Hop til indhold
  • 0

Sms modem modul


Baldissera
 Share

Spørgsmål

Hej,

Så har jeg fået rodet lidt mere med min IHC installation og fået udskiftet mit defekte sms modem til et der nu virker. Så kommer mine spørgsmål så bare til hvor brugbar den i virkeligheden er.

1. De en er sat op til at sende sms til mit nummer, men kan den kun sende til et nummer eller kan man sætte op til flere? Kan se man kan sætte flere numre ind, men kun vælge et af dem?

2. Kan man sætte den op til at sende sms når alarmen slås til og fra og hvis den går igang?

Der kommer helt sikkert flere spørgsmål, men dem her var bare lige så jeg kan starte 

Vh.

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
23 timer siden, Henning Pedersen skrev:

Du kan bruge op til 30 telefonnumre, som alle kan få en SMS ved de hændelser du måtte ønske.

Hvis jeg går ind i LK IHC Administrator og sætter indstillinger for SMS model, der er 30 checkbokse, men kan kun vælge én?? Når jeg trykker på 2, eller et af de andre tal, så fjerner den det andet check der er sat?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Husk at SMS modem ikke må startes op uden SIM-kort i!

Det bliver defekt og skal ombyttes ved LK. Det er en fejlbuffer der løber fuld som de ikke har taget højde for.

Hej Bjarne,

Ja det fandt jeg ud af, der er købt et 2G kort og det virker også. Kan bare ikke få flere numre til at virke som modtager.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Baldissera skrev:

Hvis jeg går ind i LK IHC Administrator og sætter indstillinger for SMS model, der er 30 checkbokse, men kan kun vælge én?? Når jeg trykker på 2, eller et af de andre tal, så fjerner den det andet check der er sat?

I IHCAdministrator, er det kun beskeder til powerup og strømsvigt du vælger, og der kan rigtigt nok kun vælges 1 modtager. 

Prøv lige at læse manualen til SMS modem fra side 20-29... Der står det så fint beskrevet, hvordan der opsættes beskeder/kontroller i controlleren, hvilket foregår via IHCScenedesign, og her kan vælges op til 30 telefonnumre, som Henning også siger. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 13.3.2019 at 16:50 , TorbenSørensen skrev:

I IHCAdministrator, er det kun beskeder til powerup og strømsvigt du vælger, og der kan rigtigt nok kun vælges 1 modtager. 

Prøv lige at læse manualen til SMS modem fra side 20-29... Der står det så fint beskrevet, hvordan der opsættes beskeder/kontroller i controlleren, hvilket foregår via IHCScenedesign, og her kan vælges op til 30 telefonnumre, som Henning også siger. 

Okay det giver god mening. Har jeg også kigget på, og vil gå videre med det. Har dog ikke arbejdet i SceneDesign før og når jeg prøver at åbne det, så fejler den? Skal det gøres via USB? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 13.3.2019 at 12:28 , Bjarne Sørensen skrev:

Husk at SMS modem ikke må startes op uden SIM-kort i!

Det bliver defekt og skal ombyttes ved LK. Det er en fejlbuffer der løber fuld som de ikke har taget højde for.

Hej @Bjarne Sørensen

Ved du, om denne fejlbuffer bliver nulstillet ved ok funktion eller lignende? Eller er den akkumulerende, så man kan risikere, at den løber fuld senere?

Spørger fordi jeg overvejer at købe et brugt SMS modem som backup enhed.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 12.2.2022 at 15:09 , EjvindHald skrev:

Hej @Bjarne Sørensen

Ved du, om denne fejlbuffer bliver nulstillet ved ok funktion eller lignende? Eller er den akkumulerende, så man kan risikere, at den løber fuld senere?

Spørger fordi jeg overvejer at købe et brugt SMS modem som backup enhed.

Hej Erling.

Jeg har desværre ikke selv erfaring med SMS-modemet, men har læst om den pågældende fejl.

Så jeg ved heller ikke om stakken tømmes igen ved normalt brug.

Man burde håbe på at LK får det rettet da det er en softwarefejl, men de er nok de rigtige til at svare på det.

Ellers hvis du er på Facebook kan du prøve at høre i IHC-Gruppen, der er nogle med fra LK og svarer engang i mellem hvis de har lyst ^_^

https://www.facebook.com/groups/1359209340861076

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg ved heller ikke om "stakken" tømmes når den bliver korrekt forbundet med både controller og SIM kort. Men jeg har aldrig hørt om nogen der har oplevet problemer, heller ikke efter lang tids brug, så umiddelbart tænker jeg ikke det kommer til at give problemer.

Men du skal selvfølgelig sikre dig at SMS modulet ikke har været uden SIM kort så længe at den er færdig.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok