Hop til indhold
  • 0

IHC uni dæmper wireless tryk


Peter Østergaard Godiksen
 Share

Spørgsmål

Hej Alle.

Jeg er ny her på siden, da jeg skal lave IHC installation i en eksisterende el installation. 

Jeg har købt brugt en IHC controller med viewer samt 10 relæ lampeudtag og 3 tryk for 2000 kr.

Det er planen at det hele skal styres trådløst.

jeg vil købe 5 unidæmpere(sender/modtager) er der nogle som har erfaringer med Disse, når de skal dæmpe LED? Det er Osram lyskilder. 

 

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Velkommen til.

Den absolut bedste måde at dæmpe LED på via IHC, er med en ny Ø80 wireless lampeudtag. Jeg skriver ny da det SKAL være en HW2, næsten alle brugte er HW1.

Unidimmerne KAN køre godt med nogle pærer, det kræver bl.a. et forbrug på 20 w, forbruget giver dog ingen garanti. 

Du kan evt. bruge  LKs dimmerguide som du finder på LK.dk. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Det er muligt LK viser det kan lade sig gøre med mindst 2 stk 4,8watt GU10. Problemet er bare, at de 9.6watt (ved 2 stk) ikke overholder minimum belastningen for en uni dimmer. Og derfor kan du dels få problemer med at tænd, og dernæst kan du være begrænset i dæmpning. 

Jeg bruger selv flere Uni dimmere med LEDér på. Men de overholder alle minimum belastningen. Den ene er der 10 x 4.2watt. En anden er der 7 x 8watt. En Uni dimmer med 4 x 6watt. Og i køkkenet er vores 12 x 2watt GU4 LEDére under overskabene også drevet af en Uni dimmer. 

Det skal dog siges, at alt det her med minimum belastning og LEDére, det er simpelthen krop umuligt at have med at gøre. I soveværelset tester jeg pt de nye Philips Expertcolor (6.5watt) GU5.3 på en ø80 dæmper ver. 2. Der sidder to LEDer kilder på. Og den dæmper har lidt problemer med dem, specielt med at tænde under 20%. Det burde lige præcis den dæmper ikke have.  

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok