Hop til indhold
  • 0

Administrator program


Søren Karsberg
 Share

Spørgsmål

Hej Forum,

Jeg skal til at opdatere min gamle Visual Controller version 1 til version 3.

Jeg har downloaded hele installatør software pakke fra LK (VIS.R.03.04.54.ZIP) og installeret den på min PC.

Jeg har åbnet Firmware Loaderen og tilsluttet Controller til PC via USB (den giver en Ping lyd). 

Jeg har downloaded seneste Firmware til min PC. Men når jeg trykker "1 Tilslut" står den bare og hænger med beskeden "forbinder til controller...".

Jeg kan desuden ikke finde IHC Administrator programmet nogen steder efter min installation af Visual softwaren.

Håber I kan hjælpe mig her?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
4 timer siden, Søren Karsberg skrev:

Hej Forum,

Jeg skal til at opdatere min gamle Visual Controller version 1 til version 3.

Jeg har downloaded hele installatør software pakke fra LK (VIS.R.03.04.54.ZIP) og installeret den på min PC.

Jeg har åbnet Firmware Loaderen og tilsluttet Controller til PC via USB (den giver en Ping lyd). 

Jeg har downloaded seneste Firmware til min PC. Men når jeg trykker "1 Tilslut" står den bare og hænger med beskeden "forbinder til controller...".

Jeg kan desuden ikke finde IHC Administrator programmet nogen steder efter min installation af Visual softwaren.

Håber I kan hjælpe mig her?

 

 

Hvis du har installeret Visual 3 på din PC kan du åbne den og i controller/kommunikations indstillinger/sætte den til USB. Så skulle der være hul igennem til din nye kontroller med et USB kabel i PC og kontroller. Så kan du lægge den nye FW 03.03.18 på din nye kontroller.

Programmet fra din Visual 1 kontroller er mig bekendt ikke kompatibelt med Visual 3, så du skal hen og lave nyt program eller få  nogle til det. Det kan jeg ikke :o. Der kan også være opgaver med forskellige versioner af Visual på samme PC, som giver problemer.

Har du installeret Visual 3 på PC’en korrekt, så er Admin der også.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har haft en velfungerende visual 1 controller (den med RS232 interface), nu har jeg købt en visual 3 controller og omprogrammeret hele mit program da det gamle program ikke kan køre på den nye controller.

Inden jeg omskifter de to cotrollere vil jeg gerne sikre mig at der er hul igennem, derfor satte jeg først 24v spænding til den nye controller 3, hvorefter den blinker grønt (1 hz) efter lidt tid.

På min PC har jeg så downloaded den nyeste version af Ihc Visual softwaren samt den tilhørende firmware.

Ifølge ihc manualen skal jeg så tilslutte USB kablet, men jeg kan ikke få kontakt til IHC Control via https:/usb.

Når jeg starter firmware loaderen og trykker “1 Tilslut” så bliver den hængende i  “forbinder til controller...”

Så jeg har ikke fat i controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Administrator programmet er et Java program, som ligger i controlleren og tilgåes via controllerens webforside.

Når hverken Visual, firmwareloader eller http://usb (ikke https:. Kun HTTP:) kan få fat på controlleren og den blinke med 1Hz, så tyder det mest på et USB driver problem. USB driveren burde være installeret sammen med Visual, men jeg har aldrig prøvet at installer Visual 3, så jeg ved ikke om man der også kan fravælge USB driveren ligesom man kan i Visual 2.

For at teste om driveren virker, så tilslut din PC til controlleren via USB, og i en command line skriv "ping usb" Hvis du ikke får noget i retning af "Pinging usb [10.18.93.2] with 32 bytes of data:" så tyder det meget på et USB driver problem.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har nu forsøgt på en anden pc at installere visual softwaren osv. 

Nu virker det, meget underligt da jeg har gjort præcis det samme på begge PC’er og de kører begge Windows 10.

Nå men nu er jeg igang med at downloade nyeste firmware.

Tak for jeres hjælp, det kan være jeg vender tilbage med andre spørgsmål senere. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok