Hop til indhold
  • 0

Styring af lamelgardin


asj
 Share

Spørgsmål

9 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0
8 timer siden, asj skrev:

Er der en der kan hjælpe mig med at lave en FB til styring af lamelgardin ?

Jeg har forgæves forsøgt med kombination af diverse FB´s. Jeg har defineret ind/udgange samt timere.

image.png.6d50cb8c3ca3b7434a5dfea3dfd107d4.png

Du har lavet et fint forarbejde, på noget af det, men du mangler en funktionsbeskrivelse af hvad de enkelte I/O skal gøre. 

"For" input skal den bare trække "for output? I en given tid?

"Fra" input skal den bare trække "fra output? I en given tid?

Skal nogle udgange køre samtidig?

Hvad skal "roter" kunne?

Hvad er timerne til?

Skal der være langtr tryk på alle inputs?

etc etc

Hvis du kan komme med en grundig beskrivelse er jeg sikker på at en haj vil hjælpe dig.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Bjarne , du har ret, det gik lidt hurtigt.... Jeg har kigget på 3.3.01, men den mangler umiddelbart en stopfunktion

Input "FOR" styrer output "FOR" som en puls med variabel længde

Input "FRA" styrer output "FRA" som en puls med variabel længde

Input "STOP" styrer output "STOP" som en puls med variabel længde

Input "ROTÉR" kort tryk styrer output "ROTÉR MED URET" som en puls med variabel længde

Input "ROTÉR" langt tryk styrer output "ROTÉR MOD URET" som en puls med variabel længde

Tid for langt tryk skal kunne justeres

Det er kun input "ROTÉR" der har kort og langt tryk

Mvh Arne

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
22 timer siden, asj skrev:

Hej Bjarne , du har ret, det gik lidt hurtigt.... Jeg har kigget på 3.3.01, men den mangler umiddelbart en stopfunktion

Input "FOR" styrer output "FOR" som en puls med variabel længde

Input "FRA" styrer output "FRA" som en puls med variabel længde

Input "STOP" styrer output "STOP" som en puls med variabel længde

Input "ROTÉR" kort tryk styrer output "ROTÉR MED URET" som en puls med variabel længde

Input "ROTÉR" langt tryk styrer output "ROTÉR MOD URET" som en puls med variabel længde

Tid for langt tryk skal kunne justeres

Det er kun input "ROTÉR" der har kort og langt tryk

Mvh Arne

 

Du mangler lige at angive, som Bjarne også nævner, om nogle af udgangene skal kunne/må køre samtidigt, eller om der evt. skal slukkes for igangværende udgange, hvis ny funktion vælges? Eller skal igangværende funktion køre færdig, før ny funktion kan aktiveres? Må man kunne aktivere den samme funktion 2 gange i træk, eller skal den have kørt modsat først?? Når først logikken er på plads, kommer der sikkert et forslag til funktionsblok.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Hej Torben

Tak for tilsendte, det virker supergodt :-) Jeg kan bruge samme FB til både lameller og rullegardiner. Findes der en FB der ved et tryk sætter x-antal udgange skiftevis i en cyklus ? gerne hvor man kan stille ON tid og PAUSE tid

Altså 1 on , 1 off, 2 on, 2 off osv

Jeg vil lave en "Kør alle gardiner fra" men kan kun sende signalet til 1 gardin af gangen

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
2 timer siden, asj skrev:

Findes der en FB der ved et tryk sætter x-antal udgange skiftevis i en cyklus ? gerne hvor man kan stille ON tid og PAUSE tid

Altså 1 on , 1 off, 2 on, 2 off osv

Jeg vil lave en "Kør alle gardiner fra" men kan kun sende signalet til 1 gardin af gangen

Der findes nok ikke en standard fb. der lige passer, men det er jo det smarte ved IHC - at man kan bygge sine egne fb. som passer lige nøjagtigt til de specifikke behov man har.

Link til kommentar
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette spørgsmål

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loader...
 Share

×
×
  • Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok