Hop til indhold
  • 0

Scenarier i Viewer


Chris Christiansen
 Share

Spørgsmål

Hej Forum

 

Jeg har endelig fået lavet mit sceneview ordentligt selvom det nok er en on-going proces :-)

Jeg har dog et spørgsmål jeg håber at nogen kan hjælpe med.

Jeg vil gerne kunne lave nogle "tilstande" i min viewer, eksempelvis efter spisning vil jeg gerne lave "aftenbelysning". Det skal afstedkomme at noget lys skal slukke og andet skal tænde og derfor tænker jeg at controlleren er nødt til at vide om de enkelte lyskilder er on eller off. Hvordan gør jeg det? Er det nødvendigt at skulle bruge boolianske udtryk? Jeg kan se at de findes som funktionsblokke, eller er der en nemmere måde end det?

 

Mvh

 

Chris

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tak skal du have, det har også taget en del timer med billedbehandling.

 

Mht. scenariestyring. Er det så eks. simple FB'er til de enkelte ind- og udgange (1.1.10.a) og så en overordnet Bolig Rumstyring (9.2.02.) i hvert rum, eller er det det en hel bolig Rumstyring blok til hver eneste udgang lampeudtag, stikkontakt m.m.? og så selvfølgelig Bolig Master i en fælles gruppe 

Jeg har aldrig helt forstået hierakiet i IHC Bolig systemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 minutter siden, Chris Christiansen skrev:

Tak skal du have, det har også taget en del timer med billedbehandling.

Billedbehandling kan virkelig være en tidsrøver. :D

Du kan bruge "1.1.03.f. Fremkald op til 8 scenarier" hvis du bruger Visual 2.8.4, ellers har jeg vedhæftet både funktionsblokken og hjælpefilen til den.

Hvis du gemmer filerne i samme mappe virker F1

1.1.03.ifb

1.1.03.pdf

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok