Hop til indhold
  • 0

røgsensor LK 120B1286


nygaard2005
 Share

Spørgsmål

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

I alarm FB er der en mulighed for at pause/disable/nulstille alarmen ved at man fjerner forsyningsspændingen. Derfor Kan det være der mangler forsyningsspænding til røgalarmen. Det bør nok lige kontrolleres/måles. 

Og ellers så generelt så kan mange røgalarmer godt holde op med at virke pga spejlet inden i der skal reflektere den infrarøde stråle bliver beskidt af fedt, røg, snavs. Med det viser sig typisk i konstant alarm fra enheden, ikke at den ikke vil give alarm. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tak for svar. Lidt videre kom jeg da, for der er ganske rigtigt ikke spænding på klemmerne NC og 0 i soklen til røgalarmen. Jeg kan starte alarmen i serviceview, og afstille den igen på normal vis; lidt efter kommer der et kvitteringshyl fra sirenen (=system klar igen???).

Men hvad gør jeg ved den manglende spænding? Kan en genstart af controlleren gøre det? Der har ikke været pillet i installationen, så fejlen "er opstået af sig selv"!

Har også prøvet at downloade et tomt projekt i controlleren, for derefter at downloade projektet til controlleren igen, det gav ingen ændring!

Redigeret af nygaard2005
forsøg med sletning og genindlæsning af projekt
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så er røgovervågningen igen aktiv, men hvad var fejlen??? Følgende skete:

Ingen 24 V forsyningsspænding på nogen af mine 4 røgsensorer. Samtlige røgsensorer er forsynet fra samme IHC Output 24 modul ( 120B1021), og ingen af dem fik forsyning. Afmonterede forsyningsledningen til en enkelt sensor og forbandt den direkte til 24V. Blæste derefter "dåserøg" på den valgte sensor, og bingo sirenen gik igang og meldingen røg kom! Afstillede alarmen og da sonsoren igen blev meldt klar, var der pludselig 24 V  på alle 4 udgange til røgsensorerne fra Output 24 modulet!

HVORFOR ?? Det er da utrygt, at et røgmelder system kan gå ned på den måde.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det lyder lidt til at du på en eller anden måde havde fået forsyning til røgsensorne sat off i alarm FB'en. Da du udløste alarmen, og efterfølgende afstiller alarmen bliver denne fejl tilstand opløst.

Det er altid en god idee at checke status på ind og udgange via serviceview, før man begynder at skille ting af. Flag som står forkert i en FB er desværre ikke ukendt i LK IHC.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok