Hop til indhold
  • 0

Kan ikke komme på tablet og remote


Stephan Kop Gunnø
 Share

Spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hej Lars.

Jeg har fået udskiftet Controller. Så fra Visual 3 til ny Visual 3. Software er opdateret og det hele fungerer i huset og jeg kan tilgå den via USB.

Min faste IP-adresse er 80.210.71.176

Jeg har opsat router på følgende måde - skærmdump. (i øvrigt samme måde som før udskiftning)

Lan Host - 192.168.1.4 (IP på controller)

Wan Host - 80.210.71.176

Skal IP på controlleren ændres til noget der ligner den faste IP eller hvor er det den hopper af for mig?

 

IMG_1204.PNG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kan du se/logge på controlleren via Lan på IP 192.168.1.4 ?

Send gerne et skærmbillede af controlleren netværksindstillinger.

Se i øvrigt også anden tråd hvor en v3 controller ikke rigtig gad svarer på IP. Controlleren SKAL genstartes når der laves ændringer i netværks indstillingerne.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja skulle lige til at spørge om følgende:

OK, og en ipconfig fra en dos prompt på din PC på Lan viser at gateway er 192.168.1.1 og subnet er 255.255.255.0 ?

Næste 2 ting du så skal prøve/tjekke er slukke for strømmen Inc. evt. Batteribackup.

Men jeg har ikke prøvet at configurere en controller med wifi dongle.

Så du bør nok ændre controller IP indstillingerne så de passer med wifi netværket. Det er din pc også på ?

Så din controller skal så f.eks. have IP 10.154.16.235 og gateway 10.154.16.2, eller måske skal den have samme IP som WIFI enheden ? Jeg ved det ikke, da jeg som sagt ikke har prøvet at sætte en op med WIFI dongle.

Redigeret af Lars Jacobsen
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Når du så får hul igennem fra en PC på LAN/wifi skal du i din routers firewall regler også lige ændre controlleren IP fra 192.168.1.4 til 10.154.16.235 (eller 10.154.16.231).

og du bør nok lave 2 regler på hhv port 80 og port 443 istedet for et range af alle porte fra 80 til 443

Redigeret af Lars Jacobsen
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg tror du skal passe på med at have både wired og wireless adgang til controlleren på samme tid. På en PC giver det nogle sjove udfordringer. På en LK IHC controller tør jeg slet ikke spå om udfaldet, og jeg vil under alle omstændigheder aldrig konfigurer de 2 netværk i samme subnet.

Prøv at få det ene net til at funger før du tilføjer det andet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jo hvis det er den IP du har givet controlleren under controlleren indstillinger. 

Og du husker at genstarte den hver gang du laver ændringer i netværksindstillinger ? Ellers kan du ikke være sikker på de bliver benyttet ?

Men som sagt måske skal den have samme IP som Wifi enheden har fået. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

OK Lars1, jeg har aldrig prøvet en v3 med wifi.

Du mener man ikke skal konfigurere noget under de “normale” ip indstillinger hvis man bruger wifi  donglen ?

Det kan sagtens give mening.Så benyttes den IP under wifi.

Men Stefan kan du ikke lige sende en ipconfig billede fra din pc så vi kan se du også er på samme wifi net. Og bekræfte at controlleren IKKE benytter Lan.

Redigeret af Lars Jacobsen
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har ikke selv en V3 controller, så jeg ved ikke præcist hvordan netværk skal konfigureres på den. Men udfra de screen shots Stefan har uploadet, så er det tydeligt at wireless har sin egen IP configuration. Hvis begge interfaces bliver konfigureret vil jeg umiddelbart gætte på at det fysiske tager prioritet, da man jo ikke kan have 2 default gateways. Men som skrevet har jeg ikke nogen V3 controller, og kan derfor ikke sige noget med sikkerhed.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg gætter på at din gamle controller var forbindet med fysisk kable. Så hvorfor ændre dette?

Bortset fra det, så ser det ud til at dit wireless køre på 192.168.1.0/24 IP range, så hvor kommer 10.154.16.0/24 fra?

Min anbefaling vil være at fjerne wireless donglen/disable wirless og få det fysiske net til at virker. Derefter kan du altid lege med at få wireless til at køre. Jeg vil dog ikke blive overrasket hvis det viser sig at man ikke kan have både fysisk og wireless adgang til controlleren på sammetid.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok