Hop til indhold

IHC Captain version 1.29 er ude!


Mikkel Skovgaard
 Share

Recommended Posts

  • Løst "overbelastningsproblemer" med Visual 3 controller (V7 hardware) som gjorde controlleren sløv
  • Tilføjet SD kort plads visning i IHC administrator for Visual 3 controller
  • Endnu hurtigere svartider på handlinger
  • Handlinger opdateres nu uden behov for genstart af servicen, så snart der gemmes er reglen og dermed handlingen sat i drift
  • Løst problem med overflow/layout problemer i dropdown menuer
  • Forbedret og simpliceret test af moduler/handlinger - som standard der nu "quick test" som altid autoudfylder og opfylder test kravene. Samtidig vises resultatet af testen.
  • Løst problem med tomme IHC lokationer ("BAD XML FILE 3" fejlen)
  • Sonos modulet kan nu tilbyde "ingen gruppering" ved multivalg af højtalere - så man kan styre de enkelte udvalgte højtalere uden at gruppere disse automatisk.
  • Forbedret håndtering af IHC Captain servicen er nede
  • Forbedringer i HUE handlingsmodul opsætning, farve forhåndvisning er nu også løst
  • Løst fejl med man kunne sætte overvågning på mellemniveauer som f.eks. "indstillinger"
  • Forsøgt at tage højde for LKs bizare dato uden årstal :(
  • Automatisk genstart af services ved ændring af grundlæggende controller indstillinger
  • Wireless/Trådløs tryk signal styrke blev vist omvendt
  • Automatisk genstart ved ændring af grundlæggende controller indstillinger

http://jemi.dk/ihc/#changelog

Link til kommentar
Del på andre sites

25 minutter siden, Bjarne Sørensen skrev:

Hvor er det fedt med det du bidrager med Mikkel, det er jo et kæmpe vedligeholdelsesarbejde :rolleyes:

Jeg er lidt nysgerrig på om du har haft tid at kigge på Hue motiondetector vs Captainen? :)

Nej det her problem med Visual 3 tingene døde har taget MEGET af min tid :(

Lige nu har jeg følgende ting som jeg overvejer at lave en afstemning på så jeg ikke ender med at vælge (det er fra alle de tidligere gange jeg har spurgt)

  • Flere brugere / rettighedsstyring (flere logins, man må kun kunne ændre/se bestemte ting etc)
  • Udvidet editor: mulighed for ændring af rækkefølgen
  • Grapher modul der kan gemme data og vise det igen
  • Pushover i central version (meget nemmere opsætning for slutbrugere)
  • WebSocket adgang, så man kan forbinde udefra ved at lave en gratis konto på styrdithus.dk etc :)
  • Input "moduler"
    • Generisk API til at sætte/ændrer i IHC installationen (som man kan via brugerfladen)
    • Controller log overvågning (send pushover/mail etc. ved ændring i log fil med mulighed for at finde mønstre (f.eks. lavt batteri, loop fejl etc)
    • Timer til at trigger faste ændringer hver time etc. - gem hver time værdien af xxx
    • Vejr modul som henter temperatur, luftfugtighed, sol op/ned og som så kan påvirke IHC hvis f.eks. luftfugtighed eller sol op/ned
    • Hue PIR input :)
    • Neeo remote styring af IHC
    • IR input via RPI serial og IR diode
  • (V3) nye funktioner i IHC admin:
    • WiFI
    • Forbedret batteri status
    • "løse" automatisk helligdage (ja det har jeg et workaround på) :P
    • Wireless link/link test
    • Bruger admin
    • Adgangskontrol
    • Notifikationer
    • Email
    • SMS modem
    • Hent/download projektfil :)
  • Output moduler
    • Denon CLI
    • Spotify connect
    • IFTTT 
    • WOL
    • LG WebOS
    • Sony (TV) api
    • IR out via RPI pins
  • Lets encrypt med dyndns så dem der gerne vil have IHC Captain ud selv kan få SSL på
Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:
  • Løst "overbelastningsproblemer" med Visual 3 controller (V7 hardware) som gjorde controlleren sløv
  • Tilføjet SD kort plads visning i IHC administrator for Visual 3 controller
  • Endnu hurtigere svartider på handlinger
  • Handlinger opdateres nu uden behov for genstart af servicen, så snart der gemmes er reglen og dermed handlingen sat i drift
  • Løst problem med overflow/layout problemer i dropdown menuer
  • Forbedret og simpliceret test af moduler/handlinger - som standard der nu "quick test" som altid autoudfylder og opfylder test kravene. Samtidig vises resultatet af testen.
  • Løst problem med tomme IHC lokationer ("BAD XML FILE 3" fejlen)
  • Sonos modulet kan nu tilbyde "ingen gruppering" ved multivalg af højtalere - så man kan styre de enkelte udvalgte højtalere uden at gruppere disse automatisk.
  • Forbedret håndtering af IHC Captain servicen er nede
  • Forbedringer i HUE handlingsmodul opsætning, farve forhåndvisning er nu også løst
  • Løst fejl med man kunne sætte overvågning på mellemniveauer som f.eks. "indstillinger"
  • Forsøgt at tage højde for LKs bizare dato uden årstal :(
  • Automatisk genstart af services ved ændring af grundlæggende controller indstillinger
  • Wireless/Trådløs tryk signal styrke blev vist omvendt
  • Automatisk genstart ved ændring af grundlæggende controller indstillinger

http://jemi.dk/ihc/#changelog

Hej,

Mange tak for opdateringen :) - jeg får dog beskedden (se vedhæftede) selvom selvom ressourcer og funktioner er tilgængelig ;)

Mvh Torben2019-01-13.thumb.png.722efba774f880b1d437d25ba0a87d41.png

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, SilverLine skrev:

Du har ingen planer om Google assistant, til at styre udgangene på ihc'en i en nær fremtid ?

Jeg roder med det i disse dage. Det sværeste er at det kræver at det skal ud på nettet og jeg vil være helt sikker på sikkerheden er på plads. Når det er på plads åbner det så også for mange mange flere ting.

Men jeg har ikke et godt bud på hvornår det er klar. Skal også have købt noget hosting etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Jeg roder med det i disse dage. Det sværeste er at det kræver at det skal ud på nettet og jeg vil være helt sikker på sikkerheden er på plads. Når det er på plads åbner det så også for mange mange flere ting.

Men jeg har ikke et godt bud på hvornår det er klar. Skal også have købt noget hosting etc.

Lyder lovende :-)

 

Jeg har lige installeret ihc captain for første gang i 2år. Der er godt nok sket meget siden sidst, virkelig en fornøjelse. Bare det at installere på, er godt nok nemt. 

Regn snart med en donation igen. 

btw. Det kan være det er et dumt spørgsmål. Men jeg har f.eks oprettet nogen tryk til at styrer mit Sonos, og det virker perfekt. Men så snart jeg lukker gui'en i min browser, holder funktionerne op med at virke ? Skulle det ikke kunne virke "stand alone" uden at være logget ind på gui'en fra PC'en ?

 

Endelig... Så har jeg oprettet min egen lokalitet, med kun de funktioner jeg ønsker at bruge, kan man få den til at defaulte til den "custom" lokalitet, når man åbner gui'en.... Så man ikke hver gang starter med at se hele sin ihc installation ?

Link til kommentar
Del på andre sites

11 timer siden, SilverLine skrev:

Lyder lovende :-)

 

Jeg har lige installeret ihc captain for første gang i 2år. Der er godt nok sket meget siden sidst, virkelig en fornøjelse. Bare det at installere på, er godt nok nemt. 

Regn snart med en donation igen. 

btw. Det kan være det er et dumt spørgsmål. Men jeg har f.eks oprettet nogen tryk til at styrer mit Sonos, og det virker perfekt. Men så snart jeg lukker gui'en i min browser, holder funktionerne op med at virke ? Skulle det ikke kunne virke "stand alone" uden at være logget ind på gui'en fra PC'en ?

 

Endelig... Så har jeg oprettet min egen lokalitet, med kun de funktioner jeg ønsker at bruge, kan man få den til at defaulte til den "custom" lokalitet, når man åbner gui'en.... Så man ikke hver gang starter med at se hele sin ihc installation ?

Tak for ros!

Det med at trykkene ikke virker når du lukker gui'et giver ingen mening - kører tjenesten nede i hjørnet og har du gemt dem etc. - send evt. en privat besked :) UPDATE: Du har helt ret - møg, indtil jeg lige får det fixed skal du bare lige genstarte nede i hjørnet.

Det med "custom" kan du gøre ved at bookmark - jeg har ikke lavet noget til at sætte noget som standard visning efter login - men hvis du gemmer f.eks. http://xxxxx/#/view=0/location=0 så åbner den jo på det.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Tak for ros!

Det med at trykkene ikke virker når du lukker gui'et giver ingen mening - kører tjenesten nede i hjørnet og har du gemt dem etc. - send evt. en privat besked :) UPDATE: Du har helt ret - møg, indtil jeg lige får det fixed skal du bare lige genstarte nede i hjørnet.

Det med "custom" kan du gøre ved at bookmark - jeg har ikke lavet noget til at sætte noget som standard visning efter login - men hvis du gemmer f.eks. http://xxxxx/#/view=0/location=0 så åbner den jo på det.

Kanont, mange tak, det giver god mening. 

For pokker hvor kører det hele bare mere snappy i ihc-captain, ved bare "simple" ting, som at tænde og slukke lys. Lk's app har tit latency, og er fandens tung og ustabil, i hvertfald hos mig, på HW 6.1. Godt gået :-), det har jo givet helt nyt liv til en gammel controller. 

Donation hermed givet...

Link til kommentar
Del på andre sites

49 minutter siden, SilverLine skrev:

Kanont, mange tak, det giver god mening. 

For pokker hvor kører det hele bare mere snappy i ihc-captain, ved bare "simple" ting, som at tænde og slukke lys. Lk's app har tit latency, og er fandens tung og ustabil, i hvertfald hos mig, på HW 6.1. Godt gået :-), det har jo givet helt nyt liv til en gammel controller. 

Donation hermed givet...

 

Ja mit har den fordel det sidder helt tæt på og lavet til at være så tæt på realtime som muligt :) Tak tak

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, Mikkel Skovgaard skrev:

Ja mit har den fordel det sidder helt tæt på og lavet til at være så tæt på realtime som muligt :) Tak tak

Hmm mærkeligt.... Ikke sikkert du kan hjælpe. Men nu har jeg fundet adressen på min egen "custom lokalitet", hvis jeg kopiere den adresse ind på min android mobil i browseren, åbner den lige så fint min egen lokalitet, så kan jeg i browserens menu punkt vælge "føj til startskærm", som på den måde laver en genvej fra min homescreen på mobilen. Det mærkelige er så at når jeg trykker på denne genvej den laver, så åbner "default lokaliteten"  igen op, og altså ikke den direkte genvej til min egen. Skriver jeg så igen den direkte adresse , åbner den fint. På min computer virker det perfekt at lave en direkte genvej til min egen lokalitet, men på mobilen som er der jeg vil bruge det mest, vil den kun åbne hele min installation..

Link til kommentar
Del på andre sites

16 timer siden, SilverLine skrev:

Hmm mærkeligt.... Ikke sikkert du kan hjælpe. Men nu har jeg fundet adressen på min egen "custom lokalitet", hvis jeg kopiere den adresse ind på min android mobil i browseren, åbner den lige så fint min egen lokalitet, så kan jeg i browserens menu punkt vælge "føj til startskærm", som på den måde laver en genvej fra min homescreen på mobilen. Det mærkelige er så at når jeg trykker på denne genvej den laver, så åbner "default lokaliteten"  igen op, og altså ikke den direkte genvej til min egen. Skriver jeg så igen den direkte adresse , åbner den fint. På min computer virker det perfekt at lave en direkte genvej til min egen lokalitet, men på mobilen som er der jeg vil bruge det mest, vil den kun åbne hele min installation..

Ja det havde jeg faktisk aldrig selv opdaget - må være noget med den måde Android gemmer bookmark på - undersøger lige

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 months later...

Hej 

Først -  thumps up til dig Mikkel, det ser ud til at være et kæmpe arbejde du ligger i det her. :D

Jeg står og skal have lavet en hus installation hjemme. Jeg kender grundlæggende til el, og får self. En elektrikeriker til at hjælpe med installationer. 

Jeg kan godt lide at rode med tech(læser til produktionsteknolog) , og leder efter den "smarteste" og mest fremtidssikre installation. 

Har haft en elektriker forbi som absolut ikke ville anbefale ihc med en PIE pga. Problemer med at det skal rebootes eller noget. - jeg syntes ellers dette program virker som absolut bedste løsning. 

Vi kunne f. Eks. Godt tænke os - Hue pærer i alle spots, elektriske gardiner, garageport åbner og at kunne ændre hvilke tryk der blænder op/tænder/åbner for hvad, hvis man engang vil lave noget om. 

Mine spørgsmål er så følgende

Vil systemet kunne dette, eller er der nogle installationer som er billigere/bedre(materialepriser) ? 

Hvor godt fungere det? Kører det bare når det er sat op eller skal man resette det engang om dagen? 

Kan man risikere blackout(selvom der kommer strøm til "huset") så tryk ikke virker? 

Hvor lang tid tager det at lærer at sætte op- er det super kompliceret? Har selv leget lidt med arduino og 3d printere. 

Skal hele huset køres i dette program eller er det kun komponenter som ikke findes i LKs IHC program? 

Håber på nogle gode svar :)

Mvh. Martin 

Link til kommentar
Del på andre sites

14 timer siden, Noes skrev:

Hej 

Først -  thumps up til dig Mikkel, det ser ud til at være et kæmpe arbejde du ligger i det her. :D

Jeg står og skal have lavet en hus installation hjemme. Jeg kender grundlæggende til el, og får self. En elektrikeriker til at hjælpe med installationer. 

Jeg kan godt lide at rode med tech(læser til produktionsteknolog) , og leder efter den "smarteste" og mest fremtidssikre installation. 

Har haft en elektriker forbi som absolut ikke ville anbefale ihc med en PIE pga. Problemer med at det skal rebootes eller noget. - jeg syntes ellers dette program virker som absolut bedste løsning. 

Vi kunne f. Eks. Godt tænke os - Hue pærer i alle spots, elektriske gardiner, garageport åbner og at kunne ændre hvilke tryk der blænder op/tænder/åbner for hvad, hvis man engang vil lave noget om. 

Mine spørgsmål er så følgende

Vil systemet kunne dette, eller er der nogle installationer som er billigere/bedre(materialepriser) ? 

Hvor godt fungere det? Kører det bare når det er sat op eller skal man resette det engang om dagen? 

Kan man risikere blackout(selvom der kommer strøm til "huset") så tryk ikke virker? 

Hvor lang tid tager det at lærer at sætte op- er det super kompliceret? Har selv leget lidt med arduino og 3d printere. 

Skal hele huset køres i dette program eller er det kun komponenter som ikke findes i LKs IHC program? 

Håber på nogle gode svar :)

Mvh. Martin 

Det er mange spørgsmål og mange af dem er lidt generisk for IHC men jeg prøver :)

Personligt mener jeg nok at hvis man bygget nyt så er der i dag ikke noget rigtigt godt alternativt til IHC i Danmark.

Om en RPI skal rebootes ved jeg ikke - jeg har over 200 der bruger IHC Captain og jeg hører ikke om mange problemer - min egen installation kører meget uafbrudt - i de tidlige versioner var der problemer med det men ikke mere mig bekendt.

Det korte svar er ja det kan IHC Captain og det kan de andre løsninger som f.eks. IHC Bridge, OpenHab med mere også.

Jeg har min egen produktion og et par gode bekendte kørende på IHC Captain - den længst kørende jeg har haft uden afbrydelse (og her afbrød vi for at opgradere) er 249 dage.

Du kan risikere at dine ting ikke virker hvis IHC Controller ikke har strøm - IHC Captain bestemmer ikke og hvis det er hue pærer kan du jo altid styre med app.

En alm. bruger vil nok kunne sætte det op på 20 min. til de basale ting. Det er slet ikke så svært som at flashe firmware på en 3d printer f.eks.

Du bestemmer selv hvor meget og hvor lidt du vil bygge sammen med IHC Captain.

 

Jeg arbejder lige nu på en lidt bedre forklaring på hvordan tingene i IHC Captain virker som snart kommer op på hjemmesiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Mikkel

Det lyder super godt og lovende det hele. Tak for det udførlige svar. 

Hvordan og hvorledes med phillips hue. Kan man bruge alle dets funktioner via ihc tryk, og kan man uanset ihc "status" (tændt/slukket) bruge appen/ google assistant til at tænde og slukke f. Eks.? 

Link til kommentar
Del på andre sites

11 timer siden, Noes skrev:

Hej Mikkel

Det lyder super godt og lovende det hele. Tak for det udførlige svar. 

Hvordan og hvorledes med phillips hue. Kan man bruge alle dets funktioner via ihc tryk, og kan man uanset ihc "status" (tændt/slukket) bruge appen/ google assistant til at tænde og slukke f. Eks.? 

Du kan bruge 99% af deres funktioner vil jeg mene.

Og ja du kan altid overstyre med hue app eller google etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok