Hop til indhold
  • 0

Opsætning af IHC


summa
 Share

Spørgsmål

Jeg sidder og leger en smule med Home assistant, men har ikke det store kendskab til linux. Tingene kan jeg nogenlunde få til at fungere, med undtagelse af mit IHC system. 

Indsætter jeg kommandoerne , som direkte kopi, som jeg har gjort med andre dele,  og selvfølgelig ændre ip ovs, melder den fejl. 

https://www.home-assistant.io/components/ihc/

Er der nogen af jer som kan gennemskue, hvor der skulle være en fejl i dette, som er vist nedenunder ?

# Example configuration.yaml entry for two IHC controllers
ihc:
  - url: 'http://192.168.1.3'
    username: YOUR_USERNAME
    password: YOUR_PASSWORD
    info: true 
Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Jeg have lidt problemer i starten med den kom efter et par genstart. Til gengæld skulle jeg sætte auto start til = false på HomeKit delen ellers virkede mine z-wave ting ikke. Jeg startede homekit delen efter et par minutter via en automation. Måske er det der skal til her også? 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Gert Kjerslev skrev:

Jeg have lidt problemer i starten med den kom efter et par genstart. Til gengæld skulle jeg sætte auto start til = false på HomeKit delen ellers virkede mine z-wave ting ikke. Jeg startede homekit delen efter et par minutter via en automation. Måske er det der skal til her også? 

homekit delen? det ved jeg ikke hvad er.. er ret ny til det her.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 minutter siden, Uno skrev:

homekit delen? det ved jeg ikke hvad er.. er ret ny til det her.

 Homekit er Apples "smart home" med mulighed for at kunne stemmestyre med siri :-) https://www.home-assistant.io/components/homekit/ 

Men som jeg skrev så kan det være at du/I skal prøve at sætte autostart på IHC: delen i configuration.yaml filen  til "false" = at det ikke starter automatisk og så laver en automatisering der starter den efter et par minutter. Det kunne se sådan ud (ikke testet)

 

 alias: 'Start IHC'
 trigger: 
   - event: start platform: homeassistant 
   condition: [] 
   action: 
    - delay: 
        minutes: 3 
   - service: ihc.start

Husk at det er .yaml så formatering med tab er vigtig, så der er sikkert noget der skal rettes til. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Okay jeg er nok ude på dybt vand med det her. for jeg kan ikke engang sætte den rigtige formatering op. den skriver bare fejl med linjen trigger:

 

 

Error loading /config/configuration.yaml: while parsing a block mapping in "/config/configuration.yaml", line 1, column 1 expected <block end>, but found '<block mapping start>' in "/config/configuration.yaml", line 102, column 3

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Ja, det er ikke bare lige med HA. :-) Jeg kan se at det er i configuration.yaml der kommer fejl. automatiseringen skal være i automation.yaml filen. og igen, koden er skrevet "fra hoften" så du skal investere lidt tid i at sætte dig ind i fil strukturen og formateringen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok