Hop til indhold
  • 0

Udskiftning af 7 x Dimmer


Baldissera
 Share

Spørgsmål

Hej,

Da vi renoverede hus for ca et  år siden, valgte vi en fast IHC installation, men min "eks" elektriker havde desværre med at tage nogle valg som ikke var helt optimale.

Et af dem, var b.la de dimmere han valgte, var "Lysdæmper Dimmer LED Komfort 60W IHC/SA" 

Det gør at jeg ikke kan se status de steder vi har dæmp :( Så vil gerne have skiftet dem ud med noget måske ala: Dimmer 400 UNI IHC/SA? Har ikke forstand på det, så skal bruge hjælp.

Nu til et par spørgsmål:

1. Vores 'Sluk-alt' funktion har det med at ryge ud af Synk, kan det skyldes de dimmere vi har sat på?

2. Alle steder hvor vi har dimmer sat på, er der ikke respons med det samme når man trykker på et tryk, der går lige et sekund eller mere før der sker noget (de steder uden dæmp, sker det med det samme?) Kan det skyldes de dimmere?

3. Vil det være bedst at købe '400 UNI IHC/SA' eller skal det helst være lampeudtag? Hører at det er anbefalet.

4. Hvis det viser sig at være nye dimmere, hvad vil det så koste at lave sådan noget om (ud over at købe dem?)

 

Vh.

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Det er pænt "træls" når andre tager beslutninger på egen vegne, og ofte på et forkert grundlag.

Hvis du vil se status på dine dæmper, så er der kun én vej, nye wireless Ø80.

1. Sikkert ikke, nærmere måde huset er programmeret på.

2. Måske, men det kan også være programmet.

3. Hvis du med lampeudtag mener wireless Ø80 så må det blive et nej og et ja.

4. Ingen anelse. Men mon ikke der går et par timer med det.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 20.2.2019 at 12:22 , Baldissera skrev:

1. Vores 'Sluk-alt' funktion har det med at ryge ud af Synk, kan det skyldes de dimmere vi har sat på?

2. Alle steder hvor vi har dimmer sat på, er der ikke respons med det samme når man trykker på et tryk, der går lige et sekund eller mere før der sker noget (de steder uden dæmp, sker det med det samme?) Kan det skyldes de dimmere?

1. Hvis der er brugt den rigtige funktionsblok, så kan du "nulstille" dimmerne med et langt tryk ... Hvis der foretages et langt tryk, så ved funktionsblokken nemlig, at lyset er tændt.

2. Jeg oplever det samme problem en gang i mellem... det kan hjælpe at genstarte controlleren, men ellers er der generelt en lille forsinkelse på. Det vil du ikke opleve på samme måde med Wireless dimmere.

Jeg har selv tilsvarende dimmere (ældre, anden producent), og overvejer om jeg skal gå over til wireless, eller Philips Hue med IHC Captain i mellem ... Det er lige før jeg vil vælge det sidste...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 22.2.2019 at 09:58 , Kristian Poulsen skrev:

1. Hvis der er brugt den rigtige funktionsblok, så kan du "nulstille" dimmerne med et langt tryk ... Hvis der foretages et langt tryk, så ved funktionsblokken nemlig, at lyset er tændt.

2. Jeg oplever det samme problem en gang i mellem... det kan hjælpe at genstarte controlleren, men ellers er der generelt en lille forsinkelse på. Det vil du ikke opleve på samme måde med Wireless dimmere.

Jeg har selv tilsvarende dimmere (ældre, anden producent), og overvejer om jeg skal gå over til wireless, eller Philips Hue med IHC Captain i mellem ... Det er lige før jeg vil vælge det sidste...

 

På 20.2.2019 at 15:00 , Henning Pedersen skrev:

Det er pænt "træls" når andre tager beslutninger på egen vegne, og ofte på et forkert grundlag.

Hvis du vil se status på dine dæmper, så er der kun én vej, nye wireless Ø80.

1. Sikkert ikke, nærmere måde huset er programmeret på.

2. Måske, men det kan også være programmet.

3. Hvis du med lampeudtag mener wireless Ø80 så må det blive et nej og et ja.

4. Ingen anelse. Men mon ikke der går et par timer med det.

Ja det pisse træls!

1. Okay, så det bare hvor meget det kræver at få alle mine dimmere lavet om til trådløse samt programmere det?

2. Okay

3. Okay det må blive dem så

4. Jo det gør der nok (:

På 22.2.2019 at 09:58 , Kristian Poulsen skrev:

1. Hvis der er brugt den rigtige funktionsblok, så kan du "nulstille" dimmerne med et langt tryk ... Hvis der foretages et langt tryk, så ved funktionsblokken nemlig, at lyset er tændt.

2. Jeg oplever det samme problem en gang i mellem... det kan hjælpe at genstarte controlleren, men ellers er der generelt en lille forsinkelse på. Det vil du ikke opleve på samme måde med Wireless dimmere.

Jeg har selv tilsvarende dimmere (ældre, anden producent), og overvejer om jeg skal gå over til wireless, eller Philips Hue med IHC Captain i mellem ... Det er lige før jeg vil vælge det sidste...

1. Men mine tryk på dæmper tryk, er sat til at starte op på 50% ved et langt tryk. Så ved ikke om det er fordi mit er sat forkert op?

2. Okay det "rart" at vide jeg ikke er alene med de problemer. Overvejer virkelig kraftigt at skifte mine dimmere (: er det stadig kun rygter eller kommer der nye tavle dimmere i år?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
40 minutter siden, Baldissera skrev:

Overvejer virkelig kraftigt at skifte mine dimmere (: er det stadig kun rygter eller kommer der nye tavle dimmere i år?

Det ville jeg ikke satse på.

Jeg anbefaler at få sat wireless Ø80 dimmere op ved tavlen.

De 7 dimmere, sidder de i samme tavle ved siden af hinanden? Er der plads til at der kan sidde 7 stk Ø83 underlag til nye wireless med siden af tavlen?

Jeg vil sige at du skal regne med en dag 7-8 timer, til at få det skruet op, fjernet de gamle og programmeret de nye.

Prisen på materialer er ca 6-7000 kr i materialer.

Hvor i landet er det?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
12 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Det ville jeg ikke satse på.

Jeg anbefaler at få sat wireless Ø80 dimmere op ved tavlen.

De 7 dimmere, sidder de i samme tavle ved siden af hinanden? Er der plads til at der kan sidde 7 stk Ø83 underlag til nye wireless med siden af tavlen?

Jeg vil sige at du skal regne med en dag 7-8 timer, til at få det skruet op, fjernet de gamle og programmeret de nye.

Prisen på materialer er ca 6-7000 kr i materialer.

Hvor i landet er det?

Okay, det er nok det jeg så går efter (: det er den her, ikke? https://www.lavprisvvs.dk/El-artikler-LK-IHC-IHC-Wireless-Lysdaempere-og-relaeer--LK-IHC-Wireless-relae-lampeudtag-rund-Oe80-i-hvid-215228.html?gclid=EAIaIQobChMIrqGwucvW4AIVDNOyCh0CKw1uEAYYASABEgJq0fD_BwE

Ja det skal der nok blive plads til, der er relativt nok væk/loftplads hvis det kan bruges (:

Okay, ja det skide ærgerligt at det ikke bare blev lavet fra starten af, det jo alligevel en sjat at skulle af med !

Bor i Roskilde.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Baldissera skrev:

Okay, det er nok det jeg så går efter (: det er den her, ikke? https://www.lavprisvvs.dk/El-artikler-LK-IHC-IHC-Wireless-Lysdaempere-og-relaeer--LK-IHC-Wireless-relae-lampeudtag-rund-Oe80-i-hvid-215228.html?gclid=EAIaIQobChMIrqGwucvW4AIVDNOyCh0CKw1uEAYYASABEgJq0fD_BwE

Ja det skal der nok blive plads til, der er relativt nok væk/loftplads hvis det kan bruges (:

Okay, ja det skide ærgerligt at det ikke bare blev lavet fra starten af, det jo alligevel en sjat at skulle af med !

Bor i Roskilde.

Det er denne dimmer: https://www.lavprisvvs.dk/El-artikler-LK-IHC-IHC-Wireless-Lysdaempere-og-relaeer--LK-IHC-Wireless-lysdaemper-lampeudtag-250W-UNI-rund-Oe80-i-hvid-215226.html

Og dette underlag: https://www.lavprisvvs.dk/El-artikler-LK-FUGA-Underlag-Lampeudtag--IHC-Wireless-underlag-rund-Oe80-i-hvid-330411.html

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok