Hop til indhold
  • 0

Mange spørgsmål ...


Astronaut
 Share

Spørgsmål

Jeg er ny når det gælder IHC Controller Visual 3. Jeg har tidligere rodet rigtigt meget med en IHC Visual Controller version 1 (den med RS-232) og er ved at lære hvordan man programmerer den nye.

Jeg har en række spørgsmål og håber nogen kan hjælpe med svar:

  1. Hurtige Klik - Til den gamle controller lavede jeg en funktionsblok der kunne se forskel på et enkelt hurtigt klik, et langt klik og tre hurtige klik. Det har virket fint i 15 år. Den nye synes at ignorere dobbelt og triple kliks hvis der er kort tid imellem. Er der nogen der har oplevet det samme?
  2. Hvad laver:
    1. Scenarie gem
    2. Scenarie stop
    3. Scenarie reguler op/ned (hvor meget reguleres op/ned?)
  3. Protocol Temperatur/Fugtighed – Der er nogle nye sensorer der rapporterer talværdier. De synes at rapportere værdier serielt over et data linje input. Er der nogen der kender protocollen? Kunne man sende andre ting til controlleren serielt?
  4. Funktionsblokke i funktionsblokke – Er der nogen mulighed for at putte funktionsblokke ind i andre funktionsblokke?
  5. View datalinier – Den gamle controller havde et ”service view” program der viste alle datalinjer i et view. Det var fantastisk til at få overblik over hvad der skete. Det nye ”service view” synes kun at kunne vise konfigurerede indgange. Er der nogen mulighed for at få samme overblik som med den gamle controller?
  6. Logging - Kan man skrive til loggen fra en funktionsblok?
  7. ”Missing Holidays File” – Er der nogen mulighed for at slippe for denne besked i loggen? Jeg kan se jeg ikke er den eneste der har det problem. Jeg har prøvet at ændre time setup men intet synes at virke.
Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
  1. Der er flere FB'er som kender forskel på et kort og et langt tryk, men jeg mener ikke der findes nogen som understøtter 3 korte tryk. Det er dog ikke noget problem at lave en. Jeg har selv lavet en til lyset på mit badeværelse. Hvis man om aften trykker 1 gang, så tænder lyset over vasken. Hvis man trykker igen inden for 1 sek. så tænder alt lyset. Den kunne godt laves om så den venter med at tænde lyset over vasken, men så er sandsynligheden for at nogen er utålmodige og trykker igen inden lyset er tændt stor.
  2. Scenarier
    1. Scenarie gem, gemmer den aktuelle tilstand på din dimmer eller udgang, så du kan femkalde den igen senere. Dette er f.eks. nyttigt i forbindelse med falske brand alarmer. Hos mig tænder alt lyste når brand alarmen går. Det vil være ret trættende hvis jeg skulle rundt i hele huset og slukke lyset hvergang jeg steger en bøf.
    2. Scenarie fremkald, sætter den tilstand på din dimmer eller udgang, som findes i det scenarie du fremkalder.
    3. Scenarie stop, stopper regulering op eller ned
    4. Scenarie reguler op/ned reguler op eller ned indtil scenarie stop bliver kaldt. Hastigheden kan sættes når du linker produktet såvidt jeg husker.
  3. Det er en simpel bitstrøm. Prøv at søge her på boardet. Der er nogen som har afmasket bitstrømmen. Man kan i princippet sende alt den vej, men du har kun temp./lux og fugt måler produkterne i programmet, og man kan ikke bruge tallene i beregninger etc.
  4. Nej. Du kan have flere program blokke i en FB, men du kan ikke merge FB's. De skal linkes sammen.
  5. Nej. Men du kan bare konfigurer alle data liner som ikke er brugt til andet med et bruger defineret produkt.
  6. Jeg har ikke en Visual 3 controller, så jeg ved faktisk ikke hvordan logningen reelt funger.
  7. Pas. Jeg har ikke en Visual 3 controller. Hvis der er andre som har problemet, kan du sikkert finde en løsning her på boardet ved at søge.
Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok