Hop til indhold
  • 0

Controller fryser


Morten1354922233
 Share

Spørgsmål

Hej

Har lidt problemer med min controller, som har virket fejlfri i næsten 2 år indtil for 2 uger siden...

 

Nogle gange kan vi ikke tænde lyset i huset. Den registreret trykket fint, men lyset tænder ikke....

Alle tryk i huset er wireless kombi dimmer og kan se signalet kommer ind via serviceview. 

Kan godt aktivere udgange der er på output modulerne via trykkene. Kan også tilgå via app og ændre udgange, men ikke ændre på lyset der er via wireless.

 

Nogen der har oplevet det??

 

Controller er HW 6.1 Firmware 2.8.4

IO version 0.0.20, RF 1.03.q

 

Har haft denne fejl "Fejl opstået i forsøget på at læse navneserver indstillinger" Men mindes det er når man bruger automatisk indstilling af tid, hvilket ikke er tilkoblet.

 

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Følger lige med her.. Er begyndt at opleve samme med samme controller og version.. Troede det var fordi jeg tilføjede noget konfig forrige weekend.. Men har ikke haft tid til at kigge på det, og har nu måtte instruere fruen i genstart, da jeg ikke er hjemme, den næste lille uge.. 

Det jeg oplever er at controlleren ser ud til at genstarte(al lys går ud, kortvarig) herefter virker al wireless ikke. Både output og input. Hvis jeg så tager strømmen fra controlleren i 10 sek, så kommer den til sig selv. Øverste diode på controlleren blinker hurtigt, når den er i fejl.. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

 

13 timer siden, Morten1354922233 skrev:

Har lidt problemer med min controller, som har virket fejlfri i næsten 2 år indtil for 2 uger siden...

Nogle gange kan vi ikke tænde lyset i huset. Den registreret trykket fint, men lyset tænder ikke....

Alle tryk i huset er wireless kombi dimmer og kan se signalet kommer ind via serviceview. 

Kan godt aktivere udgange der er på output modulerne via trykkene. Kan også tilgå via app og ændre udgange, men ikke ændre på lyset der er via wireless.

Bare så jeg er sikker på jeg forstår dig korrekt. Du kan ikke ændre lysstyrke på wireless dimmer direkte via serviceview? Har du checket at der ikke er gået en pære? Kombi dimmer er ret kritiske med at minimums belastningen er overholdt.

13 timer siden, Morten1354922233 skrev:

Har haft denne fejl "Fejl opstået i forsøget på at læse navneserver indstillinger" Men mindes det er når man bruger automatisk indstilling af tid, hvilket ikke er tilkoblet.

DNS opsætningen bør altid være korrekt hvis man har netforbindelse på sin controller. Den bruges til meget andet end bare tids synkronisering.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Lars.

Kan ikke tænde/slukke eller ændre niveau på lyset når først det sker, hverken via tryk, app eller serviceview.  Ingen lyskilder er sprunget eller skiftet det sidste års tid.

Skal måske nævne jeg er uddannet elektriker og roder løbende med IHC gennem mit arbejde, men den her fejl kan jeg bare ikke komme i land med...

 

Har dog ikke overvejet DNS opsætningen, men virker underligt den skulle begynde at give problemer efter så lang tid... Men kigger lige på den ;-)

 

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, Morten1354922233 skrev:

Kan ikke tænde/slukke eller ændre niveau på lyset når først det sker, hverken via tryk, app eller serviceview.  Ingen lyskilder er sprunget eller skiftet det sidste års tid.

Og du har prøvet at genstarte controlleren, incl. at fjerne strømmen i 10 sek.? Jeg har oplevet tilsvarende problemer med min wireless controller. Men problemet er altid gået væk efter en genstart. Dog har jeg fornyligt opdaget at en enkelt wireless enhed med dårlig kommunikation kan bloker for kommunikationen med alle de andre wireless enheder. Det burde dog også bloker for at wireless tryk kan sende ændringer til controlleren.

2 timer siden, Morten1354922233 skrev:

Skal måske nævne jeg er uddannet elektriker og roder løbende med IHC gennem mit arbejde, men den her fejl kan jeg bare ikke komme i land med...

Selv de bedste laver begynder fejl. Jeg måtte fornylig hjælpe en kollega med at slå caps lock fra på hans keyboard så han kunne logge ind. Han havde ikke opdaget den gule advarsels tekst midt på skærmen om at Caps lock var aktiv. Vi arbejder begge som chief Architects for større international kunder. :D

2 timer siden, Morten1354922233 skrev:

Har dog ikke overvejet DNS opsætningen, men virker underligt den skulle begynde at give problemer efter så lang tid... Men kigger lige på den ;-)

Jeg tror heller ikke det er problemet, men med LK IHC skal man ryde så mange fejl væk som muligt. Specielt deres IP protokol er katastrofalt implementeret.

Har du iøvrigt nogen trejdeparts produkter tilsluttet?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Lars1 skrev:

 

Selv de bedste laver begynder fejl. Jeg måtte fornylig hjælpe en kollega med at slå caps lock fra på hans keyboard så han kunne logge ind. Han havde ikke opdaget den gule advarsels tekst midt på skærmen om at Caps lock var aktiv. Vi arbejder begge som chief Architects for større international kunder. :D

 

Helt enig. også derfor jeg spørger til råds når jeg ikke kan komme videre :-)     

Har ingen tredjeparts produkter.

 

Har også haft input modulet som mistanke med at den måske pulser signaler hele tiden. Men ændre ikke noget at den er koblet fra...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

I denne tråd har jeg den 9. januar 2019 uploaded en reduceret udgave af fb 1.2.04/1.2.05 for at få be- eller afkræftet, om det er et problem med wireless med lysregulering via scenarier. Jeg har selv haft samme problem og symptomer som dine, og jeg forsøger, om det er muligt at identificere en mulig fejl i firmwaren.  Du er velkommen til at teste denne fb og poste, om det gør en forskel. Se i øvrigt denne tråd om samme emne.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
11 timer siden, EjvindHald skrev:

I denne tråd har jeg den 9. januar 2019 uploaded en reduceret udgave af fb 1.2.04/1.2.05 for at få be- eller afkræftet, om det er et problem med wireless med lysregulering via scenarier. Jeg har selv haft samme problem og symptomer som dine, og jeg forsøger, om det er muligt at identificere en mulig fejl i firmwaren.  Du er velkommen til at teste denne fb og poste, om det gør en forskel. Se i øvrigt denne tråd om samme emne.

Jeg har prøvet at ændre lidt i adgangskontrol, for at se om det giver nogle ændringer. (kun tilkoblet visual, sceneview og serviceview)

Hvis den stadig låser, prøver jeg at bruge din blok på et par af dæmperne bagefter ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok