Hop til indhold
  • 0

TERMIHC 1.3c på Windows 10


Michaeel
 Share

Spørgsmål

Jeg prøver at få TERMIHC til at køre på en Windows 10 maskine, og har fulgt de råd jeg har fundet her på siden.

Da det er en ven jeg skal hjælpe, og han bor langt fra mig, har jeg prøvet at starte TERMIHC 1.3c uden det er koblet på controlleren, for at se det virker.

Mener jo umiddelbart, at jeg burde kunne lave tekster f.eks. uden at være koblet på controlleren, men efter TERMIHC er startet i DosBox, så stopper programmet så snart jeg f.eks. prøver at lave tekster og generer en fil med navnet 
ERRORINF.$$$
Der indeholder følgende:

"06BA/0518:06C5 0004
D:\TERMIHC.EXE"

Nogen der kan hjælpe, om jeg er på vildspor ??

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
På 30/1/2019 at 11:14 , Michaeel skrev:

Jeg prøver at få TERMIHC til at køre på en Windows 10 maskine, og har fulgt de råd jeg har fundet her på siden.

Da det er en ven jeg skal hjælpe, og han bor langt fra mig, har jeg prøvet at starte TERMIHC 1.3c uden det er koblet på controlleren, for at se det virker.

Mener jo umiddelbart, at jeg burde kunne lave tekster f.eks. uden at være koblet på controlleren, men efter TERMIHC er startet i DosBox, så stopper programmet så snart jeg f.eks. prøver at lave tekster og generer en fil med navnet 
ERRORINF.$$$
Der indeholder følgende:

"06BA/0518:06C5 0004
D:\TERMIHC.EXE"

Nogen der kan hjælpe, om jeg er på vildspor ??

Halløj og velkommen til.

Tern IHC programmet er et TERMINAL-program, det vil sige at det bare er en dum klient som logger på en host (IHC-controlleren. Derfor vil det ikke virke hvis det ikke har forbindelse til controlleren.

I de tråde du har søgt i her på forummet er du nok også stødt på mine gode råd mht USB-RS-232 adapter, herunder valg af model (chipset) der virker med Windows 10 og at kablet skal være et lige igennem (pin 1>1, pin 2>2 og pin 3>3).

Alt programmering foregår on-line i controlleren. Også dokumentationen.

Du kan så styre din vens pc via TeamWiewer og rette i det på den måde.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok