Hop til indhold
  • 0

Controller 6.1 uden Viewer med Ihc Remote


Søren B
 Share

Spørgsmål

Hej

Jeg har ikke været aktiv på forummet siden 2008 hvor jeg udskiftede min dos controller med en visual 2 version 6.1 og i den forbindelse fik god hjælp til at komme igang.

Controlleren er uden Viewer og jeg har derfor altid affundet mig med at den ikke kunne betjenes via app, jeg faldt så over et link der til min glæde fortalte at der var åbnet op for muligheden......glæden varede dog kort da jeg fandt ud af at det ikke længere var muligt efter ios11.

Jeg har søgt lidt på forummetuden dog uden helt at finde svar... og spørgsmålet er nu om løsningen er at opdatere til version 2.8.4 ved hjælp af firmware loader 1.3.3 ? Jeg har senest firmware opdateret omkring 2013, versionen kan jeg ikke lige huske med det er 2.7.??. Er det nødvendigt at “mellem” opdatere eller kan jeg gå direkte til 2.8.4 og vil den efterfølgende virke med ihc Remote?

På forhånd tak

Søren

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0
45 minutter siden, Martin Abildgaard skrev:

Start Firmwareloader og kontroller at den har forbindelse til din controller.

Fjern strøm fra din kontroller, incl. batteri og vent 10 sekunder inden du sætter strøm til igen.

Når Firmwareloader er forbundet igen, så prøv at lægge ny firmware på.

 

Hvorfor? Tjaa... det er elektronik og denne metode har før hjulpet folk der har haft problemer med at lægge firmware på. ;-)

Det vil jeg prøve, tak tak..

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
6 timer siden, Martin Abildgaard skrev:

Start Firmwareloader og kontroller at den har forbindelse til din controller.

Fjern strøm fra din kontroller, incl. batteri og vent 10 sekunder inden du sætter strøm til igen.

Når Firmwareloader er forbundet igen, så prøv at lægge ny firmware på.

 

Hvorfor? Tjaa... det er elektronik og denne metode har før hjulpet folk der har haft problemer med at lægge firmware på. ;-)

Når du skriver batteri, mener du så hvis man har backup batteri eller er der et indeni controlleren?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
39 minutter siden, Chris Power Bertelsen skrev:

Når du skriver batteri, mener du så hvis man har backup batteri eller er der et indeni controlleren?

Der er ikke noget batteri i controlleren. Kun ekstern batteri backup, og det er ikke mandatory. Det er ret nemt at se om du får fjernet strømmen helt. Alle dioder på controlleren vil slukke når strømmen er fjernet helt.

Fjern også lige netværks kablet fra controlleren når du går igang med at opgrader den. Jo mindre forstyrelse, jo bedre.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
8 minutter siden, Lars1 skrev:

Der er ikke noget batteri i controlleren. Kun ekstern batteri backup, og det er ikke mandatory. Det er ret nemt at se om du får fjernet strømmen helt. Alle dioder på controlleren vil slukke når strømmen er fjernet helt.

Fjern også lige netværks kablet fra controlleren når du går igang med at opgrader den. Jo mindre forstyrelse, jo bedre.

Så er det prøvet, ingen held der desværre. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 timer siden, Martin Abildgaard skrev:

Start Firmwareloader og kontroller at den har forbindelse til din controller.

Fjern strøm fra din kontroller, incl. batteri og vent 10 sekunder inden du sætter strøm til igen.

Når Firmwareloader er forbundet igen, så prøv at lægge ny firmware på.

 

Hvorfor? Tjaa... det er elektronik og denne metode har før hjulpet folk der har haft problemer med at lægge firmware på. ;-)

Det lykkedes ik, kan jeg ha gjort noget forkert?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
23 timer siden, Chris Power Bertelsen skrev:

Det lykkedes ik, kan jeg ha gjort noget forkert?

Der er en serie HW6.1 controller, som har problemer med at firmware opgradering. Nogle har dog haft helt til at få opgraderet deres controller ved at forsøge igen, igen, igen og igen. Der findes også nogle forskellige reset firmwares her på boardets, som skulle kunne resette controlleren, men med det problem du har er der ingen garanti for at du kan loade dem, eller den nuværende firmware igen.

Du kan også prøve at lægge et tomt program i controlleren før du firmware opgrader. Husk at lave genstarts etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Lars1 skrev:

Der er en serie HW6.1 controller, som har problemer med at firmware opgradering. Nogle har dog haft helt til at få opgraderet deres controller ved at forsøge igen, igen, igen og igen. Der findes også nogle forskellige reset firmwares her på boardets, som skulle kunne resette controlleren, men med det problem du har er der ingen garanti for at du kan loade dem, eller den nuværende firmware igen.

Du kan også prøve at lægge et tomt program i controlleren før du firmware opgrader. Husk at lave genstarts etc.

Okay ja, jeg vil prøve lidt mere og se om jeg er heldig.

Kan du eventuelt være behjælpelig med at pege i retning af de omtalte reset firmwares?

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 22/1/2019 at 07:55 , Chris Power Bertelsen skrev:

Hej,

Jeg har prøvet at opdater min 6.1 til 2.8.4 fra både 2.7.220 og 2.7.199 alle gange uden held. den stopper på 74% og skriver fejl

Nogen der har en ide om hvordan jeg kan komme videre?

Unavngivet.jpg

Er du 100% sikker på, at det er firmwareloader 1.3.3 du forsøger med? Hvis jeg starter firmwareloader 1.3.3 får jeg nemlig et LK-logo i øverste venstre hjørne, og ikke et Schneider-logo, men det gør jeg nu godt nok heller ikke med de nyere firmwareloadere? Prøv lige at trykke på About oppe i højre hjørne, for lige at verificere at det rent faktisk er 1.3.3.

Lyder godt nok helt usandsynligt, men mon de få herinde, som ikke er lykkedes med at opgradere deres 6.1 controller med fw2.8.4, kan være fordi det ikke er den danske version af firmwareloaderen de bruger?? Mindes at der også var en person fra Brasilien, som heller ikke lykkedes med at opdatere sin 6.1 controller, og tror måske også at den stoppede ved 74% hver gang.. Hmm???

Har vedhæftet billede af hvordan min firmwareloader 1.3.3 ser ud.

 

FWL 1.3.3.png

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 minutter siden, TorbenSørensen skrev:

Er du 100% sikker på, at det er firmwareloader 1.3.3 du forsøger med? Hvis jeg starter firmwareloader 1.3.3 får jeg nemlig et LK-logo i øverste venstre hjørne, og ikke et Schneider-logo, men det gør jeg nu godt nok heller ikke med de nyere firmwareloadere? Prøv lige at trykke på About oppe i højre hjørne, for lige at verificere at det rent faktisk er 1.3.3.

Lyder godt nok helt usandsynligt, men mon de få herinde, som ikke er lykkedes med at opgradere deres 6.1 controller med fw2.8.4, kan være fordi det ikke er den danske version af firmwareloaderen de bruger?? Mindes at der også var en person fra Brasilien, som heller ikke lykkedes med at opdatere sin 6.1 controller, og tror måske også at den stoppede ved 74% hver gang.. Hmm???

Har vedhæftet billede af hvordan min firmwareloader 1.3.3 ser ud.

 

FWL 1.3.3.png

Ja det er 1.3.3, men kan godt se den ser anderledes ud end din, har du mulighed for at sende et link til din udgave, eller eventuelt til min mail?

Kan være jeg er heldig det gør forskellen. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
5 minutter siden, Chris Power Bertelsen skrev:

Ja det er 1.3.3, men kan godt se den ser anderledes ud end din, har du mulighed for at sende et link til din udgave, eller eventuelt til min mail?

Kan være jeg er heldig det gør forskellen. 

Har vedhæftet firmwareloader 1.3.3

 

Er din controller med eller uden viewer? Ved ikke om det har noget at sige, eller om det måske kun er dem med viewer som kan opgraderes.. Det kan være, at der er nogle af dem, som ejer en controller uden viewer, kan oplyse om det kan lade sig gøre.

 

FirmwareLoader1.3.3.exe

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
15 minutter siden, TorbenSørensen skrev:

Har vedhæftet firmwareloader 1.3.3

 

Er din controller med eller uden viewer? Ved ikke om det har noget at sige, eller om det måske kun er dem med viewer som kan opgraderes.. Det kan være, at der er nogle af dem, som ejer en controller uden viewer, kan oplyse om det kan lade sig gøre.

 

FirmwareLoader1.3.3.exe

Uden viewer.

Men kan se flere uden har haft held med opdatering.

Og det gjorde desværre ingen forskel med den nye loader.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Kan se at Søren B som startede denne tråd, også har en uden viewer, og at det for ham lykkedes at opdatere til 2.8.4., så det er åbenbart ikke det som er problemet..

Så har jeg desværre ingen gode bud.. De få 6.1 controllere jeg har opdateret, alle med viewer, kørte også lige igennem med fw 2.8.4 uden problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
4 minutter siden, TorbenSørensen skrev:

Kan se at Søren B som startede denne tråd, også har en uden viewer, og at det for ham lykkedes at opdatere til 2.8.4., så det er åbenbart ikke det som er problemet..

Så har jeg desværre ingen gode bud.. De få 6.1 controllere jeg har opdateret, alle med viewer, kørte også lige igennem med fw 2.8.4 uden problemer.

Ja men jeg må prøve om nogen af de reset firmware kan gøre en forskel så.

Mange tak for din hjælp.!

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 minutter siden, TorbenSørensen skrev:

Jeg har også en endnu ældre firmwareloader 1.1.93 kan jeg se.. Den er dog helt tilbage fra en gammel Visual ver. 2.01, så om den overhovedet kan bruges, tør jeg ikke gætte på.

 

FWL 1.1.93.png

FirmwareLoader.exe

Det var samme resultat, nåede til 74%

Det har heller ik gjort nogen forskel at prøve med reset firmware.

Har også prøve springe lidt frem og tilbage mellem de 2 firmware som er til 6.1 før jeg prøvede den anden igen.

Så nu er jeg løbet tør for ting at prøve tror jeg.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
14 minutter siden, Chris Power Bertelsen skrev:

Måske nogen ligger inde med 2.8.4 firmware? Hvis de har ændret noget i den version der ligger på deres side?

Jeg har som tidligere skrevet en 6.1 uden Viewer, jeg hentede version 2.8.4 direkte på LK`s hjemmeside og firmwareloaderen hentede jeg fra linket som Bjarne Sørensen lagde op i tråden, først lagde jeg version 2.7.199 i og derefter 2.8.4 hele processen tog under 5 minutter jeg lagde heller ikke et tomt program i jeg lod bare det eksisterende program ligge.

Min controller er produceret d. 3/1 2008

IO version 0.0.20

RF version 1.01.a

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
7 minutter siden, Søren B skrev:

Jeg har som tidligere skrevet en 6.1 uden Viewer, jeg hentede version 2.8.4 direkte på LK`s hjemmeside og firmwareloaderen hentede jeg fra linket som Bjarne Sørensen lagde op i tråden, først lagde jeg version 2.7.199 i og derefter 2.8.4 hele processen tog under 5 minutter jeg lagde heller ikke et tomt program i jeg lod bare det eksisterende program ligge.

Min controller er produceret d. 3/1 2008

IO version 0.0.20

RF version 1.01.a

Så eneste forskel er at min er fra 7/7-09

Og version 2.7.199 er også fra LK's side?

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Så fik jeg hul igennen, dog på en anden controller, m. samme version, men denne gang gik det som smurt, og har efterfølgende fået forbundet med min mobil også.

Mange tak for hjælpen, og tak til trådstarter for fiffet om man ku lave sådan et trick.

Og er der nogen der skulle finde ud af hvordan man klare den type som driller, er jeg åben for input. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok