Hop til indhold
  • 0

kan ikke komme i kontakt med contoller via browser


Jens Jakob
 Share

Spørgsmål

Hej alle

er helt ny på det her mangle lige lidt hjælp

Jeg  skal til at ha sat min ihc contoller til visual 3 i huset, og er ved at konfigurere netværks tilslutningen, men det kniber mig voldsom med at kunne kontakte den via et netværks kabel, eller internettet, men så lang tid jeg ikke kan via netværks kabel og direkte i min pc, går jeg heller ikke ud fra det virker over nettet,

usb ingen problem og kan også få skrevet ip-adresse ind, osv, har det sidste ny skrig indenfor java inst, samt sidste fimware version,

tænker hvis jeg er 100% sikker på at jeg kun er conected via lan til pc og åbner CMD og ipconfig burde 192.168.1.3 ikke komme frem der

har prøvet med firma pc med samme resultat, når jeg sætter controller vil lan til min router (altibox) så kommer den også frem som en enhed men dog uden ip adresse, billed med rød cirkel

har fulgt quik guide der var med, men er der noget jeg har over set, 

ide selve controller kommer frem på altbox routeren dog uden ip adresse siger mig controller ikke sender den ud, eller det skal den måske heller ikke

image.png.101e487924573d80c060787aa40005d9.pngimage.png.7dc52967ec7d021569e73eb55f8bbcc6.pngimage.png.d73bb4103bf7c9d80ed5e85c6efc8506.png

image.png.24186c8ddc32dbd6c5e6bf5112369383.pngimage.png.deb4a641a6d421922271f63cadd31e7d.png

image.png.404d777e4ffab070f8dbbbde2bd7d46c.png

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
1 time siden, Jens Jakob skrev:

ville gerne at gateway adresse skulle kommer frem, under den section under ihc controller, og også controller ip adresse

Det gør den ikke, fordi den har et helt andet IP segment (10.18.93.1) Og den IP har af gode grunde ingen gateway på dit net, da din gateway hedder 192.168.1.56

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

har prøvet at ændre men uden resultat

her er en screendump af ipconfig med lan kabel direkte sat i controller fra pc, og med wireless slået fra, og usb er taget af,  ihc controller giver ikke oplysninger ud af,  når hverken pc eller router får tildelt ip adresse, og med alt det vi har prøvet vil jeg  gå den retning der er noget galt med controller, 

nogen ideer ellers

image.thumb.png.fe716fc5defca6ce0f78dbd5eeaebb13.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 minutter siden, Jens Jakob skrev:

her er en screendump af ipconfig med lan kabel direkte sat i controller fra pc

Det kommer ihvertfald ikke til at virke, medmindre du sætter din PC til en statisk IP i samme net, som du mener din IHC controller står til. 

Er controlleren sat op til: 192.168.1.3 med subnet 255.255.255.0
Så skal din PC sættes op til statisk IP, fx: 192.168.1.4 med subnet 255.255.255.0 på ethernet kortet
(Undlad gateway på PC, da du skal snakke direkte sammen med Controlleren).
Ellers kan de slet ikke snakke sammen. 

Så derfor - være 100% sikker på IP adressen på controlleren. Hvis du er i tvivl, så brug USB (igen) til at se hvad den er. Jeg har taget eksemplet som du skrev i ovenstående mail med screendumps.  

Når du har gjort det, så prøv at start din browser og skriv:
http://192.168.1.3
og tryk enter
Hvad sker der?
 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

juhu Jubelen vil ingen ende tage

så er der hul igennem, ved ikke helt hvad problemet har været,  men prøver som Kandesen skrev med statisk ip adresse det fungerede ikke forsøgte med et par nr op og ned, og i nedtryk sindstilstand, tog sd kortet ud af controller og satte den i min pc, den kom op og skrev den skulle formateres det undlod jeg, tog strømmen fra controller, satte SD kortet i igen, slog strømmen til igen, stod lidt og lurede, den gav lige sådan 3 ekstra hurtig blink, (synes Jeg) men er ikke sådan helt sikker, nu man har haft den startet så mange gange 

men lige et forsøge for med statisk ip 168.192.1.4 vupti der var hul

tog kablet ud af controller, og satte den direkte i min router samme statisk ip 168.192.1.4 vupti det var hul 

tog kablet ud igen 

lavede 4 portforward på min router da jeg ikke har helt styr på hvad for en jeg skal bruge om det er Type TCP eller UDP eller port 80 eller 443 

trykkede min faste ip adresse ind vupti der var hul, igennem 

men Ip adresse kan stadigvæk ikke ses på min router som alle de andre kan, måske det skylles at der ikke er en auto ip adresse på den, eller hvad nu det hedder

image.png.64a6e279e914d03f679c1a5ac681598a.png

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 minutter siden, Jens Jakob skrev:

så er der hul igennem

Godt du fik det til at virke. Det skal satme også virke med statisk IP, altid. Ellers er der noget seriøst galt. 

9 minutter siden, Jens Jakob skrev:

lavede 4 portforward på min router da jeg ikke har helt styr på hvad for en jeg skal bruge om det er Type TCP eller UDP eller port 80 eller 443 

Så vidt jeg husker, så bruger LK apps kun TCP trafik. Så du burde kunne fjerne de to UDP. 

10 minutter siden, Jens Jakob skrev:

men Ip adresse kan stadigvæk ikke ses på min router som alle de andre kan, måske det skylles at der ikke er en auto ip adresse på den, eller hvad nu det hedder

Jeg kender ikke din router. Men den bør vise sig på listen over klienter der er forbundet på dit lokal net. Hvis en sådan liste ikke findes, så er det dælme en skod router som jeg ville kyle langt langt væk, for uden en sådan list ville du heller ikke ane, hvis en uvedkommende var kommet ind på nettet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
3 timer siden, Kandersen skrev:

Jeg kender ikke din router. Men den bør vise sig på listen over klienter der er forbundet på dit lokal net. Hvis en sådan liste ikke findes, så er det dælme en skod router som jeg ville kyle langt langt væk, for uden en sådan list ville du heller ikke ane, hvis en uvedkommende var kommet ind på nettet. 

Det afhænger vel af om listen han kigger på er en DHCP tildelings liste eller en arp liste. Der er en kæmpe forskel på de 2, og de fleste router kan vise begge.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej igen

 

Det er den router som altibox levere den skal man ha, da man tilgår den fra altibox hjemme side, nu der går fiber direkte i den så bliver valgmuligheder nok også lidt mindre hvis man selv skulle købe en,   man kan disaple/bridge mode den og selv sætte sin egen router op, men du skal bruge denne her, der er stor set ingen inst muligheder på den, de 2 klip neden under er det der er, så er der lidt kanal skifte på det trådløse, den viser der er noget me ved ihc viser den ikke ip adresse som jeg var ude efter den skulle gøre

 

image.png.b4eb68e2f7a2079b8eef18894c0571d5.png

image.thumb.png.edbb4ee735d0ecd53d76b87e6b4b945f.png

image.png.214a2fc94cde0c923be0f63268c90aec.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 1/2/2019 at 19:52 , Jens Jakob skrev:

Hej igen

 

Det er den router som altibox levere den skal man ha, da man tilgår den fra altibox hjemme side, nu der går fiber direkte i den så bliver valgmuligheder nok også lidt mindre hvis man selv skulle købe en,   man kan disaple/bridge mode den og selv sætte sin egen router op, men du skal bruge denne her, der er stor set ingen inst muligheder på den, de 2 klip neden under er det der er, så er der lidt kanal skifte på det trådløse, den viser der er noget me ved ihc viser den ikke ip adresse som jeg var ude efter den skulle gøre

 

image.png.b4eb68e2f7a2079b8eef18894c0571d5.png

image.thumb.png.edbb4ee735d0ecd53d76b87e6b4b945f.png

image.png.214a2fc94cde0c923be0f63268c90aec.png

Den nederste del burde vise samtlige klienter du har på. Det er muligt du skal finde WiFi/kabel klienter adskildt (forskellige steder). Hvis ikke den Altibox kan det, så ville jeg helt klart klage over den. Det er absolut en dårlig situation, hvis du ikke er i stand til at se, hvilket klienter der er forbundet til dit net.. Tænk hvis det var en udefrakommende, som havde opsnappet dit pw. Og nu sad og (mis)brugte dit net fx til hacking.. Det er rigtig skidt.. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 1/2/2019 at 18:03 , Lars1 skrev:

Det afhænger vel af om listen han kigger på er en DHCP tildelings liste eller en arp liste. Der er en kæmpe forskel på de 2, og de fleste router kan vise begge.

Det afhænger ikke af noget. En router skal/bør vise hvilke klienter der er forbundet.. Det eneste kan være, at WiFi og kabel forbindelserne er adskilt i forskellige faneblad eller lign. Men så heller ikke andet end det. ARP har ikke så meget med det at gøre. At se en liste over det kan/vil i den grad forvirrer hele forståelsen, fordi ARP oftest er cached, dvs hvis du ser en liste over det, så kan det være gamle klienter som ikke eksistere mere eller som ikke har forbindelse mere. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Kandersen skrev:

Det afhænger ikke af noget. En router skal/bør vise hvilke klienter der er forbundet.. Det eneste kan være, at WiFi og kabel forbindelserne er adskilt i forskellige faneblad eller lign. Men så heller ikke andet end det. ARP har ikke så meget med det at gøre. At se en liste over det kan/vil i den grad forvirrer hele forståelsen, fordi ARP oftest er cached, dvs hvis du ser en liste over det, så kan det være gamle klienter som ikke eksistere mere eller som ikke har forbindelse mere. 

Prøv nu for en gang skyld at læse hvad jeg skriver.

  • En DHCP liste er en liste over IP's tildelt af DHCP serveren i den pågældende enhed. Denne liste indeholder IKKE enheder med statiske IP's. IP's eksister i denne liste indtil tildeling (lease) løber ud, hvilket normalt er 1-3 dage alt efter router model etc. En DHCP lease bliver ikke released når du slukker din enhed. Den bliver først released når lease periode udløber.
  • En ARP liste indeholder alle MAC og IP addresse som har været i forbindelse med enheden, og i nogle tilfælde også enheder som bare har broadcasted deres MAC og IP på det fysiske net eller wireless SSID. Timeout i denne liste er ofte mindre end 1 time.

Begge lister er med andre ord cashede lister, og faktisk er der større sandsynlighed for at se gamle nu slukkede enheder i DHCP listen end i ARP listen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
19 timer siden, Bjarne Sørensen skrev:

Aha, nu kan tilgå Administrator udefra, det var LK ellers ikke interesseret i på V2 og spærrede den udefra.

Du kunne du også med V2, hvis du lavede source NAT i din router, så alt traffik til IHC controlleren blev gemt bag routerens interne IP. Jeg ved ikke om det er det samme der årsagen til det i dette tilfælde, eller om LK rent faktisk har droppet den begrænsning.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
24 minutter siden, Kandersen skrev:

Den nederste del burde vise samtlige klienter du har på. Det er muligt du skal finde WiFi/kabel klienter adskildt (forskellige steder). Hvis ikke den Altibox kan det, så ville jeg helt klart klage over den. Det er absolut en dårlig situation, hvis du ikke er i stand til at se, hvilket klienter der er forbundet til dit net.. Tænk hvis det var en udefrakommende, som havde opsnappet dit pw. Og nu sad og (mis)brugte dit net fx til hacking.. Det er rigtig skidt.. 

Alle IP's i den liste der er vist i dette skærmdump er i DHCP ranget og tilkoblet med WIFI, så jeg vil gætte på at formålet med denne liste er WIFI fejlsøgning. Hvis IHC controlleren er tilsluttet via netværks kabel, så er det meget tænkeligt at den aldrig vil dukke op i denne liste.

Jeg kan ikke se hvad det er du vil klage over. Der står ingen stedder at du SKAL have en router, som viser dig ARP listen på samtlige interne netværk.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 minutter siden, Lars1 skrev:

Der står ingen stedder at du SKAL have en router, som viser dig ARP listen på samtlige interne netværk.

Jeg forklarede dig årsagen til, at JEG ville klage. Jeg hverken eller vil acceptere en router, der ikke viser en liste de tilsluttet klienter. Det er min absolut eneste garanti for, at jeg, (som ansvarlig) kan få et overblik over brugerne af nettet.
At listen kan være inddelt i to forskellige LANs, (WiFi og kabel) det er underordnet. Men det skal sgu være der, ellers er det helt galt.
Men kan debattere behovet for LAN, (kabel) i og med det kræver en form for fysisk tilstedeværelse af enheden. Og såfremt man bruger statiske IP, så vil de også være repræsenteret på en eller anden led. Men det kræver så lidt af en router at vise en liste over aktive klienter, (uanset interface), så det bør være et absolut minimum. 

Det er muligt du har en anden opfattelse. Sådan er vi heldigvis så forskellige. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 minutter siden, Kandersen skrev:

Jeg forklarede dig årsagen til, at JEG ville klage. Jeg hverken eller vil acceptere en router, der ikke viser en liste de tilsluttet klienter. Det er min absolut eneste garanti for, at jeg, (som ansvarlig) kan få et overblik over brugerne af nettet.
At listen kan være inddelt i to forskellige LANs, (WiFi og kabel) det er underordnet. Men det skal sgu være der, ellers er det helt galt.
Men kan debattere behovet for LAN, (kabel) i og med det kræver en form for fysisk tilstedeværelse af enheden. Og såfremt man bruger statiske IP, så vil de også være repræsenteret på en eller anden led. Men det kræver så lidt af en router at vise en liste over aktive klienter, (uanset interface), så det bør være et absolut minimum. 

Det er muligt du har en anden opfattelse. Sådan er vi heldigvis så forskellige. 

Hvorfor spille tid på at klage over noget hvor du på forhånd vil blive afvist. ISP'erne har absolut ingen pligt til at give dig nogen som helst værktøjer til at beskytte dig mod hacker. Bortset fra det. Den liste du efterlyser kan i bedste fald bruges under fejlsøgning ved manglende conenctivity. Som beskyttelse mod hacker er den værdiløs.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok