med el-måler FB'er.
Redigeret af Bjarne Sørensen
Tilføjet lidt fakta. Redigeret overskriften til en mere sigende.
Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 1
1 time siden, Lars1 skrev:

Du burde kunne se det på tæller resultaterne. En genstart bør ikke bringe tællerne mere end 10-20 pulser ud af sync afhængig af belastningen under genstart, men hvis controlleren har været unresonsive på wireless og ethernet i 1 time bør tællerne være langt mere bagefter.

Målerne passer indenfor normal tolererense, når man tænker på at controlleren var låst fra kl 7 til kl. 20.55 er der ingen afvigelse. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå, men Visual ville gerne connecte, det vil den ellers helst ikke når f.eks. IHC-captain eller IHC-Bridge kører og optager controlleren. Dem har jeg afbrudt nu (hevet netværket fra).

Den vil ikke hente projektet, det regnede jeg heller ikke med, men noget softwareinterface på controlleren kører stadig.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hvis ikke du kan komme i Serviceview, så er det svært at fejlsøge på, efter min mening. Og du står nok og må erkende, at strømmen til controlleren skal fjernes, for at komme tilbage til "normal". Det er møg irriterende når det sker. Heldigvis sker det sjældent hos mig. Og de gange det er sket, der har jeg fint kunne komme på serviceview/administrator osv.. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 minutter siden, Kandersen skrev:

Og de gange det er sket, der har jeg fint kunne komme på serviceview/administrator osv.. 

Det er anderledes her. 

Jeg skal lige have gennemtrawlet nogle gamle tråde med problemet for at se om andre kan tilgå controlleren. 

Men det er ligesom delt op i tre dele. 

1. Wireless er gået i stå. 

2. Normal afvikling af trådede I/O er på ingen måde påvirket / sløvet. 

3. Controllerens net og usb snitflade kan godt forbinde feks vise controllerens forside, men man kan ikke komme videre ind. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, men hvis det er en tæller (eller andet) som står og belaster controlleren helt vildt, så er jeg ret sikker på, at du kommer ingen steder. Det ville også forklarer hvorfor wireless er påvirket mens trådede enheder ikke er. 
Det kan også være en wireless enhed. Og der har du fordelen, at du kan fjerne strømmen fra enhederne een af gangen, og se om controlleren falder til ro. 

Der er ingen tvivl om, at der er noget der belaster controlleren - Du skal bare finde ud af hvad det er :mellow:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Kandersen skrev:

Ja, men hvis det er en tæller (eller andet) som står og belaster controlleren helt vildt, så er jeg ret sikker på, at du kommer ingen steder.

Jeg har et hav af Lars's el-målerblokke, over 10 stk, dem har jeg haft i mange år.

2 timer siden, Kandersen skrev:

Det ville også forklarer hvorfor wireless er påvirket mens trådede enheder ikke er. 

Det er jeg ikke helt med på, hvordan det?

2 timer siden, Kandersen skrev:

Det kan også være en wireless enhed. Og der har du fordelen, at du kan fjerne strømmen fra enhederne een af gangen, og se om controlleren falder til ro. 

God pointe med at slukke en/flere af gangen på grupperne og se om resten vil virke, evt. om jeg kan kommunikere med controlleren igen via app, visual, administrator, serviceview, IHC-captain etc som ikke virker mere.

Men Den blå wireless LED på controlleren står ikke og blinker, så jeg ved ikke om det så kan være en wireless-enhed der står og kommunikerer/fastfryser controlleren..
Den lyser først når jeg aktiverer et tryk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg vil også næste gang prøve at betjene mine Ø80 dimmere med trykknappen direkte på dem, for at se om man kan slukke dem, det vil jeg tro.

Nu har jeg læst en masse spændende gamle tråde igennem omkring disse problemer hvor wireless ikke svarer. Men ikke én eneste har rapporteret at controlleren ikke kan tilgås i f.eks. serviceview.

Tvært i mod var der nogle der anbefaler at man går ind i serviceview og der kan man så tvangsstyre produktet (i venstre installationsvindue) men der oplkeves det at FB'en ikke kan styre dimmeren.

Der er også nogle der har brugt deres IHC-remote app til at slukke dimmeren direkte ved at flytte slideren helt til venstre.

Men jeg har jo også problemer med at tilgå controlleren, HW 6.2.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Bjarne Sørensen skrev:
3 timer siden, Kandersen skrev:

Det ville også forklarer hvorfor wireless er påvirket mens trådede enheder ikke er. 

Det er jeg ikke helt med på, hvordan det?

Jeg tænker på den samme situation som hvis du tilslutter en bit sensor, men ikke får opsat den i Visual. Der bliver controlleren også helt vildt sløv. Det "opdages" bedst ved, at fx wireless reagere af røvens til, enten meget sløvt eller slet ikke. Jeg har prøvet det et par gange. Første gang vidste jeg ikke hvad det var, anden gang var jeg ikke i tvivl :)

 

1 time siden, Bjarne Sørensen skrev:

Men Den blå wireless LED på controlleren står ikke og blinker, så jeg ved ikke om det så kan være en wireless-enhed der står og kommunikerer/fastfryser controlleren..
Den lyser først når jeg aktiverer et tryk.

Et wireless tryk?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Bjarne Sørensen skrev:

Tvært i mod var der nogle der anbefaler at man går ind i serviceview og der kan man så tvangsstyre produktet (i venstre installationsvindue) men der oplkeves det at FB'en ikke kan styre dimmeren.

Der er også nogle der har brugt deres IHC-remote app til at slukke dimmeren direkte ved at flytte slideren helt til venstre.

Ja det er det jeg har oplevet et par gange, når noget er gået galt helt. Controlleren virker helt som den skal, men wireless er yderst trægt eller slet ikke brugbart. Dog ikke på alle wireless enheder. 
Der har serviceview og remote app virket. 

Jeg tror din situation er anderledes. Men for at fejlsøge, så ville jeg alligevel prøve at slukke wireless een ad gangen. Om ikke andet så for at udelukke den del.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 timer siden, Kandersen skrev:

Jeg tænker på den samme situation som hvis du tilslutter en bit sensor, men ikke får opsat den i Visual. Der bliver controlleren også helt vildt sløv. Det "opdages" bedst ved, at fx wireless reagere af røvens til, enten meget sløvt eller slet ikke. Jeg har prøvet det et par gange. Første gang vidste jeg ikke hvad det var, anden gang var jeg ikke i tvivl :)

 

Et wireless tryk?

Yes et wireless tryk, det eneste jeg har. 

Jeg har også en 8-kanals wireless remote, den viser low battery, kan der være en sammenhæng?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Yes et wireless tryk, det eneste jeg har. 

Jeg har også en 8-kanals wireless remote, den viser low battery, kan der være en sammenhæng?

Hiv batterierne ud af trykket og fjernbetjeningen. Jeg har ingen erfaring med de fjernbetjeninger. Men igen for at bruge udelukkelsesmetoden, når nu du insistere på at ville fejlsøge, så ville jeg prøve sådan. Og så selvfølgelig alt andet wireless også, måske een ad gangen og se hvad der sker. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, Kandersen skrev:

Hiv batterierne ud af trykket og fjernbetjeningen. Jeg har ingen erfaring med de fjernbetjeninger. Men igen for at bruge udelukkelsesmetoden, når nu du insistere på at ville fejlsøge, så ville jeg prøve sådan. Og så selvfølgelig alt andet wireless også, måske een ad gangen og se hvad der sker. 

Ja, helt sikkert, de batterier bliver hevet ud næste gang den fejler. Hvis det så bare var hver dag så var det til at fejlsøge på. Men næste gang sker det nok når jeg ikke er hjemme og familien sidder i mørke.

Jeg har overvejet at sætte en Wi-Fi stikkontakt ind før controlleren (den kører på UPS) så jeg kan genstarte den fra min mobil, det kan jo være med til at redde min rø. hvis det sker en dag jeg ikke er hjemme :D

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Ja, helt sikkert, de batterier bliver hevet ud næste gang den fejler. Hvis det så bare var hver dag så var det til at fejlsøge på. Men næste gang sker det nok når jeg ikke er hjemme og familien sidder i mørke.

Jeg har overvejet at sætte en Wi-Fi stikkontakt ind kør controlleren (den kører på UPS) så jeg kan genstarte den fra min mobil, det kan jo være med til at redde min rø. hvis det sker en dag jeg ikke er hjemme :D

Kender følelsen :D
Jeg har også tænkt lidt over om man skulle sætte en remote kontakt ind over controlleren, specielt fordi jeg har openhab kørende uafhængig af IHC controlleren, så kan det ske via den og et simpelt WiFi (Sonoff) eller z-wave relæ. Jeg har bare ikke rigtig fået taget mig sammen til det endnu, fordi problemerne opstår for sjældent. Men selv de gange jeg har været hjemme og problemet har været der, så er det rø irriterende at jeg skal på loftet for at slukke controlleren. Så måske jeg bare skal tage mig sammen og gøre noget ved det :)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
13 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Jeg har også en 8-kanals wireless remote, den viser low battery, kan der være en sammenhæng?

Næppe. Jeg har også sådan en (den gamle model), og den har vist low battery on/off i over 1 år, men virker fortsat perfekt, og jeg har ikke haft wireless problemer siden jeg opgraderede til 2.8.4/6

Som du kan se i en anden tråd rodede jeg for et par mdr. siden med en wireless dimmer som havde for lav belastning. Den kan i visse tilfælde bloker for wireless kommunikation, men det ramte aldrig netværks interfacet, og der var en timeout på omkring 1 min. såvidt jeg husker, hvorefter controlleren fortsatte sin program afvikling.

Hvad med dine el-måler tæller. Tæller de mens du ikke kan komme i kontakt med controlleren?

For mig lyder det mest som at det er et software problem i controlleren, hvor den burde genstarte, men af en eller anden ikke gør det. Din bedste chance for at sikre at det ikke sker igen, er nok at gå gennem hele reset proceduren med reset software, tomt program etc. etc. etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Lars1 skrev:

Næppe. Jeg har også sådan en (den gamle model), og den har vist low battery on/off i over 1 år, men virker fortsat perfekt

Det er også den gamle jeg har. Den bruges sjældent, da jeg bruger den til at tænde og slukke min højtryksrenser med fordi pressostaten er gået i stykker. Den laver samme nummer med at vise low batt.

3 timer siden, Lars1 skrev:

Som du kan se i en anden tråd rodede jeg for et par mdr. siden med en wireless dimmer som havde for lav belastning. Den kan i visse tilfælde bloker for wireless kommunikation, men det ramte aldrig netværks interfacet, og der var en timeout på omkring 1 min. såvidt jeg husker, hvorefter controlleren fortsatte sin program afvikling.

Ja, den med dine scenarier havde jeg også i tankerne, men jeg kører ingen scenarier. Faktisk kun til hvis alarmen går så blinker de, men den har ikke været gået i 100 år.

Men jeg har en enkelt dimmer som ikke ville slukke lyset på det ene badeværelse for en måneds tid siden, jeg lod den være og så slukkede det efter noget tid. Det kunne jeg heller ikke slukke i IHC-remote, flyttede jeg skyderen helt ned var det stadig tændt. Gad vide om den dimmer kan lave lort i den? Den blev ikke tændt den morgen.

3 timer siden, Lars1 skrev:

Hvad med dine el-måler tæller. Tæller de mens du ikke kan komme i kontakt med controlleren?

Det er jeg sikker på at de gør, de er kog kommet bagud ved et par genstarter så det er svært at sige. Jeg kunne heller ikke kontrollere det, da jeg ikke kunne komme ind i serviceview. Hvis jeg sætter en diode i et tryk til at blinke simultant med pulserne brækker controlleren sig helt sikkert.

3 timer siden, Lars1 skrev:

For mig lyder det mest som at det er et software problem i controlleren, hvor den burde genstarte, men af en eller anden ikke gør det. Din bedste chance for at sikre at det ikke sker igen, er nok at gå gennem hele reset proceduren med reset software, tomt program etc. etc. etc.

Ja, den watch dog er ikke forbundet op på wireless eller web-delen det er helt sikkert.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Det er jeg sikker på at de gør, de er kog kommet bagud ved et par genstarter så det er svært at sige. Jeg kunne heller ikke kontrollere det, da jeg ikke kunne komme ind i serviceview. Hvis jeg sætter en diode i et tryk til at blinke simultant med pulserne brækker controlleren sig helt sikkert.

Det er ikke sikkert.

Jeg har den gamle hw 6.1 controller. Har en håndfuld elmåler fb med tællere. Men har også tæller/timer på hver eneste udgang, lampeudtag mv. som jeg bruger til at registrere/beregne individuelt elforbrug, nu da IHC jo ikke har forbrugsmåling indbygget.

Der er ikke fuldt hus med 128 men omkring de 50 er der nok.

Den fungere helt fint, men jeg har jo heller ikke wireles i min installation.

 

Der er nok ikke andet for end du må genstarte controlleren, og så glemme fejlsøgningen i denne omgang.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars Jacobsen skrev:

Det er ikke sikkert.

Jeg har den gamle hw 6.1 controller. Har en håndfuld elmåler fb med tællere. Men har også tæller/timer på hver eneste udgang, lampeudtag mv. som jeg bruger til at registrere/beregne individuelt elforbrug, nu da IHC jo ikke har forbrugsmåling indbygget.

Der er ikke fuldt hus med 128 men omkring de 50 er der nok.

Den fungere helt fint, men jeg har jo heller ikke wireles i min installation.

 

Der er nok ikke andet for end du må genstarte controlleren, og så glemme fejlsøgningen i denne omgang.

Jeg tænker bare af når fortrådede tryk virker,uden forsinkelse virker de pulsindgange også. Pir-Timere virkede også fint til lyset i mit kontor. 

Ærgerligt der ikke er en debug adgang så man kan se hvad filan der foregår. Man er jo tekniker og vil gerne have en forklaring / diagnose...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Men jeg har en enkelt dimmer som ikke ville slukke lyset på det ene badeværelse for en måneds tid siden, jeg lod den være og så slukkede det efter noget tid. Det kunne jeg heller ikke slukke i IHC-remote, flyttede jeg skyderen helt ned var det stadig tændt. Gad vide om den dimmer kan lave lort i den? Den blev ikke tændt den morgen.

Hvis det er den, så burde den blå wireless diode blinke næsten konstant. Derudover så er timeout på kommunikations fejl 1 min. eller derunder hvorefter controlleren går videre til næste wireless event, og wireless kommunikations fejl plejer ikke at ramme ethernet også.

5 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Det er jeg sikker på at de gør, de er kog kommet bagud ved et par genstarter så det er svært at sige. Jeg kunne heller ikke kontrollere det, da jeg ikke kunne komme ind i serviceview. Hvis jeg sætter en diode i et tryk til at blinke simultant med pulserne brækker controlleren sig helt sikkert.

Du burde kunne se det på tæller resultaterne. En genstart bør ikke bringe tællerne mere end 10-20 pulser ud af sync afhængig af belastningen under genstart, men hvis controlleren har været unresonsive på wireless og ethernet i 1 time bør tællerne være langt mere bagefter.

5 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Ja, den watch dog er ikke forbundet op på wireless eller web-delen det er helt sikkert.

Det er sjovt nok start af Visual eller serviceview, som ofte er skyld i at min HW 6.1 controller genstarter af sig selv. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Målerne passer indenfor normal tolererense, når man tænker på at controlleren var låst fra kl 7 til kl. 20.55 er der ingen afvigelse. 

Det må betyde at controlleren internt har kørt som den skulle men at kommunikation udefra/indefra ikke rigtig fungere.. Og så er du tilbage til wireless igen, som en oplagt potentiel fejlmulighed, som før er set kan fucke controlleren op, så alting virker enormt sløvt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 minutter siden, Kandersen skrev:

Det må betyde at controlleren internt har kørt som den skulle men at kommunikation udefra/indefra ikke rigtig fungere.. Og så er du tilbage til wireless igen, som en oplagt potentiel fejlmulighed, som før er set kan fucke controlleren op, så alting virker enormt sløvt. 

Præcis ja. 

Eksterne snitflader virker ikke, jo den "skal" man forbinder omkring vil gerne forbinde, men vejen ind er afbrudt.

Wireless tryk registreres kan jeg se på den blå led. 

Jeg kan logge ind med ihc-remote, den godkender men viser ikke projektet. 

Jeg kan komme på controllerens Web via lan og usb og downloade Java filen og logge ind men projektet vises ikke. 

Jeg kan logge ind med Visual men ikke giver fejl når jeg vil hente projektet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
10 timer siden, Kandersen skrev:

Det må betyde at controlleren internt har kørt som den skulle men at kommunikation udefra/indefra ikke rigtig fungere.. Og så er du tilbage til wireless igen, som en oplagt potentiel fejlmulighed, som før er set kan fucke controlleren op, så alting virker enormt sløvt. 

Jeg nægter at tror på at en extern wireless enhed kan bloker controlleren i flere timer. For mig lyder det meget mere som memory leaks i softwaren, som ikke er blevet opfanget korrekt af garbage collectoren. Det kan meget nemt ramme webserver delen, som meget tænkelig også bruges til wireless kommunikation eftersom de begge har API definitioner. Det har den fortråede kommunikation ikke.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Nå så frøs min netværksdel og wireless del igen. Det skete lige 5 minutter i 2 i nat da jeg var kommet hjem og ville slukke det udv. lys (kører på 2 stk Ø80 ver 2 dimmere). 

Jeg havde lige tændt det via app'en en halv time før.

Da jeg trykkede på sluk i soveværelset på trykket, reagerede det ikke og da jeg ville forbinde med app'en igen var controlleren ved at genstarte kunne jeg regne ud fordi der ikke var forbindelse til den.
Da jeg prøvede 5 minutter efter kunne jeg forbinde med app'en, men hjulet står og snurrer oppe ved uret og den opdaterer ikke I/O.

Fuldstændig det samme som sidst. Alt fortrådet virker, jeg kan ikke komme på administrator og serviceview.

Forsøg på løsning:

Jeg har hevet batterierne ud af den remote der viste low battery (her til morgen) det ændrer ikke noget.
Jeg kan betjene alle dimmere direkte på dem.
Jeg har en test halogenpære jeg har haft på dem alle mens jeg tændte/slukkede dem.
Jeg har haft slukket alle de 4 grupper hvor de wireless dimmere sidder på, én efter én.
IHC-Captain og IHC-Bridge er begge taget fra.

Har i nogle gode ideer?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Forsøg på løsning:

Jeg har hevet batterierne ud af den remote der viste low battery (her til morgen) det ændrer ikke noget.
Jeg kan betjene alle dimmere direkte på dem.
Jeg har en test halogenpære jeg har haft på dem alle mens jeg tændte/slukkede dem.
Jeg har haft slukket alle de 4 grupper hvor de wireless dimmere sidder på, én efter én.
IHC-Captain og IHC-Bridge er begge taget fra.

Har i nogle gode ideer?

Der er ikke rigtig nogen løsninger Bjarne, fordi du ikke kan komme i kontakt med controlleren via serviceview. 
Dine problemer lader til at være startet fornyligt. Måske hvis du husker hvad du har ændret i visual.. Kan det være een af dine målere som opfører sig underligt?. 
Har du evt prøvet at uploade et tomt program og så dit eget bagefter? Jeg er ret sikker på, det er noget inde i visual programmet som te´r sig underligt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok