Hop til indhold
  • 0

Controller genstarter hele tiden!


Lasse Fugmann Kristensen
 Share

Spørgsmål

Hej,

Her til aften virkede min controller langsom og kørte ikke så godt - derfor genstartede jeg denne, ved at slukke for strømmen til den i 2 min. 

Herefter starter den nu op - Grøn LED lyser konstant - men istedet for at slå igang, genstarter den igen efter cirka 5 min. (kan jeg se, da den slukker kortvarigt for stikkontakter etc) Dette bliver den så ved med. Jeg kan ikke nå at få kontakt til den inden den genstarter!

What to do? ? i'm lost.....

VH Lasse

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

  • 0

Hej. 

Jeg har måske samme problem og så måske ikke helt... 

Problemet opstod da jeg indlæste ny .vis fil med tilrettet funktionalitet. 

 

Min controller synes at genstarte og vil ikke i kontakt med mig via http://usb 

Den svarer periodisk på ping via usb 

Jeg er lykkedes at få fat i den med firmware update tool. og har opdateret fra 03.03.09 til 03.03.23 OK. 

Men herefter er problemet det samme. 

 

Jeg har forskellige lysindikationer og det ligner for mig at den laver endless boot. 

 

  blinker med 4 Hz i nogle minutter (og svarer 

  slukker i 5 sekunder

  blinker med 2 hZ

  Lyser kontant 

Loop ovenstående mønster en del gange og så genstartet med relæ klikken efter 10-15 minutter...

 

- Det er sikkert fat i LK., men håber på et trylletrick. her lørdag aften ....

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Prøv at uploade et tomt program, genstart og derefter det original program igen.

Med en Visual 3 controller kan du uploade programmet ved at lægge det på SD kortet og genstarte controlleren.

 

Dit fejl mønster kan også tyde på en overbelastet strømforsyning. Hvis du har tilføjet enheder, i forbindelse med program opdateringen, som øger strømforbruget i din IHC installation kan dette være årsagen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej 

Der er måske en sammenhæng, men ingen løsning og nu er situationen blevet lidt værre :( 

Jeg har prøvet med nyt sd kort ext3 formateret og med tom.vis fil. -> det havde ikke nogen effekt. 

Så forsøgte jeg at pille nogle komponenter af hvis det var pga. overbelastning. 

Det fik diodemønstret til at ændre sig en smule og jeg anede lidt håb og tænke pyha, det er blot endnu en strømf. så er jeg home safe - men ak. 

Nu er alt pillet fra - kun kontroller og strømf sidder på. Jeg kan ikke få fat i controller med firmwaretoolet. Jeg har konstant grønt lys afbrudt af hvad der ligner en genstart :(

jeg har forsøgt at lægge program.vis fil på eksisterende sd-kort. - tom.vis er også forsøgt - men filen forbliver på kortet og jeg har ingen kontakt nu :( Hvor kan man forøvrigt læse om anvendelse af dette SD kort - jeg synes ikke LK er særlig gode til at give konkret teknisk beskrivelse eks. hvilken mappe på SD kortet skal filer lægges i ? hvilket format, og hvilket fiolformat. 

ext3 eller fat16 eller ... ? 

 

input modtaget, herunder hvem og evt. på hvilket nummer man skal have fat i hos LK .

 

Vh. Leon

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Desværre gider LK ikke supporter slutkunderne direkte, så du skal have fat i din forhandler/installatør hvor du købte controlleren.

Herefter er det formentlig en formssag at få den byttet, (eller burde være det.)

For LK kan finde på at have den tåbelige holdning og ikke ville bytte controllere hvis man “piller” i SD kortet, og f.eks kommer til at formatere det i FAT32. Selvom det intet burde have med problemstillingen at gøre. Controlleren burde jo kunne boote og være tilgængelig fra net/usb hvorefter man kan loade et projekt, helt uden der er monteret et (fungerende) SD kort.

Det er ihverttilfælde tåbeligt at lave firmwaren så det SKAL være der før den kan boote og loade et projekt.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
1 time siden, Leon skrev:

Jeg har konstant grønt lys afbrudt af hvad der ligner en genstart :(

Konstant grønt lys skulle være ensbetydende med en død V3 controller jvf. Mikkels indlæg for et par uger siden. Så som Lars Jacobsen skriver. Tag fat i den leverandør hvor du har købt controlleren og resten burde være en form sag.

18 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

For LK kan finde på at have den tåbelige holdning og ikke ville bytte controllere hvis man “piller” i SD kortet, og f.eks kommer til at formatere det i FAT32.

FAT32 var vist bare en dårlig undskyldning indtil de fandt ud af hvad der reelt går i stykker. Jeg har ikke hørt den brugt længe. Men bortset fra det giver jeg dig ret. Et fejl formateret SD kort bør ikke kunne tage livet af en IHC controller. Men det er lidt bekymrende at problemerne nu også begynder at opstå ved program opdatering.

18 minutter siden, Lars Jacobsen skrev:

Controlleren burde jo kunne boote og være tilgængelig fra net/usb hvorefter man kan loade et projekt, helt uden der er monteret et (fungerende) SD kort.

Det er ihverttilfælde tåbeligt at lave firmwaren så det SKAL være der før den kan boote og loade et projekt.

Såvidt jeg husker er der flere som har leget med deres V3 controller og konstateret at den booter fint uden SD kort og at hverken firmware eller programmet ligger på SD kortet. Man kan opdater programmet i controlleren ved at lægge det på SD kortet og boote, men man skal vist selv slette det igen, ellers vil det over skrive evt. opdateringer ved næste boot.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Jeg har fået fuldstændig samme problem her til aften :-) også med Controller 3.

Skulle bare ændre et tryk til at pege på en anden kontakt, og da ville sende programmet igen, gik der 1min. så har jeg ikke haft kontakt til controller siden :-(

hverken via USB eller IP og med og uden SD :-(.

nøj man er afhængig af det skidt, totalt sort hus.... er der virkelig ikke et eller andet man kan gøre? jeg kan tilslutte USB kabel og opdatere firmwaren uden problem

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Mikkel skrev for ikke så længe siden noget om at hvis den grønne diode lyser konstant, så er controlleren død og så er det eneste der kan gøres at få den byttet.

Programmet kan også uploades via SD kortet såvidt jeg husker. Du kan evt. prøve at lægge et tomt program i controlleren den vej og se om det løser problemet.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
På 18.8.2019 at 22:14 , Kandersen skrev:

Jf. en ande lign sag, så må du meget gerne melde ud, hvad resultatet blev af dette:

 

 

Jeg købte en ny, med forventning om kreditering når LK/Schneider havde haft tid at teste den defekte. 

Jeg har nu fået krediteret den nye. Så reelt er den blevet ombyttet. 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
On 1/14/2019 at 8:10 PM, Mikkel Skovgaard said:

Jeg tror ikke filerne er vigtige - det skal bare formateres i ext3 - du kan hvis endda gøre det fra windows: https://www.easeus.com/partition-master/how-to-create-ext2-ext3-based-linux-partition-from-windows.html

https://www.disk-partition.com/articles/format-sd-card-to-ext3-7201.html

 

Bare fyi.

Jeg forsøgte mig med et ext3 formateret SD kort, og fik fejl ved logon. Bare et tomt kort uden filer.
Så et ext2 formateret, nu kunne jeg forbinde til kontrolleren. Prøvede igen med et ext3 - fejl, tlbage til ext2 - ok.
Så jeg vil umiddelbart tro det er afh. kontroller om det er ext2 eller ext3 format - min 2017/32.
Formentlig hvilken version af kernen der ligger i.

Formateringen var på windows med mintool partion wizard free edition. sørg for at windows ikke kan 'se' kortet efter formattering. En fejl jeg gjorde i første gang.

/jan

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok