Hop til indhold

Hjemmelavet Output modul..?


BrianPedersen
 Share

Recommended Posts

Hey... 

jeg har idag været ude ved en kunde og skifte et Output 400x8 modul hvor det var et par relæer der hang, modulet har dog gjort det godt.. den er et sted mellem 15 og 20 år gammel, og har styret lyset i et par lager haller direkte på udgangene.. jeg tog modulet med hjem, for tænkte da, at den kunne fikses, bare lige loddet et par nye relæer i, og så havde jeg da sådan et modul til et eller andet sjovt.. men da jeg skilte den ad, blev jeg faktisk lidt forbavset.. troede faktisk at der sad en lille microprocessor i.. men nej.. der sidder en ganske normal multiplexer ic, (og lidt basis komponenter) og slår man databladet op på den, så står der på første linie, at den muliggøre at trække 8 udgange via en data ledning,  og dyret kan endda skaffes på ebay til en lille 20´er så jeg tænkte, så er det da ingen problem at lave sådan et output modul selv.. og blev faktisk lidt lun på tanken.. ikke lige at jeg kan komme på hvad jeg skal bruge den til.. og jeg har hellerikke intentioner om at starte en produktion af output moduler, men der der nogle der faktisk har lavet sådan en selv.. kan jo ved en hurtig søgen i gruppen se at folk har arbejdet i andre moduler... så var lidt nysgerrig efter om andre har lavet output? og i givet fald, om nogle har lavet noget sjovt ud af det ?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month later...

Der er hvis et par stykker der har spurgt om andre kendte til data typen da de selv ville lave et modul...

 

Kan du dele et billede eller navn på ic'en?

Tænker om man måske kunne lave noget kommunikation til en arduino eller lignende via noget binær kode. Så kan man jo lave noget mere end de 8 udgange..

Kunne da være sjovt at lege med. Ud over alle de andre projekter man har af sjove ting.. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok