Hop til indhold

Hvilket SW skal jeg vælge?


Maksim
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige fået lavet IHC wireless der hjemme og har behov for hjælp til valgt af korrekt software så, så som meget som muligt kan snakke sammen.

Visual 3.0 controller inkl. tryk, dæmpere, kontakter og alt hvad der hører til :)

Philips Hue LED strips

Tedo radiatorregulator

Google Home (stemmestyring via Harmon Cardon Citation)

 

Jeg har kigget lidt på IHC Captain, men det virker som om det ikke kan snakke sammen med Tedo og Google Home?

Så måske noget OpenHAB eller Domoticz? Hvad vil være bedst?

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Kig på hvilke systemer som bedst supportere det du skal bruge. Her skal du nok ud i at læse en del for div forumer. 
Personligt har jeg gode erfaringer med openhab2. Domoticz droppede jeg rimelig hurtigt, da binding til IHC controlleren på det tidspunkt ikke var helt klar. Og jeg synes også begrænsningerne var mange. IHC Captain bruger jeg også, men det er mest fordi: 
1. Jeg kan, (Jeg havde en Rpi i overskud).
2. Mikkel som er aktiv herinde laver den. (betyder ret meget).
3. Den har rimelig god Hue styring. (Det har openhab2 også, alt afhængig af hvordan man vil bruge det).
4. Da jeg startede med IHC Captain var inden jeg rigtig kom i gang med openhab2. Siden har den bare fået lov at trille med på sidelinjen. 

Mit første valg er helt klart openhab2. Og jeg tror ikke jeg ser mig tilbage til noget andet herfra, så længe Pauli (ham der laver openhab bindingen til IHC controlleren), fortsat supportere den. Han er i øvrig også aktiv herinde. 

Link til kommentar
Del på andre sites

8 minutter siden, Maksim skrev:

OK, var mest til openHAB2 selv, så det er jeg glad for du skriver. Der opstår ingen "glidninger" når du kører openHAB2 og IHC Captain på samme tid?

Næ ikke rigtigt. Der hvor jeg mærker det mest, det er hvis jeg skal rode i Visual til Controlleren. Den kan være længe om at forbinde og hente/sende. Samt ServiceView er lidt længe om at forbinde. Men ellers kører det godt nok. (Det er en HW6.2 controller jeg bruger). 

Mit største problem med IHC Captain er nok, at den efterhånden bliver mere og mere overflødiggjort (sorry Mikkel :) ).. Det jeg bruger den til nu, kan jeg lige så godt lave i openhab2. Og noget har jeg faktisk lavet i begge systemer, (fx Pushover meldinger sendes både fra IHC Captain og openhab2). Det fede ved at beholde IHC Captain er, at så har jeg stadigvæk en finger på pulsen med den, mens Mikkel udvikler den mere og mere, nærmest for hver dag. 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Kandersen skrev:

Næ ikke rigtigt. Der hvor jeg mærker det mest, det er hvis jeg skal rode i Visual til Controlleren. Den kan være længe om at forbinde og hente/sende. Samt ServiceView er lidt længe om at forbinde. Men ellers kører det godt nok. (Det er en HW6.2 controller jeg bruger). 

Mit største problem med IHC Captain er nok, at den efterhånden bliver mere og mere overflødiggjort (sorry Mikkel :) ).. Det jeg bruger den til nu, kan jeg lige så godt lave i openhab2. Og noget har jeg faktisk lavet i begge systemer, (fx Pushover meldinger sendes både fra IHC Captain og openhab2). Det fede ved at beholde IHC Captain er, at så har jeg stadigvæk en finger på pulsen med den, mens Mikkel udvikler den mere og mere, nærmest for hver dag. 

Du behøver ikke undskylde - jeg har endnu ikke prøvet nogle af alternativer - hvis jeg gik igang med OpenHab ville jeg nok lave et værktøj til IHC opsætning da det tydeligvis er der det er mest broken så vidt jeg kan forstå

Link til kommentar
Del på andre sites

52 minutter siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Du behøver ikke undskylde - jeg har endnu ikke prøvet nogle af alternativer - hvis jeg gik igang med OpenHab ville jeg nok lave et værktøj til IHC opsætning da det tydeligvis er der det er mest broken så vidt jeg kan forstå

Mja, og nej ikke helt.. Det som de fleste falder over, det er helt grundlæggende i openhab2, nemlig hvordan man opretter things og items (og sitemaps hvis man bruger det). Det værste er, at det er slet ikke det som er svært.. Det svære starter først, når man skal til at automatisere sine enheder.. (rules). Den del er bare monster svært fordi det er ekstremt omstændig. 

Pauli har lavet et fantastisk stykke arbejde i hans IHC binding til openhab. Det eneste jeg måske godt kunne have tænkt mig, det var hvis han havde taget funktionsblokken med også. Men det ville betyde at man stod med et massivt hav af Things, når den har taget det hele. Og så ryger overskueligheden. (det er nemmere at forstå, når man ser det eller selv prøver det). 
Med den gamle binding, der skulle alt laves i hånden, både produkter og funktionsblokke.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok