Hop til indhold
  • 1

Pir med konstant auto eller konstant slukket


Bjarne Sørensen
 Share

Spørgsmål

Jeg sidder og døjer med en FB. 

Funktionen er at jeg har et gæsteværelse med en PIR og spots.

  • Normalt skal spots tænde på PIR og slukke når timeren løber ud.
  • Skal svigermor sove i rummet skal hun kunne trykke på en knap så lyset slukker og ikke kører på PIR mere.
  • Hun skal samtidig kunne tænde lyset på trykket igen (overgå til PIR med det samme og tænde da der er aktivitet hvor hun står eller smartest bare at tænde udgangen på timer).
  • Indput til direkte styring af udgang (følg) til lyssim.
  • Diode for indikering af slukket PIR.
  • Automatisk tilbagestilling til auto efter udløb af tid ELLER ved aktivering af SLUK indgang (sker ved tilkobling af alarm).

Jeg kunne selvfølgelig lave noget som jeg plejer med at kombinere en KIP FB med en PIR FB, men jeg vil hellere have det lidt lækkert da mit program er rigeligt stort :) 

Skitse vedhæftet :rolleyes:

Pir styring med konstant slukket.ifb

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
11 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Tak Torben!.

Det ser super ud, Indgangen for skumringsrelæ er så lyset ikke tænder i dagslys.

Så prøv denne i stedet. Der er indsat valgmulighed under indstillinger, så du kan vælge om lyset må tændes, når der er lyst eller ej.

Pir styring med konstant slukket_1.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, TorbenSørensen skrev:

Så prøv denne i stedet. Der er indsat valgmulighed under indstillinger, så du kan vælge om lyset må tændes, når der er lyst eller ej.

Pir styring med konstant slukket_1.vis

Cool tak. 

Jeg har en lux-/temperaturmåler af de nye som jeg skal have monteret.  Hvordan hvis man vil kunne bruge den, så skal man jo have en indgang til den, laver man så en settings på lux værdien i denne FB?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
9 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Cool tak. 

Jeg har en lux-/temperaturmåler af de nye som jeg skal have monteret.  Hvordan hvis man vil kunne bruge den, så skal man jo have en indgang til den, laver man så en settings på lux værdien i denne FB?

Ja, så kan man evt. indsætte en indgang til lux-måling, og så lave settingværdi for hvornår der er mørkt nok. Så skal der nok laves en offset/hysterese-værdi for hvornår der er lyst igen, så det ikke sker, så snart lyset tændes i rummet, eller evt. lave spærring så længe Pir-timer tæller ned.

Alternativt kan det også laves i en separat fb., hvor en udgang styret af lux-føleren, så trækkes op på den indgang for skumringsrelæet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, TorbenSørensen skrev:

Alternativt kan det også laves i en separat fb., hvor en udgang styret af lux-føleren, så trækkes op på den indgang for skumringsrelæet.

Det ser vi på til den tid, jeg har den siddende udendørs mod nord og skal lige have den tilsluttet i tavlen. Jeg vil bruge den generelt flere steder med bruge forskellige værdier fra den.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 10/2/2019 at 00:20 , Bjarne Sørensen skrev:

Det ser vi på til den tid, jeg har den siddende udendørs mod nord og skal lige have den tilsluttet i tavlen. Jeg vil bruge den generelt flere steder med bruge forskellige værdier fra den.

Når den er placeret udenfor, og du vil bruge den flere steder med forskellige niveauer, kunne man jo f.eks. også lave en fb. med et antal udgange (evt. 1 udgang pr. rum), der bliver styret af de forskellige niveauer du ønsker. Så kan man derfra føre dem op til indgange for skumring i de forskellige fb. du har i hvert rum.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 timer siden, TorbenSørensen skrev:

Når den er placeret udenfor, og du vil bruge den flere steder med forskellige niveauer, kunne man jo f.eks. også lave en fb. med et antal udgange (evt. 1 udgang pr. rum), der bliver styret af de forskellige niveauer du ønsker. Så kan man derfra føre dem op til indgange for skumring i de forskellige fb. du har i hvert rum.

Ahh, yes, det er selvfølgelig måden at gøre det på så alle FB'er ikke skal bygges om.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok